Maak een stukje hiphop

zeker dilla! lekker bezig :mega:
nu nog zo'n bassline die variert op 4 maten met korte stops en de kick wat meer swing en 12bit en t is niet van echt te onderscheiden! :okdan:

Thanks voor 't luisteren en de feedback...

Ben zelf idd ook niet zo te spreken over de bass, te simpel, loopt te veel met de melodie mee... daar ga ik nog wel ff aan zitten, maar sowieso niet mijn sterkste punt . De kicks die niet op de downbeat zitten kunnen nog wel wat meer swingen inderdaad. Zal nog ff een beetje pielen... Eerst maar eens in de auto luisteren hoe het klinkt. Vertrouw mijn huidige monitors in mijn huidige kamer totaal niet veel standing waves.

Thanks voor 't luisteren en de feedback...

Ben zelf idd ook niet zo te spreken over de bass, te simpel, loopt te veel met de melodie mee... daar ga ik nog wel ff aan zitten, maar sowieso niet mijn sterkste punt . De kicks die niet op de downbeat zitten kunnen nog wel wat meer swingen inderdaad. Zal nog ff een beetje pielen... Eerst maar eens in de auto luisteren hoe het klinkt. Vertrouw mijn huidige monitors in mijn huidige kamer totaal niet veel standing waves.

Ik weet niet wat standing waves precies is , heb t zelf thuis ook waarschijnlijk maar ik prik er wel doorheen hihi
Qua bassline moet je gewoon even de toonladder uitzoeken en dan gewoon n btje zoals hiphop drums proberen te spelen dat werkt wel voor die dilla style denk ik.

En dan wel een korte sampled bassline nemen en die zwaar gefilterd en dan MPC style dat je korte release, sterke attack en lange sustain en dan afwisselen met korte en lange noten :)

Yes, een baseline vind ik altijd makkelijker met 16 levels op mpc dan op een keyboard ;-)
Zal er nog eens wat onderlegger van de mpc dan krijg je toch vaak een lekkerder loopje in de bass. Nu alles in ableton gedaan. Slinger de live morgen nog wel ff aan voor een nieuwe take op de bass

16 levels note on met filtered bass is altijd wel lekker - is de oude pete rock manier van basslines en dat is natuurlijk waar Dilla zijn inspiratie vandaan had.

Jammer dat ik Soundcloud files niet kan afspelen.

Vandaag de MPC en de Push maar eens aangeslingerd. Drums in MPC rest allemaal in Ableton via Push.

https://soundcloud.com/laezea/32-mpc-push

Thanks Gloomer, ik zal er nog eens luistern. Inmiddels die shakers al vervangen in de hook, want dat vond ik helemaal niets. :)

Recent een MOXF aangeschaft en nu de eerste beats daarmee aan t maken met de MOXF en de MPC live.. Hier nog een beatje; https://soundcloud.com/laezea/004-lovetape-004-2track-1

Wil je je beats misschien ook uploaden op Synthforum beste Lazy Eyes? Ben wel benieuwd en soundcloud werkt niet bij mij.

Hierbij een aantal beats. Geen samples, alles is ingespeeld. Laatste beatje 005 is nog een work in progress, transities naar de hook en dergelijke zijn nog niet erg smooth. Beat 005 en 004 zijn alle sounds uit MOXF en alle sequencing en drums op de MPCLive.

Attachments

• 004 - lovetape 004 (2track).mp3
    4,1 MB · Bekeken: 139
  • 30-6.1 fall in love.mp3
    3 MB · Bekeken: 155
  • 005 - lovetape 005 (mpc15).mp3
    3,1 MB · Bekeken: 143
Laatst gewijzigd:
Dank je wel, klinken erg lekker!

Back