Alternatieven voor V-synth gt?

lie3vie3

Stamgast
Ik ben van plan om misschien een V-synth al dan niet Gt of Xt te kopen,
maar ik vroeg me af als er geen alternatieven zijn voor de prijs van de V-synth GT.

Ik heb nauwelijks ervaring met synthesizers, alleen veel gelezen en wat met de Nord Modular G2 demo gestoeid.
Wel ben ik van plan de soundlab te maken, of toch proberen maken,
want volgens mij is hij zeer geschikt om wat ervaring met analoge synths op te doen.
Verder heb ik wel al een stuk of 6 jaar klassieke piano gevolg en een jaartje keyboardles dus ik kan wel met de toetsen overweg.

Alvast bedankt.

:kroon:

Re: Alternatieven voor V-synth gt?

Origineel geplaatst door lie3vie3
maar ik vroeg me af als er geen alternatieven zijn voor de prijs van de V-synth GT.

Ik heb nauwelijks ervaring met synthesizers, alleen veel gelezen en wat met de Nord Modular G2 demo gestoeid.
want volgens mij is hij zeer geschikt om wat ervaring met analoge synths op te doen.
Verder heb ik wel al een stuk of 6 jaar klassieke piano gevolg en een jaartje keyboardles dus ik kan wel met de toetsen overweg.

Alvast bedankt.

daar zijn eigenlijk geen alternatieven voor, alleen absynth komt een beetje in de buurt kwa mogelijkheden zoals een vsynth is opgezet. Als je nog geen ervaring hebt met synths zou ik zelf niet direct kiezen voor een vsynth of modular g2, dat lijkt me lastig om mee te beginnen. Aan de andere kant koop je wel een brok power in huis om nog jaren van te genieten met beide synths, dus moeilijke keus :)

Het hangt er ook een beetje van af wat je er eigenlijk mee wil doen. Als het je gaat om het maken van geluiden, om sound synthese te leren, dan heb je met de V-Synth een ideale partner. Maar wil je eigenlijk vooral spelen met bestaande geluiden, dan zou je wel eens kunnen ontgoocheld zijn.
Als je niet te ver weg woont van Werchter mag je natuurlijk altijd eens langskomen, dan toon ik je wat de V allemaal kan. :{

Dat de V-synth niet direkt bedoeld is om bestaande geluiden wist ik wel, als ik realistische geluiden wil zal ik wel mijn keyboard gebruiken die toch wel een paar zeer mooie geluidjes heeft, en als het echt goed moet klinken koop ik ooit wel eens een soundpack voor op mijn pc ;) .

Enne, Hermax, ik woon jammergenoeg inderdaad een beetje ver van Werchter =( maar toch bedankt voor de uitnodiging.

Ik denk toch dat ik een V-synth ga proberen te scoren, ofwel wat wachten en wat langer wachten om direkt voor de V-synth Gt te gaan of een tweedehands V-synth (Xt) proberen op de kop te tikken met eventueel absynth en een midicontroller.

sry voor de dubbele post, maar ik had nog een klein vraagje:

Wat is het verschil tussen reaktor en absynth?:confused:

Da's nogal een groot verschil. Zie Reaktor als de Lego-bouwdoos en Absynth als een Playmobil-huis; je kunt er bij beide een hele tijd mee spelen, maar echt alles afbreken gaat alleen maar met de Lego ;).

Even serieus: ik Reaktor kun je zelf je synths maken (die vervolgens ook weer in Reaktor draaien, dus je krijgt geen losstaande plugins). Met Absynth heb je alleen Absynth zelf, en daar kun je ook heel veel mee, maar de volgorde staat min of meer vast.

dus in reaktor moet je je synth helemaal "bouwen" en bij absynth heb je een al een synth?

Ik denk dat ik het begrijp :)

Re: Alternatieven voor V-synth gt?

Origineel geplaatst door lie3vie3

Alvast bedankt.

Wil je werken met subtractieve synthese: V-synth (virtueel analoog)
Wil je meer realistische klanken: dan zou ik eerder naar de Fantom-reeks kijken.

Synthesizers hebben geen automatische begeleiding zoals keyboards.

Groene ridder, ik heb al realistische klanken en begeleiding op mn keyboard, dus dat heb ik niet meer nodig.
Wel heb ik iets nodig waar ik nieuwe geluiden mee kan maken en met een goed VA-gedeelte, dus de V-synth voldoet wel aan mijn beschrijving, denk ik. ;)

Back