Welke Synths op Dream theater cd's?

Nils Veen

Nieuwkomer
Ejej,

Ben nieuw op dit forum en heb gelijk al een vraagje. Welke keyboards hebben de Dream Theater toetsenisten gebruikt bij het opnemen van hun cd's?

Weet alleen dat Rudess een Kurzweil, een Korg Triton en een Oasys heeft gebruikt laatste jaren.

Heeft iemand een lijstje?

Kevin moore gebruikte een korg dw8000 en jd800 en later een k2000 van kurzweil iig live.
Derek shery-nogwat gebruikte iig een korg trinity met moss-uitbreiding (zeer herkenbare sound).
Hij moet nogal een verzamelaar zijn, dus waarschijnlijk heeft hij nog wel wat modules aangesloten tijdens de opnames.
Wat rudess gebruikt staat wel op zijn site.
Ik vind persoonlijk die 'haken continuum" wel een apart geval. Een zeer groot uitgevallen ribbon-controller waar hij een (of twee) v-synths mee aanstuurt.

rudess gebruikt normaal gesproken alleen een
kurzweil waar hij alles mee doet...

Tegenwoordig (naja octavarium tour dan) korg
oasys aangevuld met de een of andere asociale
modular (eerste synth solo in octavarium),
continuum en een slide gitaar (a-la pinkie floyd)

Hij doet wat dingen met Motu stuff maar heb
geen idee in hoeverre hij dit live gebruikt.
Vermoed dat hij alles gewoon uit een oasys
haalt vandaag de dag.

Die kerel is echt geniaal met layeren en live
setups maken.

Er is ook een album waarbij hij Triton Extreme gebruikte, welk album dat is weet ik niet. Octavarium?

Nu gebruikt hij enkel z'n Oasys.

Op zijn forum heb ik weleens een lijstje gezien van alle synths die hij heeft gebruikt voor DT.

Origineel geplaatst door CgJoe
Er is ook een album waarbij hij Triton Extreme gebruikte, welk album dat is weet ik niet. Octavarium?

Op zijn forum heb ik weleens een lijstje gezien van alle synths die hij heeft gebruikt voor DT.
Moet Octavarium geweest zijn, want ik heb ergens gelezen dat hij de Oasys pas 2 weken voor de tour kreeg. Ik moet trouwens zeggen, na het kijken van Score, dat ik toch de voorkeur geef aan het Kurzweil-geluid...

De Triton Extreme heeft hij gebruikt op het zwarte album (train of thought) meen ik en daarbij is de triton extreme gebruikt als master keyboard op Octavarium (dus wat dat betreft heb je deels gelijk).

Echter, Octavarium is BIJNA volledig softsynth gebaseerd (vooral muse receptor). De enige andere synths die zijn gebruikt zijn voornamelijk de Roland V-synth (octavarium intro) en een grote asociale modular (octavarium eerste solo)

Back