Maak een stukje hiphop

Die eerste beat vind ik gewoon weg niks maar dat is weer puur persoonlijke smaak, 2de vind ik meer dubstep ofzo, vind ik ook met de derde maar dat kan ook door de synth komen. :) Verder is het mischien een idee om ons niet in 1 keer te overvloeden met 8 beats van ieder 3 minuten, het is tenslotte een stukje Hip Hop ;) :P

Haha... Ik snap doc wel.. want als er zoveel ineens gepost wordt.. gaan mensen het veelal niet meer helemaal luisteren en worden we wat overspoeld..

Met mate dus!

Aparte beats.. dat wel.. misschien niet echt Hip Hop.. maar toch wel een eigen stijltje vind ik..

Begrijp me niet verkeerd hoor, vooral blijven posten :okdan:

haha ik begrijp het wel, ik was een beetje te fanatiek:P
komt ook omdat ik all maanden met die nummers zit. Ik heb voor de rest ook niet meer (fail)

bedankt vanballen, dat is ook het gene waar ik me later mee wil onderscheiden van de rest.

piece of hip 2 tha hop

piece of hip 2 tha hop

YO, dit is een klein stukje van een beginnende tracks > ben benieuwd nr de reacties

grtz drizzle

Attachments

• let the kick hit.mp3
    618,4 KB · Bekeken: 107
  • hip hop beat - 2010.mp3
    167,4 KB · Bekeken: 115
juist! maar dan wel hip hop en geen avonturen op ander vlak aub :D

ik vind persoonlijk dat ik dat niet doe, hip hop moet je op een breed vlak bekijken als je je zelf beperk door bepaalde grenzen te stellen vind ik dat je je eigen creativiteit daar mee te kort kom.

maar ik begrijp je standpunt wel :)

Ik heb zelf in december een Fender Jazzbass gekocht, echt man wat een geluid en ik had em redelijk goedkoop hier in Galway, 299e :D

Edit: die harley benton sets zien er wel ok uit ik weet verder niet zoveel van basgitaren helaas. :(

YO, dit is een klein stukje van een beginnende tracks > ben benieuwd nr de reacties

grtz drizzle

Beun, vind de eerste beat niet zo geslaagd.. is wat druk met geluiden en zo.. En vind m niet echt lekker lopen..

De 2e vind ik wel wat beter, maar is wel heeel erg kort.. En het origineel is erg herkenbaar nog.. ;) Weet ff niet de titel.. maar echt zon shaft achtig liedje... vast mensen die n.a.v. van je beat weten welk nummer t is..

Op zich ook geen probleem trouwens.. we doen hier niet aan BUMA.. 8)

Welke sound spreekt je het meeste aan? Een precision bass of een jazz bass --> youtuben en je komt erachter.

Heb je een DI input ? Ik zou namelijk als je dat hebt geen versterker erbij kopen maar voor die 150 euro een fijne 4 string bassgitaar die je makkelijk kunt scoren via marktplaats.

Ik hebzelf een Fender jazzbass copy van een gast gekocht voor 160 euro die nieuw was en zelf gebouwd. Erg fijne en makkelijk speelbaar.

we doen hier niet aan BUMA.. 8)

Precies en das nou precies het leuke aan deze thread vind ik, lekker pretentieloos zooi samplen, knippen en een beat eronder gooien. :D

oeioeioei Bobby Womack is wel redelijk heilig en verboden terrein enzo :frons:

En daar hebben we er dr weer 1! Ja ja van goeie muziek moet je afblijven bla bla, vrienden van mij worden ook pissig als ik Portishead sample lol (niet de beats beth haar stem)

Ik heb er maar 1 ding op te zeggen, boeiuh!

;)

En daar hebben we er dr weer 1! Ja ja van goeie muziek moet je afblijven bla bla, vrienden van mij worden ook pissig als ik Portishead sample lol (niet de beats beth haar stem)

Ik heb er maar 1 ding op te zeggen, boeiuh!

;)
ach welnee, gelijk heb je ook, maar dit heeft wel heel erg weinig om het lijf, 10 seconden en dan leunt het ook nog eens heel erg op die sample. Bobby verdient beter. :P

Net als Antonio Bartali (1605 - 1669). Vind ik dan weer leuk om te mixen met crunk a capella's ...
bij voorbaat mijn excuses als jullie het kut vinden. Experimentje :)

Attachments

• 0002 6-Audio-46.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 89
ach welnee, gelijk heb je ook, maar dit heeft wel heel erg weinig om het lijf, 10 seconden en dan leunt het ook nog eens heel erg op die sample. Bobby verdient beter. :P

Net als Antonio Bartali (1605 - 1669). Vind ik dan weer leuk om te mixen met crunk a capella's ...
bij voorbaat mijn excuses als jullie het kut vinden. Experimentje :)

Fair enough, deze thread word steeds leuker, echt hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik zit nu ff heftig te spacen op Radiohead ik luister zo ff. :peukie:

Ik vind het dope, zo zit ik zelf Hongaarse piano solos te checken de laatste tijd maar die beats durf ik hier niet te plaatsen :P

Vanavond ff snel voor je in mekaar gebrouwen vanderbalman :P

Alexander Borovsky speelt Liszt, Hungarian Rhapsodies (1839-1855) Ik heb alleen de eerste 7 delen op 1 plaat. Ik vind het geweldige muziek maar dat zullen velen het niet met me eens zijn gok ik.

Attachments

• MIXSTA09.mp3
    851 KB · Bekeken: 86
Jullie doen net alsof het samplen van klassieke muziek iets nieuws is.

Back