CPR-file (Project-file Cubase) en bijbehorende Softsynths:

MrFrenkos

Nieuwkomer
Beste Leden,

Sindskort ben ik ook member geworden op synthforum.nl.

Ben pas een paar maandjes bezig met het "proberen" maken van muziek (Je moet tenslotte ergens beginnen). Het maken van melodieeen en het verzinnen ervan gaat me redelijk goed af, echter blijf ik zoals velen andere hangen bij het probleem dat je een nummer niet snel helemaal afmaakt.

Ik werk op het moment met Cubase SX3:

Softsynths die ik gebruik zijn:

ReFX Nexus inclusief alle Expansion-packs
Vanguard
Kontakt 2
Absynth 3
Korg Legacy
Wavelab
Battery 3
Etc.........

Het probleem waar ik al een tijdje tegen aanloop is het probleem dat ik niet het volle gevoel bij een nummer krijg. Ik bedoel hiermee dat de bass en melodie niet één geheel zijn, maar dat deze echt duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn.
Nu heb ik al het één en ander met Sidechanging en compressors geprobeerd, maar ook dan krijg ik niet het volle gevoel. Daarom aan jullie de vraag.

Kan één van jullie vertellen hoe jullie precies te werk gaan en wat voor technieken jullie zoal toepassen op jullie project.
Misschien is het mogelijk mij een een CPR-bestand ( Cubase Projectfile ) te sturen, zodat ik in cubase precies kan zien hoe je/jij of jullie te werk zijn gegaan. Natuurlijk weet ik dat ik dan ook de benodigde softsynths + effecten nodig heb om het bestand te kunnen openen. Dus daarom, kunnen jullie mij een een CPR-bestand sturen waar alleen softsynths in worden gebruikt + effecten, want mocht ik deze softsynths + effecten nog niet hebben dan download ik deze en kan ik het project bekijken.

Mocht één van jullie op deze vraag antwoorden, dan dank ik diegene enorm voor de te genomen moeite.

Alvast bedankt!

Groeten,

Frenkos

welkom :doei:

ik weet niet of dit nou wel zo'n goede binnenkomer is :confused: meteen iemand vragen om een project te sharen zodat je kan zien hoe de vork in de steel zit

en daar komt bij dat niet iedereen met cubase werkt, maar met logic, protools, of mixt op een analoge mixer wat zoiezo heel anders is dan in de box mixen.

en ff ff....zomaar softsynths downloaden wordt hier niet echt aangemoedigd, tenzij het gratis softsynths zijn, om het maar zo uit te drukken.

maar......terzake

mixen van tracks leer je niet zomaar dat leer je door te doen en te doen en te doen

check http://www.mixbuss.com/ voor hele interessante tutorials over mixen en aanverwante zaken.

en lees vooral veel op dit forum, dat had je als je goed had gezocht jezelf deze post enhet stellen van je ietwat rare vraag kunnen besparen.

Er bestaat geen magische formule van : we nemen een paar softsynths, strooien een beetje met eq...snufje sidechain, kijken ff hoe een ander het doet en voila, zie daar, een mooi stuk muziek.

Heel veel oefenen (enn dan bedoel ik heel veel!!!) en veel lezen op oa. dit forum, de rest van internet, overal je bits en pieces info vandaan halen...luisteren naar pro-cd's...Oh...en geld investeren in een goed geluidssysteem. (monitors etc)

Ik denk niet dat mensen bereid zijn hun hele project met je te sharen (ik vind het eerlijk gezegd een te brutale vraag)...Kennis vergaren en het tot uitvoer weten te brengen in een goed klinkend (om nog maar te zwijgen van interessant/creatief) project, kost voor de meesten onder ons jaren van oefening, frustratie en koffie!

Leerze ;)

Origineel geplaatst door RobW
Er bestaat geen magische formule van : we nemen een paar softsynths, strooien een beetje met eq...snufje sidechain, kijken ff hoe een ander het doet en voila, zie daar, een mooi stuk muziek.

Heel veel oefenen (enn dan bedoel ik heel veel!!!) en veel lezen op oa. dit forum, de rest van internet, overal je bits en pieces info vandaan halen...luisteren naar pro-cd's...Oh...en geld investeren in een goed geluidssysteem. (monitors etc)

Ik denk niet dat mensen bereid zijn hun hele project met je te sharen (ik vind het eerlijk gezegd een te brutale vraag)...Kennis vergaren en het tot uitvoer weten te brengen in een goed klinkend (om nog maar te zwijgen van interessant/creatief) project, kost voor de meesten onder ons jaren van oefening, frustratie en koffie!

Leerze ;)

amen

:dubbel:

je kan ervaring niet lenen/kopen/ineens krijgen

en dat moet je ook niet willen! het leren en ontwikkelen op zich is al het meerendeel van de fun

aan zo'n cpr zou je ook helemaal NIKS hebben, je kent de reden achter beslissingen niet.

waarom heeft niemand meer de drang om ergens zn tanden in te zetten,.. uitzoeken.. pielen klooien en er na 4 jaar achter komen dat je t eigenlijk altijd niet zo slim deed.

maar je post is zoooo af dat ik denk dat je een alter ego bent hehe

eerst compositie, dan productie :)

Dus "welke plugin/effects/compressor" is alleen interessant als er al een aardig liedje is.

my 2 cents

Back