geluidskaart.

smahs

Stamgast
Ik zoek er 1 :d

Liefst pci met breakoutbox...usb mag ook.
Wat wil ik ermee doen,
Ik heb een yamaha cs1x en morgen een rs7000 en wil dat gewoon goed op kunnen nemen.
Eventueel met meerdere sporen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer...want er is zoveel leuks.
Ik heb ongeveer 300 euro ervoor te besteden maar minder mag natuurlijk altijd :D

Oow ja,

Ik heb een Soundcraft spirit E8 mixert staan die moet er natuurlijk ook bij.

Me pc heeft geen Firewire dus die vallen zowiezo af.

Ik zoek me eigen het apelazerus :P

Ben alle duitse onlinewinkels al afgeweest maar ik kan niks vinden wat bij mij zou kunnen werken.
Misschien dat iemand tips heeft o.i.d

Ik heb geen grote set-up maar wil gewoon een goeie kaart met breakout box.

Wat raad men me dus aan.

Een leuke tweedehands RME Multiface misschien? Ik ken iemand die laatst deze voor 200 euro tweedehands had gekocht, maar dat was wel heel erg goedkoop.

Unic: ik gaat even lezen :D

Foton:ik zal is kijken of ik ook zown mazzeltje kan vinden :D

wat dacht je van een firewire kaartje voor je pc en een RME Firefqce of een motu 828MK2

Hang er een adat interface aan ..bij de smpro audio oc8E 8 channel optocompressor adat interface en of you go..aan de rme FF800 kun j er zelf 2 hangen.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
wat dacht je van een firewire kaartje voor je pc en een RME Firefqce of een motu 828MK2

Hang er een adat interface aan ..bij de smpro audio oc8E 8 channel optocompressor adat interface en of you go..aan de rme FF800 kun j er zelf 2 hangen.

Daar loopt het al vast....mijn pc bezit geen firewire.
Dan moet ik dus of met usb gaan werken of een moederbord met firewire aanschaffen.
Maar alles wat jij opnoemt is voor ong. 300 euro te krijgen>?

Nee, de firefacen en 828mkII's zijn wel duurder dan 300 euri.

Je zou eens kunnen kijken naar de Presonus Firebox, is wel een aardig apparaatje met tamelijk goede converters en 2 goeie microfoon preamps. Kun je d'r meteen een tijdje tegenaan.

<edit> doh, is wel een firewire interface... nahja, een kaartje kost idd. 15 euri

Dus eigenlijk is een geluidskaart met firewire beter?(mijn conclusie)

Als zown firewire kaart bijna niks kost zou ik in ieder geval een hele hoop meer keuze hebben.

Krijg ik trouwens met zo een firewire kaart niet extra vertraging of weet ik veel wat?

Nee, een Firewire kaart is niet beter. Firewire is natuurlijk wel heel makkelijk met installeren enzo en als het dan werkt is het OK maar als PCI voor jou geen probleem is om in je desktop te douwen dan moet je daar sowieso voor gaan. Het is onzin om een PCI-firewirekaart in je PC te steken om daar dan een firewire soundcard aan te hangen. Da's echt een waste of money man.

ff een update,

Ik wil geen emu.
me budget is tussen de 3 a 400 euro.
hoogst mogelijke kwaliteit.
geen firewire.
pci of usb geen probleem.

Ik snap er nog steeds helemaal niks van......
Ik zie veel leuks maar ik kan en niet kiezen en ik weet niet of het compatible is in mijn setup.

Ok....een terratec phase 88 FW? is dat wat?
@ 299 euro net binnen me budget.

Kan ik daar met me simpele setup mee uit de voeten?

oow.....die heeft geen spdif o.i.d

Die gaat mij voorbij.

Toch wel...pffff lezen is ook een vak.

Back