geen underruns meer door een externe CPU-kaart ?

Origineel geplaatst door Gloomer

Doeme, ik dacht een supersnelle pc te hebben :stupid

Met het gratis programma SiSoft Sandra kun je benchmarks doen en zo je computer vergelijken met allerlei andere systemen.

Ik heb even gekeken voor je en de P4 3,2 ghz (zal niet gek veel verschillen met jouw 3,4ghz processor) scoort op de "dhrystone ALU aritmethische" test 8014 MIPS, een Core2duo E6600 scoort 21685 MIPS. In de "multimedia" test scoort de p4 24417 it/s en de E6600 130206 it/s.

Wat het allemaal precies voor betekenis heeft weet ik niet, maar meer is beter en zoals je ziet zijn de verschillen groot. Natuurlijk hangt het van veel meer dingen af hoe je computer presteert, maar dan moet je het programmatje maar eens downloaden en de benchmarks draaien.

Er zijn van allerlei manieren om je host CPU te ontlasten.

- DSP-kaarten (eerder al aangeraden)
- FX Teleport: hiermee kun je meerdere systemen koppelen en dus meerdere cpu's aanwenden voor je project.
- PC pimpen.

Belangrijkste is denk ik dat je weet welke plugins je wilt gebruiken en hoe intensief. Gebruik je Waves: informeer dan naar een APA44M accelerator. Zoek je een dsp-kaart oriënteer je dan op TC Powercore en UAD-1. En overweeg wellicht een hardware fx-bak. Die kost je geen CPU-rekenkracht.

Succes!

OJ

Origineel geplaatst door Nowald
Zal het misschien ook niet helpen om je vst's vanaf je C: schijf te runnen?

Euh plugins worden toch in de ram geladen ...dus waar ze zijn geinstalleerd maakt niet veel uit denk ik ,tenzj je wave files wil streamen vanaf je hard disk(voor soft sampler ) ....ik zelf gebruik een pentium m 750 en stream mn audio vanaf een externe hd en dat werkt best nog lekker ...

Zo, effe zeggen dat ik vanaf vandaag dus de Focusrite Liquid Mix in huis gehaald heb.. Leuk hebbedingetje, maar ik was in de veronderstelling dat ie andere plugin-taken zou overnemen dan de EQ en de Compressor alleen.. Back from scratch dus.. Maarja, nu kunnen we proberen beter af te mixen.

Nog eens bedankt allemaal en nu zoeken naar alles wat er over dit toestel werd geschreven in deze gigantische database..

Cheers Y'all, Gloomer

http://www.myspace.com/gloomer

was al bang dat je het verkeerd zou begrijpen mbt dsp kaarten.
misschien een korte uitleg niet overbodig:

een dsp kaart zoals die tegenwoordig gangbaar zijn, kunnen alleen plugins draaien die voor die specifieke dsp kaart zijn ontwikkeld. Beter kunnen we spreken van een dsp platform.

Eerder zijn al een paar platforms genoemd, zoals powercore, uad etc etc

Nu kan de uad dsp kaart bijvoorbeeld geen waves plugins draaien. Hiervoor heb je de specifieke dsp kaart (eigenlijk een extern dsp kastje) voor nodig van waves, de apa32 of apa44. Maar dan nog heb je speciale versies van die plugins nodig om ze op dat platform te kunnen draaien.

de liquid mix die je hebt gekocht is ook zoiets, alleen wordt via dit platform alleen de mogelijkheid gegeboden voor compressie en eq. Het externe kastje fungeert naast dsp ook als controller. Als je veel gebruikt maakt van eq en compressie dan is dit alsnog een goede keuze geweest, lijkt me, hoewel het iets anders blijkt te zijn dan je verwachtte.

Ik werk zelf nog met een 3 ghz p4 met 1 gb geheugen. Ook ik merk dat na een stuk of 7 laatste generaties softsynths ik al aan het plafond zit van de rekenkracht van mn pc.
De goedkoopste oplossing voor jou lijkt me ook te zitten in het upgraden van je pc. Lijkt me dat je hiermee de meeste winst kunt behalen met zo weinig mogelijk kosten.

Echter, ik begrijp dat je mobiel wilt gaan werken. damn lees ik nu pas. Op zich zou je dual core van je laptop al wat meer moeten kunnen trekken als je pc. Mocht je hier niet genoeg aan hebben, kun je idd externe dsp platforms overwegen.

powercore heeft ook een firewire versie, net als uad die heeft via een of andere type cardslot. Echter wordt het via een laptop moeilijk om meerdere firewire connecties te realiseren ivm de bandbreedte van de firewire bus. Voorlopig zou ik het echter houden op je liquid mix en als je andere vst's gewoon lekker "native" draaien via de processor van je laptop.

Hey, thanks a lot Ross !!

Voor alle zekerheid er even bijzeggen dat ik dus de DSP-processor van LiquidMix heb aangeschaft, niet de kaart. Nu, ik ben er terwijl weer een tiental uur aan beziggeweest.. en ik moet zeggen dat de kwaliteit uitstekend is. Bijvoorbeeld een gedownloade sample van slechte kwaliteit kan ie echt wel omzetten in superkwaliteit. Lijkt alsof ik een heel mengpaneel aan mijn handen heb.

Maar helaas ja.. ik dacht dat ik al mijn vorige projecten zou kunnen herwerken met dit ding, maar het is niet zo. Kan het wel gebruiken om ze beter af te mixen.. Renderen naar wav zal nu wel de boodschap zijn, en idd de muziek maken via deze dual-core..

Jammer dat FL-studio niet echt LiquidMix compatibel is.. Want vaak als ik tweak aan de hardware, begint de start/stop button van FL heel snel aan en uit te springen.. weird..

en zeg nu niet dat ik een andere sequencer dan FL-studio moet nemen, daar steek ik geen tijd meer in ;)

Thanks again.. allemaal ;-)

Back