Remix maken

DraZziC

Ingeburgerd
Ik ga binnenkort een remix maken van een nummer uit een andere stijl heeft iemand wat tips ik heb nog nooit een remix gemaakt en heb gehoord dat het erg moeilijk is, ik heb alleen de geluiden, geen MIDI bestand ofsow.
Hoe kan ik het beste zoiets aanpakken? Alle tips zijn welkom!

midi heb je niet nodig, je hebt ten slotte oren.

Verder zou ik zeggen, t is net als gewoon een eigen nr maken, alleen hoef je al niks meer in te zingen/ geen melodietje meer te verzinnen. Eitje! ;)

Nee midi is ook niet nodig. Maar wou het alleen er ff bij vermelden. Maar een remix maken is moeilijker dan een eigen nummer maken heb ik gehoord, en zeker als het nog in een andere stijl moet :)

Bij een remix kan je een sample, melodie of thema uit de originele track gebruiken.
Als je een remix maakt voor een bekende artiest dan krijg je ook alleen maar samples aangeleverd en niet de midi-files.
Wat dat betreft moet je toch wel een beetje muzikaal zijn om bijvoorbeeld een melodie te kunnen naspelen.
En met muzikaal bedoel ik dus niet dat je percé noten moet kunnen lezen.

Het komt er dus op neer dat je je remix (eigenlijk een totaal nieuwe track) vanaf de grond moet opbouwen.
Met een ander beatje eronder leggen kom je er tegenwoordig niet zomaar meer vanaf.

Wees creatief en doe bijvoorbeeld wat met de samples maar probeer 'the feel' van het origineel te behouden.
Ik heb trouwens genoeg remixes gehoord die beter zijn dan het origineel.

R.

Ik sluit me helemaal aan bij funxiun, maar het wil ook wel eens gebeuren dat ze met specifieke eisen komen voor de rmx.
In ieder geval moet er een belangrijk stuk herkenbaarheid in uit het origineel.

Good luck

en toch heb ik altijd mixed feelings met het aantal remixen wat sommige producers doen...

sommige doen zelfs meer remixen dan echt eigen werk...

Ik zou dat nooit doen...
Het gebeurd niet vaak dat ik me zo erg in het gevoel van een nummer kan vinden maar toch iets mis wat ik door middel van een remix maken kan proberen toe te voegen... je eigen stijl-versie maken van andere nummers vind ik weinig creatief...

je kunt ook gewoon het nummer door elkaar gooien en er wat eigen dingetjes bij doen. Zoals John Potoker heeft gedaan bij de Genesis remixes...

je hebt er echter wel de originele mastertapes voor nodig...

luister maar eens naar de mauro picotto remix van lethal industry van tiesto. Conclusie: je kan ook gewoon zelf een plaat maken en daar het etiket "remix" opplakken ;)

Ik zou trowuens kijken of het programma ACID wat voor je is, daar kun je makkelijk multitrack samples plakken.
Zo kun je heel simpel een remix maken, ik weet niet of dit voor de kwaliteit een goede optie is maar het werkt bere handig, het zet de samples in de goede snelheid.

Als je het echt makkelijk wil doen dan moet je FasttrackerII gebruiken tha ha ha ha...(geintje)

Back