advies over softsynth

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
hallo.

ik sta op het punt een softsynth te kopen, maar aangezien dit een nieuwe wereld voor me is (ik doe het meeste met samples of de synths in Live) vraag ik me af welke ik moet checken.

Wat ik wil is de sound van Switch, Speakerjunk, Sinden enzo. Van die geflipte acid achtige basslines.

Switch ken ik wel, die gooit volgens mij vaak een bitcrusher achtig effect over zn basslines.

Ik zou dan voor deze gaan: Massive (Native Instruments)
Heeft een zooi verschillende filters aan boord en een boel FX.
Check anders eerst even de demo versie voordat je m gaat kopen, sowieso ook bij andere aanraders van mede SF leden.

Succes.

Ik ben ook op zoek naar 1.

Ik vind massive idd goed.

Ik wil ook graag een goede interface, wie ervaring heeft met de powercore virus weet hoe je een interface maakt.
bv 1 klikje op een button en je ziet meteen al je destinations...

ik heb nu de Fabfilter , de Korg Legacy Collection digital (voor de m1) en de Imposcar....

massive is inderdaad een goeie hiervoor, en ook rob papen's nieuwe 'predator' synth...

maar: op zich heb je helemaal niet zo'n ingewikkelde softsynth nodig.
wat die gasten doen in in feite hele oude drum&bass, speedgarage etc. productietechnieken toepassen op house. Vooral die sinden/speakerjunks wobble-basjes zijn uit iedere 2Osc VA of softsynth. 2 x saw, ocataafje verschil, misschien nog extra sinus eronder voor de 'boem' en lekker met de filter spelen. Dius je moet een softsynth hebben die lekker bassig is. oddity/minimoogV will do.

Origineel geplaatst door Missing Links
massive is inderdaad een goeie hiervoor, en ook rob papen's nieuwe 'predator' synth...

maar: op zich heb je helemaal niet zo'n ingewikkelde softsynth nodig.
wat die gasten doen in in feite hele oude drum&bass, speedgarage etc. productietechnieken toepassen op house. Vooral die sinden/speakerjunks wobble-basjes zijn uit iedere 2Osc VA of softsynth. 2 x saw, ocataafje verschil, misschien nog extra sinus eronder voor de 'boem' en lekker met de filter spelen. Dius je moet een softsynth hebben die lekker bassig is. oddity/minimoogV will do.

coole reactie.. heb je nog meer uitleg? :D

ik zoek geen bass softsynth trouwens,kep hier lekker HW bass bak maar zoek wel dikke strings..

dus de basis sound moet goed zijn, goeie algo's voor het filter en osc's....
fx en zo hoeft er niet op te zitten...

alex omega: jamie is volgens mij wel echt op zoek naar een bassynth. en dan eentje voor een heel specifiek geluid. dus misschien dat het handiger is om voor jou vraag een nieuwe thread te starten.

jamie: nahh.. zoveel advies is dat niet hoor. gewoon lekker pielen. wat ik meer bedoel is: laat je niet gek maken door 1000-en-1 routingmogelijkheden, want als er iets is dat je niet nodig hebt voor zulke basjes is het dat wel. En verder is het dus wel lekker om ter inspiratie gewoon wat oude drum&bass platen of speedgarage te luisteren. En eigenlijk ben ik het wel met alex eens: koop een HW bak. is wat duurder, maar gewoon wel lekker solide. Niet om een hard/soft discussie uit te lokken (ben zelf blij met een boel softsynths), maar volgens mij zijn alle voordelen van een softsynth (flexibele routing, onbeperkt aantal instances, ingewikkelde waveforms, modulaire opbouw) hier nou net niet van toepassing.

Zelf haal ik dit soort basjes met groot gemak uit mn nordlead.

@ missing links:
mss heb je wel gelijk maar als Jamie het niet erg vind.... laat ik het nog ff zo...

Hij is sowieso gebaat aan een goeie basis sounds, want goeie osc's is wel belangrijk voor een goeie bass...

en een HW-bak hoeft echt niet duurder te zijn dan een soft synth.... tenzij je op een laptop werkt en onderweg ook muziek maakt.... dan houd ik mijn mondje....

Ik denk idd wel dat je een synht met 2 osc's het handigst maar dikke bassen maak je vaak met 1 osc...
die blijven lekker strak in het laag... of idd 1 octave ertussen omdat ze anderes elkaar in de weg kunnen gaan zitten

Voorstellen graag :)

Back