Verzoekje: Digidesign vraag

ThePresident

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben nu al een anderhalve jaar opzoek naar de juiste geluidskaart om serieus mee op te nemen. Ik stel het elke keer uit, omdat ik veel verschillende verhalen hoor.

Ik heb goede dingen gehoord over Digidesign. Nu wilde ik graag vragen of er iemand is die zo vriendleijke wil zijn om een demo te recorden met de digidesign 002 of 003 als iemand die al heeft.

Ik kan tot 2000 euro uitgeven. En wil graag wat recordings horen. Met of zonder effecten, maakt me niet uit. Gemastered of niet is ook geen probleem. Wil alleen een idee krijgen.

Alvast bedankt.

Loop ook eens een winkel binnen waar ze die dingen hebben. Het scheelt altijd als je even ziet waar je het over hebt. :)

+1 smaken verschillen nou eenmaal, en in een winkel kun je vaak ook meteen de alternatieven meenemen! ;)

Ik ken geen een winkel in de buurt van almere die bereid is wat voor mij op te nemen, daar doen ze niet aan. Ik hoor alleen maar praatjes en hoe meer ik ben bereid te betalen hoe meer fabeltjes ik hoor.

Met monitors is dat wat makkelijker. ze sluiten het aan en ik kan luisteren met een goede geluidskaart gaat dat niet zo makkelijk en ik ben die verkooppraatjes ondertussen zat.

Daarom ben ik hier om vragen of iemand zo vriendelijk is een demo te maken. Want in de studio's van grote muziekwinkels klinkt alles leuk.

Als iemand hier iets voor je maakt, wat denk je dan te kunnen horen??? Het maakt je niet uit hoe het klinkt, dus dan kan ik net zo goed iets met mn soundblaster opnemen en zeggen dat het een Digi003 is.
Vraag je zelf af waar je mee wilt gaan werken, wat je wilt gaan doen en hoe je dat denkt te bereiken. Koop vooral geen spullen omdat je ergens hebt gehoord dat het misschien in principe eventueel ergens goed klinkt 8)

Je moet ook geen winkel binnenlopen om verhalen aan te horen.
Verkopers zijn alleen maar goed voor koffie. ;)
En dat horen kun je dan loslaten op de apparatuur die je op je netvlies hebt.
De betere muziekzaak wil je vast wel helpen dat je er even voor gaat zitten om het apparaat even goed te bekijken/testen.

Maar denk niet dat je in het segment waar je in kijkt je echt wereldschokkende verschillen tegen zult komen. Het zal eerder een geval van smaak zijn. (Wat Jimmy ook al zei dus.)

+1 voor de verschillende smaken, en +1 voor de minieme verschillen in klankkwaliteit van apparaten binnen dezelfde prijsklasse. Lees er de vele threads op het high-end forum van Gearslutz maar eens op na.

Op datzelfde forum las ik evenwel al vaker dat de AD en DA conversie van Digidesign over het algemeen minder goed gesmaakt wordt... De voorkeur op dat forum gaat eerder uit naar Metric Halo, Lynx, Apogee of Lavry.

Wat het belangrijkste is,de prijs voor je hobby,en niets meer of minder.Als je geen zelfgebouwde tapedeck hebt in elkaar gestoken.(waar is de tijd?)Wel try digi.Heb je geld haal de 003 in huis.
Als je wat dance muziek wilt maken probeer dan reason,voor geen geld ben je heer en ...loser hier op internet.
Een andere start programma is het gewoon opgeven en je geld steken in je uitzet voor je baby bv8)

Back