Maak een stukje hiphop

Beat 29 van je myspace is trouwens te erg. :halleluja Alleen de bas iets terugdraaien, want die is wat te dominant.

Nah, ik heb een hele tijd met MC's uit R'dam en omstreken gewerkt

Ik heb één track uit die tijd ge-upload.

http://soundclick.com/share?songid=7623878

Deze track staat ook op "Rotterdam Redrum The Underground Hits".

rruhcd_001.jpg

Sja , praktisch al men shit is weinig aan gedaan kwa mixing.. die bass van 29 is inderdaad te dominant. Die 29 is alweer een tijdje geleden, moet ik maar eens ''reviseren'' en ook op die beat tape flikkeren.. Eigenlijk maak ik beats die vaak een mengelmoes zijn van vanalles maar die tape moet echt alleen vol komen te staan met rauwe hiphop beats.

Pfoeh.. die 'Street Ammunition' is ook harde klappende shiz man. Lekker rauw.. Props voor die shit. Zo te zien ben je al een aardige tijd bezig?

Vanaf '95. Maar de eerste paar jaren waren niet van hoog niveau. Ik heb laatst de 10 tapes met al die beats uit m'n beginperiode op m'n harde schijf gezet en er zaten zeker goede ideeën tussen. Ook net als bij jou heel gevarieerd qua stijlen. Helaas weet ik niet meer welke samples ik daarvoor gebruikt heb. Toen ik m'n beginsetup (Roland MS-1/Yamaha MU5/Cubasis For Windows 3.1) ge-upgrade had (Akai S2000/Korg X5DR/Cubase VST 3.7), ben ik gestopt met al m'n beats op tapes/MD te bewaren. Daar heb ik achteraf wel spijt van. Gelukkig heb ik nog wel wat demo's. Ik zal nog wel wat fragmenten daarvan achter elkaar zetten en uploaden. 8)

dit zou echt onder oldskool vallen.. maar ik vond het wel leuk om te doen.. beetje doelloze maandag geweest.. :frons:

:okdan:

Attachments

• oudschool.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 112
Nog twee tracks van Draztik Measurez ge-upload. Deze groep bestond destijds uit Mystic Xperienz, R.O.C., D-Son, Eject, Flame en DJ Code Red.

Beetje late reply , maar shit hee.. , die beats zijn me toch knetter hard. De raps trouwens niet minder..

Dit noem ik nou klasse hiphop, heb je ergens een heel album online staan van Draztik Measurez? Ben ik wel benieuwd naar..

Ben trouwens bezig met een beat tape, check even 2 nieuwe opzetjes op mijn myspace :)

Nee, helaas geen album. Er was genoeg materiaal, maar ik heb niet van alle tracks goede opnamen liggen. Daarnaast weet ik niet of ieder voormalig lid van de groep wil dat deze tracks op het Internet gezet worden. De drie tracks die ik ge-upload heb, waren destijds al openbaar gemaakt, dus dat is geen probleem.

Vanavond ga ik die nieuwe beats checken. 8)

Beat 2 is weer :okdan: Knap gedaan, die twee partijen links en rechts. En die snare is lekker.

:) Thanks...

T zijn allemaal nog opzetjes die aan het eind van de rit nog verder uitgewerkt worden.

Doel is zo'n 15 a 20 beats op een beat tape te zetten en die dan online te knallen, wie weet of iemand iets dopes met die beats kan gaan doen.

Zijn er al MC's waar je mee samenwerkt?

Ik heb gisteravond nog een demo uit 2000 teruggevonden op een backup CD-RW'tje:

http://soundclick.com/share?songid=7668620

Was die hele track echt helemaal vergeten. :stupid

Demo uit 2000.. , weer zo'n lekkere beat en rauwe raps. Toch wel heel lekker allemaal wat je hebt geproduceerd in het verleden hoor!

Er zijn niet echt mc's waar ik mee samenwerk, ik heb eens een beat gestuurd naar een rapper en die heeft toen wat gedaan int nederlands wat best nice was.. Eerst maar eens tijd en energy steken in die beat tape en dan zie ik wel of er iemand of meerdere rappers wat willen doen met de beats :)

Ja, die tijd was echt :mega: Veel dope Engelstalige artiesten uit R'dam en omstreken. Regelmatig Hip Hop party's met live optredens. Wekelijks reperteren in een oefenruimte waar je het volume lekker kon opendraaien. Af en toe wat tracks opnemen bij Wow Pow Studio. Zelden een gebrek aan inspiratie. *D

Dus als je de kans hebt om met goede artiesten samen te werken, dan zeker doen. Via Internet tracks maken met iemand die ver weg woont, is ook leuk, maar het haalt het echt niet bij samen tracks maken in de (home)studio en daarna jouw beats horen pompen over de speakers bij live optredens. 8)

Nou echt oldscool? Ik zou dit nu ook prima te pruimen vinden.

Haha oke.. is echt zo iets dat ik niks te doen heb en uit verveling wat anders maak dan normaal. :okdan:

Old School trackjes maken uit verveling is best leuk. *D

Jammer dat ik geen geschikte Grand Puba acapella kon vinden, want in m'n gedachten hoor ik telkens zijn stem als ik deze beat afspeel.

Attachments

• Old School Beat.mp3
    389,7 KB · Bekeken: 97
Old School trackjes maken uit verveling is best leuk. *D

Jammer dat ik geen geschikte Grand Puba acapella kon vinden, want in m'n gedachten hoor ik telkens zijn stem als ik deze beat afspeel.

cool, zelf instrumenten gespeeld?

ik niet :D
schaamteloos een acapella en instrumentaal nummer onder elkaar gezet met hier en daar wat knip en plak werk, maar ik vind het wel een lekker mixje. Ken het origineel niet eens :) (ja ok machine gun funk maar dan)

Attachments

• luukrake mixe.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 106
Het gitaartje komt van een sample CD'tje dat destijds bij m'n Roland MS-1 zat. Wel even gechopt natuurlijk. De drums heb ik zelf geprogrammeerd. Het baslijntje heb ik met de ComboSister gespeeld. *D

Lekkere track heb je gebruikt! De acapella past er ook nog eens goed op. Zeker de vocals van Biggie. :okdan: Maar wie heeft de instrumental nu gemaakt?

Het gitaartje komt van een sample CD'tje dat destijds bij m'n Roland MS-1 zat. Wel even gechopt natuurlijk. De drums heb ik zelf geprogrammeerd. Het baslijntje heb ik met de ComboSister gespeeld.
Het klinkt echt een beetje als die ouwe Meters platen, minimaal, maar wel alles op z'n plek...

De instrumental die ik had gebruikt is van Bernard Wright, 'Mr Clean'. Bernard Wright kennen de meeste mensen wel van zijn nummer hemaglobi-nogiets

dus 8>

ps de acapella heb ik niet zelf gemaakt hè... volgens mij is het als nummer toentertijd met die million man march op een album verschenen, maar ik heb het nog niet kunnen vinden

Ja, die platen uit hun Josie periode waren :halleluja

"Haboglabotribin" is idd een bekende. Snoop, NYG'z, maar ook daarvoor nog 415:

Back