Maak een stukje hiphop

Hij is weer lekker Lotuz :okdan:

Thanks! Ben ook benieuwd naar jouw volgende creatie. 8)

Ik ben bezig
lomp_dans.gif

Gesampled van platen met hele fijne saxofoonspelers. :D

Nou hier (hopelijk) twee wat anders klinkende beats, zijn schetjes niets bijzonders :koffie:

Attachments

• Yeah.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 108
  • Time for bed.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 101
"Yeah" is eigenlijk vergelijkbaar met die eerdere beats, omdat je de belangrijkste sample op twee toonhoogten afwisselt. Dat is kennelijk jouw stijl. :)

De programmering van "Time For Bed" is gelukkig (uit het oogpunt van variatie) wel anders. Mooi electrisch pianootje. Subtiele drums. Erg relaxt zo voor het slapen gaan. Maar kun je "wat eerder op de avond" beginnen en nog wat lekkere drums en een baslijn toevoegen? Dan zou het wel mooi zijn als je die naar het eind toe zou wegfaden zodat de huidige beat overblijft. En dan welterusten. ;)

Yeah ik heb een stijl :D :P

Tja baslijntjes, mijn monomachine klinkt te digitaal voor Hip Hop vind ik altijd en baslijntjes samplen vind ik moeilijk zeg! Maar het is zeker een punt waar ik wat meer aan ga schaven de komende tijd, bedankt voor de opbouwende kritiek :okdan:

Het is echt een heerlijke sample. Dit is een beetje wat ik in gedachten heb (zie bijlage). Maar ik weet zeker dat jij er een heel andere draai aan zult geven. :)

Attachments

• Almost Time For Bed.mp3
    496,6 KB · Bekeken: 115
dis natuurlijk ook hiphop he..

Attachments

• trackpolitie_hardwareisdeshit.mp3
    912,4 KB · Bekeken: 96
De shiiiiit... :D

Probeer ik het ook maar is.

Attachments

• Jamal.Hiphop.mp3
    546,6 KB · Bekeken: 93
Ja vet :okdan: Miama BASS :D

Ik heb ook ooit eens een hiphop nummer gemaakt, past hier wellicht thuis.
Basis is een klassiek stuk muziek dat ik heb verbouwd tot een NL rap/pop plaat.
Zonder jou.

Pavane gebruikt als basis?

Natuurlijk bekend van

Anyway, jouw track is niet bepaald mijn stijl, maar de productie klinkt prima. Binnenkort te horen bij 538? :)

Ja is een goed stuk klassieke muziek.
'Naturlijk bekend van' vind ik persoonlijk wat overdreven, want het stuk is al vrij vaak gebruikt in popmuziek. En waar Exzibit (whatever) leunt op slechts 4 maten van het origineel zitten er bij meerdere stukken van Pavana in om het wat boeiender te houden.

NL Hiphop is ook niet bepaald mijn terein, het was voor mij dan ook een experiment een dergelijke track te maken.

Back