MINI-in interface voor Eminent 310?

wesko

Artificial sounds R real
Ik heb het onzalige plan opgevat een MIDI-(in-)interface te bouwen voor mijn Eminent 310 orgel (voor de techno's: 8051 processor op 40 Mhz, I2C bus naar PCF8574 expanders en veel analoge switches, 5 switches per toets). Om te beginnen het bovenmanuaal. Dat maakt al iets van 126 switches. Ik dacht zelf aan kanaal 1 t/m 5 voor bovenmanuaal, zoiets.

Zijn er hier nog mensen met tips? Ik ken de MIDI-spec uit mijn hoofd (bijna), kan ontwerpen, programmeren... maar zie ik wat over het hoofd? Is het zo simpel?

Details: ik maak een processorbordje met de communicatiebus en daarnaast allerlei losse bordjes voor de toetsen, dan kun je lekker bijbouwen en is het wat schaalbaarder.

Is er toevallig vraag naar? Of gewoon maar samples nemen en orgel in de fik steken (auw)?

Laatst gewijzigd:
Re: MINI-in interface voor Eminent 310?

Origineel geplaatst door wesko
Is er toevallig vraag naar? Of gewoon maar samples nemen en orgel in de fik steken (auw)?

Da's je reinste heiligschennis;) Maar mocht je een paar setjes samples hebben dan hou ik me aanbevolen:D

Re: Re: MINI-in interface voor Eminent 310?

Re: Re: MINI-in interface voor Eminent 310?

Origineel geplaatst door Marcel D

Da's je reinste heiligschennis;) Maar mocht je een paar setjes samples hebben dan hou ik me aanbevolen:D

Ze zijn wel in omloop dacht ik, die samples. Maar zelf doen, he?! Ik zou alleen niet weten hoe ik een sample opneem... eerst gewoon opnemen (elke toets)???

Misschien heb je iets aan deze link http://www.moregraphics.nl/solina/

Het lijkt me dat de string ensemble technisch niet zoveel verschilt van de 310 dus misschien kan deze kant en klare interface je wel goede diensten bewijzen.

Mijn string ensemble is een beetje aangepast dwz ik heb een line-in op het ensemble circuit gezet. Daar hangt (meestal) een Juno106 aan die ik via MIDI kan aanspreken. Op die manier hoef je niet zoveel te knutselen...

Wesko, ik zie die Eminent niet staan op je zoldertje...ga me niet vertellen dat ie te zwaar weegt he?
Heb jij er trouwens de handleiding van?

Origineel geplaatst door ZmokE
Wesko, ik zie die Eminent niet staan op je zoldertje...ga me niet vertellen dat ie te zwaar weegt he?
Heb jij er trouwens de handleiding van?

Hij is met twee man te tillen, een derde tegen het stoten en dan tree voor tree omhoog (twee trappen op). Hij staat op de foto als je op mijn homepage www.weskomusic.nl klikt op de 6-fader. Op de gear-list online zie je trouwens nog wat binnenwerk... en het typeplaatje (voor de echte freax).

Origineel geplaatst door wesko

Hij is met twee man te tillen, een derde tegen het stoten en dan tree voor tree omhoog (twee trappen op). Hij staat op de foto als je op mijn homepage www.weskomusic.nl klikt op de 6-fader. Op de gear-list online zie je trouwens nog wat binnenwerk... en het typeplaatje (voor de echte freax).

Oh en de handleiding... heb ik niet. Wel de schema's. Ik weet nu zelf wel hoe hij werkt, is soms een beetje lastig, vooral als de schakelaars een beetje rammelen. Tip: maak open en schuur de draadjes van de schakelaars (= draadcontacten) wat af, en klaar.

Misschien heb je iets aan deze link http://www.moregraphics.nl/solina/

Het lijkt me dat de string ensemble technisch niet zoveel verschilt van de 310 dus misschien kan deze kant en klare interface je wel goede diensten bewijzen.

Mijn string ensemble is een beetje aangepast dwz ik heb een line-in op het ensemble circuit gezet. Daar hangt (meestal) een Juno106 aan die ik via MIDI kan aanspreken. Op die manier hoef je niet zoveel te knutselen...

Hee cool, ik ga meteen kijken! Het lijkt erop dat het moet gaan werken... Alleen heb ik 5 veertjes per toets i.p.v. eentje, i.v.m. de registers. Maar daar valt uit te komen.

Ik zie alleen even geen schema of zo, moet ik dat ding ergens bestellen?

Wesko, over die handleiding...opdeze site ,welke ik via die van jou gevonden heb, verkoopt die handleiding.
Ik heb hier ook eens wat plaatjes getoond van mijn Eminent, klik hier
Eens effe kijken welk serienummer die van mij heeft hoor.

