Beatles on Moog

Origineel geplaatst door meesha74
We hebben sowieso enorm veel technishce inovaties te danken aan The Beatles. Het gebruik van verschillende effecten zoals flanger, allerlei experimenten met het knippen en omdraaien van tape (loops maken), vocals door een leslie halen, Multi tracking/bouncen.

(niet dat ze dit allemaal hebben uitgevonden maar ze hebben er wel erg veel mee ge-experimenteerd. De technici van Abbey Road hebben allerlei apparaatjes en techniekjes ontwikkeld die wij tegenwoordig allemaal als standaard plugins in onze PC of effectprocessor hebben zitten.) :halleluja

ik heb de beatles ...nooit soo begrepene kwee niet heb lang haar / ben 33 daar kant niet aan liggen maar vondt ...modernere muziekjes mn hele leven altyd al beter ipv rock/ing muziek
net as met stones hoor
kwaardeer sins ik een jaartje of8 terug ri soul / funk ben gaan luisteren ook meer naar ditsoort
here comes the sun prachtig!
@ meesha
the alan parsons project wel wat later en meer space muziek naar mijn meneing vond ik wel gaaf veel synth dingetjes erin
ken ik best lang al
heb iets van 9 plaatjes van hun[eregns hiero]
heeft die niet toendertyd as engineer in de abbey road gewerkt en veel trucks ,..weirde fx & mic/ vocal ..trucks verzonnen - verdiend de maker / verzinner van hoe t moest klinken eigen lijk niet net zoveel respect ?

Deze thread loopt helemaal uit de hand, maar goed wil toch reageren.
*Muzikaal* waren de Beatles echt geniaal. Melodieën harmonieën, sommige van die liedjes zijn echt ZO goed.
Daarnaast waren ze natuurlijk de eersten met allerlei zaken, dat maakt het ook speciaal.
Verder hadden ze een soort 5e Beatle, Georg Martin, die erg veel vernieuwende dingen heeft gedaan samen met de heren dokters van de EMI studio's.

Al die dingen samen in 1 song samengevat? naar mijn idee "I am the Walrus" of anders "A day in the life". Ik bedoel, als je daar de klasse niet in onderkent, dan houdt het op...

De Stones zijn naar mijn idee echt heel anders. Niet schieten, maar die vind ik muzikaal een STUK minder interessant. Ook zij hebben natuurlijk ERG mooie liedjes opgenomen, maar bij hun heb ik altijd veel meer het gevoel: MEER van hetzelfde.

Alan Parsons was o.a. de producer van Dark Side of the Moon. De enige vinyl plaat die ik in het pre cd tijdperk DRIE keer heb aangeschaft vanwege slijtage van het draaien! :D

Verheug me nu al weer op vanavond: die gaan we weer s keihard draaien!

Origineel geplaatst door R-ond
ik heb de beatles ...nooit soo begrepene kwee niet heb lang haar / ben 33 daar kant niet aan liggen

Hmm, dat is toch wel een beetje vreemd hoor R-ond :D

Origineel geplaatst door SCD

Mattijs: zo lust ik er nog wel een paar... :D Ik zoek nog een een VOX AC-30 Top Boost, met candy apple rood controlpanel, twee blauwe VOX Celestion Alnico 12" speakers en bruin doek.... gebruikt zo tot 1964 door de heren Beatles... 8) :D

als je voor een ac30 gaat dan moet je geluk hebben dat je een goede op de kop tikt, wel een klasse geluid komt er uit

Origineel geplaatst door SCD
De Stones zijn naar mijn idee echt heel anders. Niet schieten, maar die vind ik muzikaal een STUK minder interessant. Ook zij hebben natuurlijk ERG mooie liedjes opgenomen, maar bij hun heb ik altijd veel meer het gevoel: MEER van hetzelfde.

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Ook konden de Beatles tenminste nog met de Moog III overweg. Mick Jagger die ook een magnum Moog III set kocht, kreeg er niets uit en verkocht het later via via door aan Tangerine Dream. :D

Weet iemand nog dat George Harrison een album heeft gemaakt met uitluitend electronische muziek ?

The White Album is ook mijn favoriet. Maar om nou te zeggen dat het daarvoor de Take That van de jaren zestig was... nee... dan schat ik de muzikale capaciteiten van de Beatles *net* iets hoger in... :D

Ahhh... de White Album....

:luv: :halleluja :okdan:

Abbey Road is mijn personal favourite...

heb zelfs de poster van de hoes ophangen thuis :mega:

Pas vorige maand ben ik met mn "eerste" beatles begonnen ;)
St. Pepper; en die is wel heel gaaf. Vooral die sound ook. Psychedelische jaren60 pop rockt! Vorige week ook the white album gehaald (of tenminste, die met dat witte hoesje). Wat ligt nog meer in dat genre wat ik nu moét kopen? 8)

Origineel geplaatst door maxdox
St. Pepper; en die is wel heel gaaf. Vooral die sound ook. Psychedelische jaren60 pop rockt! Vorige week ook the white album gehaald (of tenminste, die met dat witte hoesje). Wat ligt nog meer in dat genre wat ik nu moét kopen? 8)

Check dingen van:

The Byrds
The Doors
Jefferson Airplane
The Kinks
Pink Floyd

en als je nog experimenteler wil gaan moet je es wat dingen van bv. Amon Duul checken

also David Gilmore on a island...:)

Origineel geplaatst door mikemix
Beach Boys...

idd mike, die vergat ik even :)

en je hebt natuurlijk nog leuke nummertjes van The Hollies, The Monkeys, Simon & Garfunkel en nog veel meer,...

Op de één of andere manier trek ik Simon & Garfunkel niet, gek, hebben
mooie nummers gemaakt, maar het blijft te zoet, ook al ben ik er mee
opgegroeid.

Dark side of the moon ga ik vanavond ook even weer op zetten,
heb er ook wat op vinyl versleten, heb nu de SACD versie.
Mis het vinyl nu niet meer, CD versie is idd crap.

Origineel geplaatst door mikemix
Op de één of andere manier trek ik Simon & Garfunkel niet, gek, hebben
mooie nummers gemaakt, maar het blijft te zoet, ook al ben ik er mee
opgegroeid.

Hmm a Bridge over Troubled Water is idd een mierzoet nummer... (walgelijk imho)

maar bijvoorbeeld Sound of Silence en Mrs. Robinson vind ik dan wel weer hele gave nummertjes

Origineel geplaatst door maxdox

Nou uhhh....

Dark Side of the Moon - Pink Floyd
Als je die goed vindt kun je daarna overwegen:
Wish you were here - Pink Floyd
Umma Gumma - Pink Floyd (stuk psychedelischer, maar het live album van die plaat is waanzinnig goed, trouwens de studio plaat heeft ook een paar juweeltjes)
Magical Mystery Tour - Beatles (mag ook *echt niet* ontbreken)

Een ander, maar wat later, must have album (imo):
Rumours - Fleetwood Mac

En natuurlijk_ALLE DVD's van Jimi Hendrix... :D

Origineel geplaatst door trigg
Check dingen van:

The Byrds
The Doors
Jefferson Airplane
The Kinks
Pink Floyd

en als je nog experimenteler wil gaan moet je es wat dingen van bv. Amon Duul checken

Als het nog een tikje exprimenteler mag dan kan
je altijd nog King Crimson overwegen...

Back