Verdedig Je Schatje!!

Ik merk dat er een paar zwarte schapen in de synth wereld zijn. Iedereen natuurlijk zijn eigen lieveling, licht er maar aan waar voor je het gebruikt. Ik ben wel benieuwd naar wat jullie schatje nou zo bijzonder maakt voor je!

ik heb bv een Yamaha pss580, en die zag ik ergens beschreven worden als kut ding
mijn betoog:

Beledig de pss580 niet.. Ik ben zo dol op dit dingetje!!

Hij is klein, kan op batterijen, Kan opnemen (5 sporen melodie, 5 sporen akkoorden) drums opnemen.. en alles tegelijkafspelen.. heeft 4 octaven, je kan geluidjes maken en opslaan, Leuke orgeltjes, en grappige andere geluidjes, je hebt effecten (sustain, viberato, portamento, reverb, duet enz), de toetsjes zijn groot genoeg enz enz enz

Dit is het vetste workstation ooit!! vooral omdat het zo fucking retro klinkt..
Oh ik vergeet ook nog de gameport en pedaal ingang!!!!!!!!!!

...

Dus zijn er mensen die een afgezeken instrument toch de eer willen geven die ze verdienen (dx7, tyros/tyros 2 enz)

Doe dat hier!!!

Superthread!

Hahaha, ik heb een voorliefde voor niet geliefde bakken. Vooral omdat ze zo goedkoop zijn. :D

Nr.1 Redsound Darkstar: Bizar, geinig voor effectjes, maar ook voor scheurende leads
Nr.2 Korg Poly61: Warm, Eenvoudig, Doeltreffend
Nr.3 Yamaha An1x: Eenvoudige bediening als je er eerst even voor zitten gaat, veel mogelijkheden, een van de beste V.A.'s voor een prikkie

Verspreid over allerlei threads "verdedigen" mensen hun eigen gear hier hoor,
of vertellen blij wat ze net gekocht hebben... (en dan 2 maanden later verkopen ze het weer)

Niemand zal van een eigen synth iets slechts zeggen.. :)

Ik probeer mn schatje Emu Morpheus te verdedigen omdat ie nou eenmaal onconventionele
soundscapes kan voortbrengen, maar ook redelijk "onbekend maakt onbemind" is...
In deze thread heb ik er wat geluidsvoorbeelden van gepost :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=74371&highlight=ambient

Origineel geplaatst door Bass
...Niemand zal van een eigen synth iets slechts zeggen.. :)
...

Och, jawel hoor:
Ik vind de geluiden (en ZEKER de gemiddelde kick) van m'n RS7000 matig.
Ik vind de D-550 irritant te editten zonder PG1000
Met de Supernova heb ik een haat-liefde verhouding: klank twijfel ik iedere keer weer over, maar de bediening maakt alles weer goed. :luv:

Uhh.. voor de rest heb ik gewoon te weinig gear :D

Stiekem vindt ik de prosoloist niet de allervetste synth op aarde.. Perfect voor rock eigelijk, aangezien hij echt zijn eigen vintage klank kleurtje meegeeft.. Maar deze preset synth (aller eerste preset synth ook volgens mij) had eigelijk veel betere presets kunnen hebben.. Net een beetje veel sustain daar, net iets minder atack daar enzovoort..

Toch de aftertouch is heilig, netzoals het typische arp (moog haha) filter!! en de solo geluidjes zijn dope..

en mijn eigen shit is ook niet alles.. d-10 is eigelijk gewoon kut!!.. maar voor die typische 80'ees shit, is ie prima!!

Origineel geplaatst door Zoidsity

Met de Supernova heb ik een haat-liefde verhouding: klank twijfel ik iedere keer weer over, maar de bediening maakt alles weer goed. :luv:

Hier hetzelfde!

Als je gewoon naar een kale oscillator luisterd kun je af en toe wel janken!

Toch doe ik ontzettend veel met de Supernova want de bediening en het uiteindelijke resultaat is altijd goed!

Geldt dit alleen voor synths of voor alle muziekgear? Want dan wil ik wel opkomen voor mijn Behringer UD100... Klinkt gewoon superranzig lekker voor bijv. hardcore kicks en kost geen drol :P

Origineel geplaatst door Digimod
die pss serie dit zijn toch keyboards voor feestjes en partijen :)

Ik had ook een pss-100 en het zijn gewoon (ik ken er 3 ongeveer) kleine synthjes.. je kan altijd wel geluidjes maken (aanpassen) en een beetje verbuigen en shit.. geniaal altijd!!

