Beatles on Moog

Jongens jullie willen toch psychidelica 60-jaren natuurlijk The White Album (nog steeds op vinyl te krijgen mooie dubbelaar)
maar luister eens naar Revolver nog lekker die rauwe sound....die laatste heb ik nog niet moet ik nog luisteren.
Verder de eerdere Beatles die hoef ik niet ben ermee opgegroeid ken ik al.......dan kies ik toch voor de eerste platen v/d Stones lekker rauw&mono&recht in je bakkes sound.....dit zijn voor mij wel de punkers v/d jaren 60.
Maar de echte psychidelica komt toch echt van Syd Barret&Pink Floyd........goh wat is 't toch zonde dat die vent aan de LSD is gegaan en nooit meer uit is gekomen dan zou Pink-Floyd toch heel anders klinken.
Check eens de Silver Apples.......2 gasten met een 48-delig drumkit en een zooi losse oscillators....gave foto's om te zien.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hmm, dat is toch wel een beetje vreemd hoor R-ond :D
matthys t wordt pas raar asik nu nog met de bloempot door mn ouders aangemeten toen ik nog geen insprak had op mn haar zou ron[d] lopen ....das pas weird ,..en dan nog de beatles nie goe vinden

maar onderwerp van de draad is wel lol
kwist helemaal eigenlijk niet dat er synth /organ s werden gebruikt ...by beatles muziek ....

ook zoon artiest = frank zappa ,...mega [naar t schynt] ik ken zn "euvre"absolute niet
schynth eg een synth liefhebber te zijn ...in zn werk

dr zijn hier niet zoveel onnderwerpen over de artiest en zn gear ...bedoel niet de moderne q&a

bv in een oudere intreface stond erg ok verhaal over een best [on] bekende KITARO en zn lievelingsgear
dv 800
was net in de tyd datik die ook had ,..gelijk plaatjes verzamelen ,..van kitaro

altyd ok de man en zn gear [vrouwen mogen ook meedingen :D ]

Origineel geplaatst door trigg
Hmm a Bridge over Troubled Water is idd een mierzoet nummer... (walgelijk imho)

maar bijvoorbeeld Sound of Silence en Mrs. Robinson vind ik dan wel weer hele gave nummertjes

me & julio [go] down at the skoolyard
en en
50ways too leave ya lover ...erg passend ...altyd

wist niet dat die ook een moog muur had ,..
[paul = goedmannn]

@mike m. brian wilson beetje de uitvinder van die sound ,... psychic surf ballads
p:halleluja

Met dank aan Wikipedia:

Een belangrijke stimulans voor Wilson was het verschijnen van het vernieuwende Beatles-album Rubber Soul in 1965. In een poging dit album te overtreffen maakte Wilson in 1966 het Beach Boys-album Pet Sounds, dat als een van de grootste meesterwerken uit de geschiedenis van de popmuziek wordt beschouwd. Op zijn beurt moest Pet Sounds overtroffen worden door Smile, een zeer ambitieus en experimenteel album waarbij Wilson nauw samenwerkte met tekstschrijver Van Dyke Parks.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brian_Wilson

Back