Wat zou een MPC toevoegen aan mijn setup?

Toch grappig op skibeats zn myspace dat je em op foto ziet met zn 4000

Maar uiteindelijk gaat het toch om de track
als je geen muziek kan maken op een 4 track, dan kan je het waarschijnlijk nergens mee

Origineel geplaatst door Grouphome
Ik weet niet waar jij je oren vandaan hebt
dat een sampler 12 bits kan; Ok maar dat die dan meteen als een SP1200 klinkt dat is apeschijt

:D

mn 4000 kan ook resamplen naar 12 bit
dan klinkt het nog niet als een 1200
geen een ding klinkt als een 1200 behalve de 1200
kwa sampler heeft de mv niks verslagen want het is gewoon een ander beestje
ze klinken allebij anders
klaar

voor Sp1200 geluid gebruik ik mn SP1200 wel (niks anders kan dat geluid namaken)
12 bits samplen is wel leuk, maar theeft op die nieuwere machines nooit die "saus" wat die oudere machines hebben.
dit omdat die converters van die nieuwere machines gewoon "nieuwer/beterr" zijn

En daarnaast gaat het ook niet alleen om de 12 bits, want ook de samplefequentie verandert veel aan het geluid. Maar zoals al werd gezegd, alleen de SP klinkt als een SP. Wil overigens niet zeggen dat je geen lekker klinkende sounds uit een andere sampler kan halen door te downsamplen.

Ski gebruikte de MPC 4000 voor de 8000 en heeft ook videos van de 8000 op youtube. Hij zit regelmatig op het MV forum. Toch vind ik het raar dat hij met de 4000 op de foto staat.

Het geluid van de MV is gewoon veel rauwer dan van de MPCs door de 12 bit maar zal helaas denk ik toch niet het geluid van de SP verslaan. Ze hebben natuurlijk allemaal hun eigen karakter maar het geluid uit de MV ligt het dichtsbij de SP.
Toch kreeg RZA te horen dat mensen dachten dat hij weer beats maakte met de ASR-10 door het rauwere geluid.

De MPC 4000 heeft voor zover ik weet geen 12 bit en ook geen pianoroll.

Ze zullen allebij hun voor en nadelen hebben maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de MV 8800 door de velen features die de MPCs niet hebben. Hij wordt niet voor niets de MPC killer genoemd.

De enige feature die de MV niet heeft en die de MPC wel heeft is de 24 bit samplerate maar dit vinden veel producers juist te clean klinken.

De multi-tracker is heel handig om een gitarist mee te laten jammen wat niet op de MPC kan. Ook kun je er je vocalen mee doen.

Beide machines hebben natuurlijk hun eigen betere eigenschappen je moet zelf kiezen welke je belangrijk vind.

De muis en beeldscherm geven gewoon een veel sneller werktempo om te sequencen en het is vooral die compleetheid die je zult zoeken als je iets duurs aanschaft.

"Het geluid van de MV is gewoon veel rauwer dan van de MPCs door de 12 bit maar zal helaas denk ik toch niet het geluid van de SP verslaan. Ze hebben natuurlijk allemaal hun eigen karakter maar het geluid uit de MV ligt het dichtsbij de SP.
Toch kreeg RZA te horen dat mensen dachten dat hij weer beats maakte met de ASR-10 door het rauwere geluid."

De MV's zijn naar mijn weten gewoon 16 bitters hoor
en je kan die 4000 (net als een mv) zo rauw laten klinken als je zelf wilt
tis nog steeds garbage in/garbage out
ik kan mn 4000 ook lekker ranzig laten klinken door alleen met de filters te gaan rotzooien
ik heb ermee tenminste de keuze wat voor sound ik wil.
En ik weet dat die MV ook clean kan klinken als je dat wil (heel makkelijk zelfs)
MV het dichts bij een SP (weer waar heb jij je oren vandaan)
Dat is dus de grootste bull, heb je welleens een XV5080 gehoord (de samplefunctie ervan)
Zo klinkt die MV, want die heeft gewoon die sampleengine. Niks dichtbij een SP.
de effecten van die roland bakken kunnen lekker ranzig klinken, maar dat maakt het nog niet dicht bij een sp klinkend.
Mijn vragen aan jou zijn: heb jij welleens met een echte SP1200 gezeten? en welleens achter een mpc gezeten?