SERIES 96
No. 0074962

Wesko, over die handleiding...opdeze site ,welke ik via die van jou gevonden heb, verkoopt die handleiding.
Ik heb hier ook eens wat plaatjes getoond van mijn Eminent, klik hier
Eens effe kijken welk serienummer die van mij heeft hoor.

SERIES 96
No. 0074962

De URL klopt niet... maar ik heb weer voldoende leesvoer. Oh ik sluit de 310 ook gewoon aan via de headphone, pedaal wel zaggies zetten! En de stekker er half in want anders staat de speaker (4 stuks of zo?) nog aan...

als je met succes een midi interface kan ontwikkelen voor twee manualen en ik er geen Kenton achtige prijzen voor hoef neer te tellen dan ben ik wel geinteresseerd. ik kan het wel niet zelf inbouwen.

Origineel geplaatst door synthmann
als je met succes een midi interface kan ontwikkelen voor twee manualen en ik er geen Kenton achtige prijzen voor hoef neer te tellen dan ben ik wel geinteresseerd. ik kan het wel niet zelf inbouwen.

Nee, het kost wat het kost, paar dollar (EUR) voor de processor, wat spul voor MIDI, I2C bus kost ook niks nee ik denk 100 EUR bij elkaar of zo. Mot je wel zelf solderen en zo. Maar er staat hier al een interface tussen dat zou moeten werken.

Hmmm..... misschien moest ik toch maar eens gaan kijken of ik niet ook een 310 ergens op de kop kan tikken.

't vervelende is natuurlijk dat je er geen busje en een paar professionele gewichtsheffers bij krijgt...

Hmmm..... misschien moest ik toch maar eens gaan kijken of ik niet ook een 310 ergens op de kop kan tikken.

't vervelende is natuurlijk dat je er geen busje en een paar professionele gewichtsheffers bij krijgt...

Het busje is toch wel te doen... anders een aanhangertje of zo. En twee normale (zelfs ik) personen kunnen hem sjouwen. De dame uit Putten waar ik heb van kocht hielp zelfs dat ding de auto in tillen!

Op zich is hij niet zo magisch hoor maar ja, Jarre=310 dus dat steekt lekker aan.

Oh ik sluit de 310 ook gewoon aan via de headphone, pedaal wel zaggies zetten!
Ja, zo staat ie bij mij ook aangesloten. maar toch raakt de Phaser nog overstuurt. Is er een manier om het signaal wat te drukken? Gewoon een potmeter er tussen ofzo? Iemand die hier een oplossing voor heeft? Eerst naar mun mengpaneel en dan terug naar de phaser is vooralsnog geen oplossing.

Ja, zo staat ie bij mij ook aangesloten. maar toch raakt de Phaser nog overstuurt. Is er een manier om het signaal wat te drukken? Gewoon een potmeter er tussen ofzo? Iemand die hier een oplossing voor heeft? Eerst naar mun mengpaneel en dan terug naar de phaser is vooralsnog geen oplossing.

Potmeter is geen enkel probleem. Zet de potmeter met pin 1 op de rand van de plug (sleeve). Pin 3 op de pin (tip). Tak het signaal af van pin 1 en 2 voor je phaser/mengpaneel etc. Linksom/rechtsom effe bekijken hoe het zit, anders 1 en 3 omdraaien. Ik weet niet of je een lineaire potmeter moet hebben, of een logaritmische. Koop je anders allebei. Je loopt de kans dat je bij een verkeerde bijna geen regelbereik hebt. In elk geval moet het IETS goed doen.

Oké, en wat voor waarde van de potmeter raad je aan?

Oké, en wat voor waarde van de potmeter raad je aan?

Maakt ook weer (stom he) niet zoveel uit, niet te klein en niet te groot. :geslaagd: Nee, ik denk 1k. 1000 Ohm dus (in de winkel wel 1k zeggen hoor ;-) Ik denk dat dat niet zwaarder belast dan een koptelefoon en voldoende power geeft aan de phaser. Je zou... nog een voltmeter kunnen lenen en het signaal op line-nivo kunnen trimmen, volgens mij iets van 1 Volt. Dan ben je 0 dB oftewel full range. Zo'n schakelingetje heet trouwens een spanningsdeler.

Suc6!

Hmmmm, nergens een fartsoenlijke potmeter te vinden in dit gat:(
En om er nu één bij conrad te bestellen.....als je voor de rest niets nodig hebt.
Maar het is opgelost hoor. Aangezien je de Indigo II ook als effect apparaat kan gebruiken, gebruikt ik die phaser daarvan. De gelijkenis met die Smallstone is ongekend...hebben goed werk afgeleverd bij access:okdan:

Back