Verdedig Je Schatje!!

Yamaha PSS790:

Een vijf octaafs keyboard met miditoetsen, 100 geluiden, 100 ritmes, een 8 sporen opnamestudio, 8 drumpads, een pitchwheel en een joystick voor vectorsynthese. Hij staat te boek als speelgoed, maar ik gebruik hem heel erg graag om ideeën uit te werken voordat ik echt de studio in duik. Hij staat ook vaak in de studio omdat er puike geluiden op zitten en je met de vector synthese leuke effecten kunt verkrijgen.

Dit is mijn pleidooi voor de YAMAHA PSS790!!!!!!!!!!!!!!!!!

Phochos:dj:

JX3P!!!!!!

Analoge synth

Coole sequencer.

Betaalbaar.

Midi

Wat heeft ie nog meer aan uitleg nodig?:D

Korg DELTA,

Ondanks de veele beperkingen kan je er toch hele goeie donkere bassen uit halen, en de string sectie is gewoon goed. Heeft wel wat externe effecten nodig om leuk te klinken.

- 16 outputs
- 128 stemmen
- 64 parts
- 26 filtertypes
- matrix modulatie
- remote software
- top sounds (unlimited)
- studiobeest / werkpaard

Heeft geen uitleg meer nodig : Akai S56K

Yamaha FS1r

Een verrassende FM-bak uit 1998.
Snijdt vrijwel altijd door een mix.
verrassend slimme bediening ondanks 2800 parameters met klein schermpje
matrix modulatie
teveel opties :D

verdieping + aandacht = sonic sex!!

Hoeveel yamaha pss790 gebruikers zijn er hier denk je?
Laat liever eens iets horen,dan kunnen we een oordeel vellen.

Origineel geplaatst door sinew1958

Als dit bericht voor mij bestemd is: Ik dacht dat ik me niet meer behoefde te bewijzen, ik heb voldoende muziekstukken neergezet op synthforum en via mijn eigen website www.phochos.org/phochos kun je voldoende muziek van me horen.

Phochos:gaap:

Origineel geplaatst door sinew1958

nounou. dus ken je phochos zn muziek niet eens? kan niet hoor!

Ja die PSR's zie je vaak in studios en menig produktie opduiken...vaker dan je zou denken....

Ik zou er ook wel eentje willen hebben ooit

Alle ouwe casio´s natuurlijk.
Hopeloos ouderwets en beperkt maar wat een karakter.
neem de sk-serie, de fz-1 sampler, de rz-1 drummachine maar ook de vz-1 serie.
of de vl-1´s en pt-serie.

mijn uberschatje is toch wel de cz-101.
superklein en licht en wat een bizarre sounds haal ik er telkens weer uit.
Blijft me verbazen.
Maar ook maar 16 geheugenplaatsen en cardridges zie je vrijwel nooit.
Als je het apparaat uit zet ben je al je patches kwijt tenzij je er van die dikke batterijen in duwt.
ook geen fatsoenlijke modwheel maar een aan uit knopje.
toetsen rammelen als een gek.

Steekwoorden: klein, licht, goede en ook bizarre sounds die je bijna nergens anders uit haalt.

cz-101 :luv:

OB 12

OB 12

Een van de weirdste VA's erg eigenzinnig van klnk maar ik vindt het een werld synth erg mooie sound.
Anders als alles wat ik verder heb of heb gehad. Strings zijn superzacht en solo's mooi rond en breed.
\
Heerlijk teeditten ook.

Attachments

• studio1600400.jpg
    studio1600400.jpg
    77,2 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door manvsmachine
JX3P!!!!!!

Analoge synth

Coole sequencer.

Betaalbaar.

Midi

Wat heeft ie nog meer aan uitleg nodig?:D

klopt erg leuke bak, ik heb een MKS30 met de PG en het blijft altijd weer tegebruiken, bas is heerlijk en strings ook.

Re: OB 12

Origineel geplaatst door Grooveron
Een van de weirdste VA's erg eigenzinnig van klnk maar ik vindt het een werld synth erg mooie sound.
Anders als alles wat ik verder heb of heb gehad. Strings zijn superzacht en solo's mooi rond en breed.
\
Heerlijk teeditten ook.