Die MV is nooit een MPC killer geweest, omdat het gewoon een heel ander ding is.
de essentie van mpc is gewoon sampler met retestrakke sequencer die je makkelijk en snel kan gebruiken.

hehe net of rza al zn oude gear heeft gedrumpt sinds die een mv heeft
en dat reclame filmpje waar die de mv prijst op youtube is ook niet echt opjectief of zo reken maar dat hij daar minstens een mv voor heeft gehad ;)
en zoizo die rza heeft al tijden geen monster beats meer gedropt en en en niet te vergeten koopt hij iederproject dat die doet weer een nieuw stuk gear dus wie weet waar hij zn shit mee maakt als die in de studio zit.

ik denk dat het hier vooral de keuze is wil ik een pc achtige super controller: mv, of wil ik rechttoe recht aan beats klappen ... < hoe dan ook is die mv zeker het bekijken waard want zo ver ik kan oordelen is het een monster beatbakker>

gewoon zwaar geendorsed volgensmij
MV is een leuke bak om beats mee te bakken ja
alleen sommige beweringen zijn gewoon youtube beweringen (omdat het op youtube staat)
fok dat ik ga muziek maken

@carnivore suc6 ermee

Origineel geplaatst door trash
Er zitten lowpass filters met vaste settings op de outs van ene sp toch ook?

klopt trash.
alleen heb je daar speciale kabels voor nodig die nergens te krijgen zijn.
je kan die kabels zelf maken maar ik denk dat niemand die filteroptie gebruikt.
waarom zou je.

ben wel erg benieuwd naar die MV8000 eerlijk gezegd.
heb een filmpje gezien op youtube op een beurs waar iemand hem demonstreert...
ik had wel zo iets van wauw, die wil ik

Laatst gewijzigd:
Jack er half insteken bij de sp dan krijg je al de filter sound, filter klinkt wel ziekjes

gewoon zwaar geendorsed volgensmij
MV is een leuke bak om beats mee te bakken ja
alleen sommige beweringen zijn gewoon youtube beweringen (omdat het op youtube staat)
fok dat ik ga muziek maken

@carnivore suc6 ermee

Lang leve youtube :D

Jack er half insteken bij de sp dan krijg je al de filter sound, filter klinkt wel ziekjes

toch maar eens proberen dan :)

die mv8000... zit daar ook een soort recycle ingebouwd?

als dat zo is weet ik al wat ik aan de kerstman ga vragen :D

De MV kan ook gewoon heel clean klinken. Ikzelf gebruik alleen 12 bit als ik een drumgeluid wil samplen.
Voor de melodie heb ik toch liever een clean geluid. Toch zal het geluid van de MV het dichtsbij de SP liggen omdat de MPC geen 12 bit kan. Ikzelf heb nooit op een MPC 4000 gewerkt dus ik kan niet zeggen hoe die klinkt maar veel mensen zeggen dat hij te clean is en dat je voor rauw geluid beter de MV kunt kopen.

Met beeldscherm geeft wel een beetje dat computer gevoel. Wat ikzelf fijner vind werken omdat je veel sneller bij alle menu's kan komen dus sneller kunt bakken. Je kunt natuurlijk zonder beelscherm werken en kijken op het kleurendisplay van de 8800 zelf die ik al vetter vind dan zo'n standaard display op een MPC.

Het kan ook net als Recycle een loop op het tempo van de BPM aanpassen en kan ook autochoppen wat ik echt een superfeature vind en is echt niet overrated want je gebruikt het echt de hele tijd als je snel wilt werken.

MPC 4000 en MV zijn allebij vet. Ikzelf vind het fijner om met muis en beeld te sequencen en daarom kies ik voor de MV.
Eigenlijk hoef je het niet voor de 12 bit te doen want de meeste samples zul je toch 16 bit hebben zoals drumgeluiden die je van internet haalt of sample CD's. De sequencer in dit instrument lijkt me het belangrijkst.

Check ook:

http://rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=848&ParentId=72
http://rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=572&ParentId=84

en op Youtube staan een paar leuke filmpjes

Laatst gewijzigd:
Als je het zo fijn vind werken met muis en groot scherm waarom werk je dan niet met een computer?
Over dat 12 bit in die MV, dat is gewoon geresampled met lagere samplerate, Die MV converters zijn gewoon 16 bits 44.1 khz
dus real 12 bit is het niet.
precies hetzelfde op de 4000
je kan het gewoon resamplen.
mooie idd van die mv is dat je dat bij het samplen meteen al kan kiezen.
Ik vind het zelf fijner om mn sounds op hogere kwaliteit op te nemen en daarna gewoon op te fokken waar nodig.
Of vanuit Sp1200 oid halen (daar klinkt je basis sound al heel anders uit, meer een sound manglin apparaat dus)

