Maak een stukje hiphop

Die drum is wel duidelijker, piano geluidje ook lekker hoor, je kan wel lekker spelen (jaloers is :P )

Hier wat ik net gebrouwen heb.

Attachments

• MIXSTG21.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 112
Ja, maar zo ben ik weer jaloers op die in no-time geproduceerde beat die swingt en in technisch heel soepel klinkt ;)

Ik ook. De sax klinkt me te droog. Een beetje reverb of delay doet wonderen. En daarnaast hou ik niet van echte drumgeluiden (met name bassdrums en snares) in een Hip Hop beat. Als ik namelijk m'n gesamplede bassdrums en snares vervang door in de studio opgenomen bassdrums en snares van bijvoorbeeld Bob Clearmountain en deze niet eerst flink eq en comprimeer, dan worden mijn beats veel minder krachtig. Daarom vind ik het ook niks als men Hip Hop beats live probeert na te spelen met een echt drumstel.

Daarom vind ik het ook niks als men Hip Hop beats live probeert na te spelen met een echt drumstel.

Ook al hou jij er niet van, er zijn wel goede voorbeelden van hoor...zijn er niet veel maar Questlove tikt toch wel aardige beats weg live

Ik wist dat Questlove genoemd zou worden. Daarom staat Illadelph Halflife sinds m'n reply op. Die drums zijn dan misschien live ingespeeld, maar ze klinken niet als live drums.

Ik wist dat Questlove genoemd zou worden. Daarom staat Illadelph Halflife sinds m'n reply op. Die drums zijn dan misschien live ingespeeld, maar ze klinken niet als live drums.

LOL hahaha...maar dat is ook de hele truc! Het ligt niet aan live-drums...maar aan live-drummers! Het is een manier van denken en attitude, niet van kunnen drummer of niet...daar vergissen de meeste drummers en toetsenisten btw ook in.
Sample-based denken noem ik het altijd maar.

Ik heb gister dat nieuwe album van the Roots gekocht, ik vindt niet alles even lekker erop maar die drums zijn weer :okdan: Ik heb wel eens een docu gezien bij de vpro over ze en die gasten zitten zoveel mogelijk met dat drumstel te kutten om het als een bepaalde snare uit een hiphop nummer te laten klinken, mafketels. :D

Hier weer 2 ruwe opzetjes vers uit de oven :D

Wanneer komt die tape nou eens uit :W Ik vindt ze allebei wel lekker alleen die eerste lijkt wel net iets te snel te gaan maar dat kan ook mn hoofd zijn dat net wakker is. :mega:

Kon het toch niet laten, harde beat man :halleluja die rep heb ik al eens gehoord?

Klinkt goed man. Hier nog een beat met impro op de microSampler.

Attachments

• happy does it.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 97
Klinkt goed man. Hier nog een beat met impro op de microSampler.
Wat gezellig!!! Desalnietemin.. Je kan heel gaaf keys spelen.. maar zal ze net iets zachter zettten ..(bah wat een gezeik...) Dan gaat mn concentratie niet naar je spel maar naar t hele gebeuren.... En dan stak ik iig een dikke smoker op! TOF!

Thx. Ja, en die volumes, daar zit wat in ;) als in-de-eerste-plaats-toetsenist is alles wat te maken heeft met beats maken, mixen, en georganiseerd zijn nogal 'hard werken' voor me! ;)

Nog maar eentje hier :)

Attachments

• Gloom.mp3
    3 MB · Bekeken: 93
Lekker vrolijk deuntje. :frons:

Back