Helemaal mee eens. 't blijft worstelen met felle attack's maar het is voor mij een blijverdje

Origineel geplaatst door Grooveron
\
Heerlijk teeditten ook.

Je hebt volgens mij ook zo'n 8 sporen Tascam geval onderin je racks hangen. Kun je die ook eens verdedigen? Ik ben namelijk heel bevooroordeeld over die dingen dat ze achterhaald zijn door computers. Kun je eens een paar tegen argumenten opwerpen?

Of is het helemaal geen schatje? :W

Re: Re: OB 12

Origineel geplaatst door Kraan
Je hebt volgens mij ook zo'n 8 sporen Tascam geval onderin je racks hangen. Kun je die ook eens verdedigen? Ik ben namelijk heel bevooroordeeld over die dingen dat ze achterhaald zijn door computers. Kun je eens een paar tegen argumenten opwerpen?

Ach daar valt weing teverdedigen het zijn mooie machines maar met de huidige DAW cultuur wat achterhaald.
Klinken doen ze nog steeds heel goed en ik gebruik hem hoofdzakelijk als live recorder en als spare AD convertor in de studio.
Samen met mijn digitale tascam tafel is het een mooi setje

ook maar effe
de esq 1 ensonig niet te duur ronde 200 en mer synth dan menig ...tegenhanger goed filter
cemfilter dacht een beetje as in een matrix6/sixtrack
allen kan deze wat meer qa klank opwekking !
3 osc en waves een stuk of 16? ...en een seqinside gebruik ik niet maar kan dus
div sync routings
3lfo,s en 4 env kijk !!!!!!!!!!!!
hulde dus

ook eiegnlijk ff meteen de dk7
leuke synth met [naar onderzoek korg poly six synth structuur ]
ikkdacht eerst een kleine prophet te hebben haha....maar klinkt uitstekend warm mooi ..
geen knoppen
is ook lekker geprijst meestal asjem vindt

ook hulde

en de teisco60f
yamaha rx5 erg goed drumachine ....kan eg veeeeeeel
kan wel doorgaan
:halleluja

De Roland JV-30:

roland7jv30.l.jpg

Was mijn eerste "echte" synth. (1992) Heb eerst een Yamaha PSR-680 gehad, (nadat mijn vader z'n Yamaha CS-30 in 1989 voor 150 gulden had verkocht :stupid: ) . De geluiden uit de JV-30 zijn inmiddels erg achterhaald (bekende Roland GM sounds) maar zeker voor die tijd, voor mij erg indrukwekkend1

Ik heb alles uit dat ding gehaald wat erin zit. Heb Ongelooflijk leuke en uitgebreide songs / arrangementen ermee gemaakt. Ooit kon ik hem LETTERLIJK blind bedienen. Tegenwoordig ben ik hem aan het herontdekken. De geluiden extreem editen (voor zover dat mogelijk is) en gebruik van externe effecten en plugins.

Heb al eerder mijn filmpjes "gepromoot", maar hierbij nogmaals....

filmpje 1
filmpje 2 (doorspoelen naar 4m55 voor JV30 "misbruik".

Tagr11.jpg

Ik denk dat ik binnenkort nog eens een filmpje ga maken over het creatief gebruik van de JV30...

Laatst gewijzigd:

Origineel geplaatst door Kraan

Voordeel van Tascam machines is hun betrouwbaarheid. Het bedrijf waar ik werk gebruikt ze in onze AudioMobile. (6x Tascam DA78, zie ook www.dbmg.nl ). Aangezien dat spul veel onderweg is (zit in een vrachtwagen) is een computer niet echt een optie. (veel te "breekbaar"). Bovendien kunnen we het ons niet veroorloven dat een computer (of een harddiskrecorder) crasht tijdens een live concert registratie.

(overigens hebben we nu ook 2 mackie HD 24 sporen recorders in die wagen omdat het makkelijker is om de sporen naderhand in te laden in een DAW ten opzichte van 6 tascam bandjes die je 1 op 1 moet inladen in je DAW.)

tja ..

tja ..

nr 1 .. me oren, altijd overteffend, wat ik ook aan machines gebruik

nr 2 .. dual g5 2ghz met logic pro, kan bijna alles, niet analoog maar werk oh zo snel

rest laat ik achterwegen ... dat drijft de prijs alleen maar verder op :(

Back