Jij laat dus die MV je chops bepalen?
Ikzelf kies liever zelf waar de knippunten komen in mn sample, gebruik daar zelf recycle voor (handmatig die markers zetten)

Moet ook zeggen dat ik 80 procent van de tijd nieteens kijk naar het schermpje van mn mpc.
Alles gaat gewoon automatisch. Als je zo graag met groot scherm werkt, waarom dan niet met een pc, Die sequencers zijn even strak (of misschien zelfs strakker, durf het zelf niet te zeggen) en je hebt meteen alles waar jij het over had, Multitrack, dikke synths, dikke effecten (zelfs dikker naar mijn mening) en noem maar op.

Conclusie, MPC4000 en MV8000/8800 zijn beide dikke machines
alleen als je dingen begint te roepen die gewoon poep zijn kom ik in aktie :D

Signed by a gearlover

Hé Carnivore,

Laat even weten of deze discussie voor jou nog relevant is, want het gaat z'n eigen leventje leiden terwijl het voor jou misschien helemaal niet interessant is. Ben je er inmiddels al uit wat je gaat doen? 8)

Heb MV en MPC gehad...

No way dat MV nog dit huis inkomt.

Wat een pleuris ding, dope geluid, dope functies, alleen werken te kut.

Onlogische en omslachtig.

Bovendien de sound te synthy

De opties van de mv zijn een gimmick voor de verkoop.

Hehe, zodan veel info. Op zich wel interessant om te lezen en vergelijkingsmateriaal/andermans visies te zien.

K ben er nog steeds niet uit, omdat ik idd al pads heb en het bedrag van een 4000 al aardig richting een Motif gaat twijfel ik nog heel erg. Ik weet zeker dat als ik eenmaal een MPC te leen heb gehad ik die wil LOL, maar heb nu al 2x op een Motif XS proef gedraaid en dat bevalt ook

@ carnivore, waar woon je ergens?
Misschien keer ophooken kan je dingen checken ofzo

Als je je muziek vooral uit samples wilt maken kun je het beste een MPC of MV kopen.
Als je het vooral belangrijk vind om keys te spelen kun je beter een Motif XS nemen of Korg M3.

Maak je je beats door stukken uit oude muziek te samplen of gebruik je alleen drumsamples?
Als je het op de ouderwetse manier doet zou ik zeker geen Motif kopen maar een Sampler.

Als je zelf je melodieen wilt kunnen inspelen op toetsen heb je eigenlijk maar weinig aan een luxe sampler maar kun je beter de sampler van de Motif gebruiken lijkt mij om je drumsamples af te spelen en je kunt er natuurlijk je padkontrol op aansluiten.

In de MV zit al een synthesizer, het is een analog modeling bass-synth dus vooral voor baslijnen. Ook is de MV een goede Synth door de 400 MB die er al aan Patches in komen. Je hebt bass, gitaren, piano, horns enzovoort maar een groot nadeel is dat als je er Midi-Keyboard op aan sluit dat je alleen de 16 samples kunt bespelen die op de 16 pads staan. Je hebt 8 banks per Track maar je kunt deze 8 banks niet tegelijk bespelen op een keyboard wat ik echt slecht vind. 1 bank per keer. Dus 16 samples per keer. Er is wel vraag naar misschien dat Roland weer met een update komt van de software. Ik heb zelf geen SP maar een maat van me vind dat mijn MV zo rauw kan klinken en op het MV forum vinden ze dat ook.

Ikzelf gebruik de E-Mu MP-7 (2dehands 300 euro) en ben daar echt heel tevreden mee. Hij heeft veel minder Presets dan de Motif maar ik vind ze wel veel vetter klinken. Deze bestaat ook in keyboard versie: E-Mu MK-6 Mo' Phatt. Ik vind de bass heel slecht uit de Motif maar de piano's en gitaren klinken niet realistisch uit de MP.
Voor realistische geluiden is er geen synth die de Motif kan verslaan. Ik vind zelfs de gitaren goed hierin en de horns. Ze klinken voor een keyboard aardig echt.

Er zijn veel mensen die zeggen dat de nieuwe Korg M3 nog beter is dan de Motif maar daar kan ik verder niks over vertellen want ik hem nog nooit gehoord.

Laatst gewijzigd:
Back