Tyros (1 en 2) dat zijn keyboards voor partijtjes, ennehm Roland e-80, Roland g-70 (die iets minder), bijna alle nieuwe modelen van Casio, Sommige yamaha psr-tjes!!! maar pss zou ik niet omschrijven als partijen keyboard (vooral omdat ik alleen maar 4 octaaf of minder uitvoeringen ken.. met mini toetjes)

in ieder geval neem ik het hoe dan ook op voor alle vergruisde pss keyboardjes (m.u.v. de 130) omdat, vermits gecircuitbent,
zijn het potente, groovende, karaktervolle machientjes, vol eigen leven en ook nog eens waanzinnig intergalactische communicators !!

voorts verdedig ik bij deze de alom in de grond gestampte evolution evs 1, ondanks dat al het lelijks wat men erover zegt waar is,
puur vanwege z'n random patch generator, die in staat is de maagdelijkste geluiden voort te brengen, en met een beetje mazzel
heb je met 1 random klik een hele soundscape te pakken. ongehoord !

verder neem ik het hier en nu op voor de Korg poly 800, genegeerd door velen, door anderen bespot en uitgelachen.
en toch nog in staat tot warme lieve geluidjes. ik neem het voor hem op omdat hij eenvoudig en bescheiden is, puur plastic
en warm laag, maar ook vreemd en grappig, eenmaal gemod heerlijk rauw. :luv:

en bedenk wel : voor 100 euro heb je zowel een poly800 als een evs1 en een pss keyboard :P

De CS1x voor mij dan. Ik vind het een prima bakje met karakter. Als je erin duikt en het maximale uit de geluiden, filters en effecten haalt kan 'ie echt een hele hoop. Daarnaast is het een fantastisch ding dat NET op het randje tussen lekker schel gillen en hele akelige krakende digitale distortion kan zitten. Maar dat moet je wel onder de knie krijgen, en de meeste mensen geven hem de kans er niet eens voor.

afzeiken mocht ook he?
:D

De interne tone generator van de Yamaha RM1x vind ik waarlijk überbagger.
Die sounds zullen bij mij NOOIT in een track terecht komen... Enige waarvoor ik em gebruik (en ook gekocht heb) is sequencen.

Nu heb je iets om te verdedigen!
:duivels:

Origineel geplaatst door scarum
afzeiken mocht ook he?
:D

De interne tone generator van de Yamaha RM1x vind ik waarlijk überbagger.
Die sounds zullen bij mij NOOIT in een track terecht komen... Enige waarvoor ik em gebruik (en ook gekocht heb) is sequencen.

Nu heb je iets om te verdedigen!
:duivels:

Ik heb een RM1x maar ben het grotendeels met je eens. Al is het wel zo dat met de juiste effecten en eventueel wat hulp van buiten er best wat te maken is van een hoop sounds, vooral als je op zoek bent naar leuke lo-fi soundjes voor je 'bijpercussie' en dergelijke. Maar een beat of lead om een heel nummer te dragen zul je er niet uithalen.

Mja het kok en keuken verhaal gaat ook wel op vind ik. Ook met bronnen die wat minder klinken zijn prima tracks te maken, misschien dat de individuele geluiden dan niet uitblinken maar het geheel moet echt wel prima te krijgen zijn.

Er werd vroeger niet anders gedaan...........

Het gaat mijns inziens dus niet alleen om de ingredienten maar ook zeker voor een groot deel om de kok.

Ik wil graag mn mc-303 in de strijd gooien ..

wordt vaak afgezeken maar ik snap dit niet :confused:

* klein en compact ideaal om mee te nemen
* overtuigende 808 / 909 / 303 sounds
* erg vette geluiden
* opvolger van de mc-202
* fijne bediening

- puntje; slechte midi implementatie.. voor de rest :okdan:

Attachments

• mc-303.jpg
    mc-303.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 80
Origineel geplaatst door resonance
* opvolger van de mc-202

BUHAHAHAHAHAHAHAA hahahahaaaaaaa :dubbel: 8o) :D

Klik

Knipoogje bij die MC-202 opmerking was wel aan de orde geweest denk ik.
Verder heeft natuurlijk elke bak zijn nut.

Origineel geplaatst door djrazor
Geldt dit alleen voor synths of voor alle muziekgear? Want dan wil ik wel opkomen voor mijn Behringer UD100... Klinkt gewoon superranzig lekker voor bijv. hardcore kicks en kost geen drol :P

Hij klinkt dan misschien ranzig. Maar hij ruist ook als een gek.

- Mijn favoriet in deze klasse is toch ook wel de poly-61

Back