Maak een stukje hiphop

Ik ben sinds gister weer met Fruitlyloops gaan werken en heb deze in 20 minuten inelkaar gezet. Ik zit te denken om mn MV-8800 te gaan verkopen en weer met FL verder te gaan zoals toen ik begon want op de MV kan ik niet in 20 minuten snel een gesamplede beat maken zoals in FL.

Het is een beetje soulvol ik moet nog veel aan de drums en bass werken.

Geef me tips...

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5981169&q=hi

Mooie sample, zou de beat zeker afmaken, de drums zou ik veranderen. Ze passen niet bij de sfeer van je sample en steken teveel af.

Bedankt voor je reactie.

Moet ik wat meer rnb achtige drums gaan gebruiken zoals snaps en claps?
Vond die boombappige drums wel mooi eigenlijk.
Vind het moeilijk om goede drums te kiezen om te layeren ik heb er zoveel.
Ik heb in FL Studio geen zelfgemaakt patches zoals in de MV die ik makkelijk kan layeren en moet nu nog geluidje voor geluidje uit proberen om iets passends te vinden.

Lekkere sample idd!

En er is helemaal niks mis met die drumsounds, integendeel! Je moet alleen een hele sloot reverb eraf halen en beter EQ-en. Wat ik zou doen; de snare naar een aparte channel en dan een heel subtiel reverse-gate galmpje erop. Verder zou ik onder deze snare nog een vinyl snare leggen, voor een beetje kraak-en-smaak!

de hele snip is trouwens wel een beetje dof.

Maar zeker afmaken gast! :okdan:

uhm nee ik zou geen clap nemen, misschien een lichte clap bovenop de snare of een open hihat of tambourijn. Maar wat batteraaf al zegt er zit teveel reverb op. Ik houd persoonlijk niet van zulke effecten op de snares, neem een paar dikke snares die je al hebt probeer ze op elkaar af te stemmen en idd een snare uit een break van vinyl voor een realistisch effect.

Bedoel je dat de intro dof klinkt dat was anders juist mn bedoeling om een het een beetje warm te laten klinken en een goede bodem te hebben voor de beat.

Ik zal de reverb van 75 terug brengen naar 50.

Maar ik zou die MV zeker niet wegdoen als ik jou was! Misschien even rond speuren of er een tutorial dvd te vinden is of even you tube afgrazen, zal vast en zeker een hip-hop clan zijn die dat ding in zijn producties gebruikt. Filmpjes werken meestal wel inspirerend ;)

Maar ik zou die MV zeker niet wegdoen als ik jou was! Misschien even rond speuren of er een tutorial dvd te vinden is of even you tube afgrazen, zal vast en zeker een hip-hop clan zijn die dat ding in zijn producties gebruikt. Filmpjes werken meestal wel inspirerend ;)

Nee, ik denk echt dat ik hem ga verkopen nadat ik al mn drums eruit heb gesampled.
Alles wat de MV kan FL ook en zelfs uitgebreider en sneller maar wat ik wel merk is dat FL telkens hapert door mn trage computer. Wil een nieuwe PC kopen met 4 GB RAM en een goede processor nadat ik de MV verkocht heb.
Ik wil die Guru Plugin erbij nemen van FXpansion om te sequencen samen met een Akai MPD 24.

Ik vond FL altijd slecht klinken maar nu heb ik het blood overdrive FX ontdekt en vind FL daardoor eigenlijk net zo goed klinken als de MV.

Ik ga een beetje off topic maar weten jullie welk audio interface sampled in 16 bit 44100 khz want mn MV had dat samplerate en dit wil ik eigenlijk ook op het audio interface hebben dat ik zodra mn MV weg is wil kopen.

Ik weet dat veel oudere hiphop producers de 24 bits te clean vinden klinken maar ik vind 12 bits iets te dof klinken.
Daarom wil ik een audio interface van 16 bit 44100 hebben.
Ik heb geen verstand van samplerate maar wat vinden jullie een goede audio interface om te samplen?

nieuwe snip gemaakt met stabs & cuts van diverse vinyls gesampeld...

Alles in Kontakt3 ingeladen en daar gespeeld met de diverse sampler modes, denk alleen dat de "Dre" lead eruit gaat. Vind het achteraf gezien niet z'n geslaagde lijn bij deze beat. Verder ga ik de snare veranderen, die vind ik niet snappy enough.

vinylbeat snip

Ik vind de baslijn iets te zacht staan in je beat en vind de drums iets te schoon/netjes. Plus wat je zelf al zei over de snare.. hij is iets te licht.

Ik heb eergisteren een beat gemaakt uit samples, voor een contest op een hiphop forum. Vind het zelf een best geslaagde beat:

KLIK

Mix komt wel goed als ik de vocal track van de MC gehad heb, je kan in den beginne wel uren gaan zitten sleutelen aan een goede balans, maar dan krijg je de vocal track en kan je 8 v/d 10 alsnog vooraf beginnen.

Onder de snare heb ik inmiddels nog een lekkere vinyl snare van een E,W&F break gelayerd, klinkt al een stuk voller, maar nog net niet dat wat ik in mijn hoofd heb... nog even verder door mijn db scrollen :D

Je eigen beat is echt wack man, coole sounds, wel benieuwd hoe dat klinkt met een mc erop :okdan:

Die style van Marsman vind ik echt apart, helemaal origineel en heel vet.

Ik vind die jazzy beat van Batteraaf ook mooi. Veel afwisseling en complex drums

Waar halen jullie je drums vandaan ik ben sinds kort zelf bezig met een beetje drums samplen maar kan ze niet goed laten klappen.
Ik vraag me af hoe Marsman zn drums zo vol maakt?
Gebruiken jullie bepaalde effecten om die punch te krijgen? Ik gebruik sindskort FL maar mn drums klinken te mager.
Kunnen jullie me misschien een tip geven ofzo?

hey MB mijn beats op myspace zijn wat ouder en onafgemixt, maar de laatste tijd layer ik mijn drums steeds vaker om ze harder te laten klappen. als je bijvoorbeeld een hele diepe kick hebt met een langzame attack en je wil deze harder laten klappen... gewoon een kick met een snelle attack eroverheen layeren en deze eventueel voorzien van een HP filter ofzo.
Voor de rest kun je ook de resonantie van filters gebruiken om bepaalde frequenties te boosten, of natuurlijk gewoon EQ. Compressie is echter de meest logische keuze om je drums meer te laten pompen, maar dan moet je wel een beetje weten waar je mee bezig bent ( wat ik zelf ook nog niet echt helemaal doe ). Maar het aller belangrijkste is dat je gewoon een goede bron hebt.

die Wake Up beat is wreed op je space.

Ik heb geen flauw benul van compressie. In FL Studio heb je Presets die ik wel goed vind klinken.
Ik moet ook nog leren EQen maar tot nu toe gebruik ik gewoon presets.

Back