mijn Wavestation EX zoemt...

C

crazyboris

Guest
wanneer hij aan staat.

Toen ik hem gisterenavond kocht en opstartte was dit nog niet het geval, of hoorde ik het alleszins niet. Weet er iemand wat ik hier het best kan aan doen? Bedankt.

terugzoemen in tegenfase.........

Nee geintje, is waarschijnlijk de backlight inverter die een hoge spanning genereerd die de backlight nodig heeft. Het kan zijn dat door de tijd heen nu een componentje wat los is geraakt en staat mee te trillen op de frequentie waarmee de backlight gegenereerd wordt (meestal iets van 400Hz).

Bekend "probleem" maar volledig normaal. Je hoort het backlight van het lcd scherm. Ze hebben het overigens allemaal.
Je hoort het wel vaker. Yamaha 01V96's hebben het ook.

Origineel geplaatst door artefact
Bekend "probleem" maar volledig normaal.
euhm... oef? ;)

nee, 'k vind het echt wel vervelend. Als ik dat wil laten herstellen, moet ik dan bij een Korg verkoper zijn? 'k Heb nog nooit een synh laten herstellen. Zou er mij iemand kunnen zeggen waar ergens in België ik daarvoor moet zijn?
En bedankt voor de replies.

nou voor zover ik weet is het geen defect maar ligt het gewoon aan de gebruikte techniek en is er dus niet veel aan te doen. of je moet een ander merk backlight er in schroeven.

je kan ook gewoon het raam open zetten. ik vermoed dat het geluid van het verkeer, of de fluitende vogeltjes je zoemende wavestation zullen overstijgen. :)

Behringer ruisgenerator werkt ook wel. ;)

Frisse lucht in een studio? HET MOET NIET GEKKER WORDEN!

Die van mij bromt al een heel lang , zit in de voeding, is de AD , denk dat meer wavestations bromen en zoemen , zal wel een korgkwaal zijn :)

;) 'k Vond op het net deze site over dat de transfo voor het inverter circuit van het display de oorzaak was bij de zoem in de Wavestation A/D. Mogelijk is dit ook voor gelijkaardige modellen van Korg zo.

Ik heb dit ook bij mijn D-70. Heel vervelend.
Zit erover te denken om een uit-schakelaar op het display te doen, maar als er een andere oplossing is hoor ik het graag.

De display trafo vullen met wat kunsthars schijnt ook wel te helpen heb ik wel eens gehoord. Ik heb dit zelf echter nog nooit gedaan, dus hang me er niet aan op.

Back