wesko
Artificial sounds R real
Ik heb het onzalige plan opgevat een MIDI-(in-)interface te bouwen voor mijn Eminent 310 orgel (voor de techno's: 8051 processor op 40 Mhz, I2C bus naar PCF8574 expanders en veel analoge switches, 5 switches per toets). Om te beginnen het bovenmanuaal. Dat maakt al iets van 126 switches. Ik dacht zelf aan kanaal 1 t/m 5 voor bovenmanuaal, zoiets.
Zijn er hier nog mensen met tips? Ik ken de MIDI-spec uit mijn hoofd (bijna), kan ontwerpen, programmeren... maar zie ik wat over het hoofd? Is het zo simpel?
Details: ik maak een processorbordje met de communicatiebus en daarnaast allerlei losse bordjes voor de toetsen, dan kun je lekker bijbouwen en is het wat schaalbaarder.
Is er toevallig vraag naar? Of gewoon maar samples nemen en orgel in de fik steken (auw)?
Zijn er hier nog mensen met tips? Ik ken de MIDI-spec uit mijn hoofd (bijna), kan ontwerpen, programmeren... maar zie ik wat over het hoofd? Is het zo simpel?
Details: ik maak een processorbordje met de communicatiebus en daarnaast allerlei losse bordjes voor de toetsen, dan kun je lekker bijbouwen en is het wat schaalbaarder.
Is er toevallig vraag naar? Of gewoon maar samples nemen en orgel in de fik steken (auw)?
Laatst gewijzigd:
Maar mocht je een paar setjes samples hebben dan hou ik me aanbevolen
Nee, ik denk 1k. 1000 Ohm dus (in de winkel wel 1k zeggen hoor ;-) Ik denk dat dat niet zwaarder belast dan een koptelefoon en voldoende power geeft aan de phaser. Je zou... nog een voltmeter kunnen lenen en het signaal op line-nivo kunnen trimmen, volgens mij iets van 1 Volt. Dan ben je 0 dB oftewel full range. Zo'n schakelingetje heet trouwens een spanningsdeler.