synthi AKS

ik had ze er zomaar tussen gefietst om de boel een beetje vlot te trekken.
de prijs gaat echt nergens meer over. ik weet hoe het zit met vraag en aanbod en dat vintage zijn waarde houdt en zo, maar met een beetje zoeken en geduld, vind je ook een mooie aks voor rond 2500. en dat is een ander verhaal dan 3000 of 3500.

blij dat te horen, dat zo rond 2500 je er nog een kan vinden
blijft een hoop centen, maar is echt wel een bijzonder stuk

wel grappig was de gelaatsuitdrukking van m'n collega toen ik erop aan 't bieden was :D

Origineel geplaatst door Leo
maar met een beetje zoeken en geduld, vind je ook een mooie aks voor rond 2500

Ik weet niet hoeveel geduld je bedoeld Leo, als je tot je 65e kunt
wachten dan misschien ooit anders zie ik 2500 euro niet gebeuren,
het dubbele lijkt me momenteel eerder de gangbare prijs

Origineel geplaatst door Wiseguy

dat duurt voor mij niet zo lang meer hè, tot mijn 65ste.

vorig jaar werd er nog 1 verkocht door een duitser die ik ken, voor 2450 euro. ik was toen te laat omdat ik niet meteen zin had in de rit. misschien is 2500 wel wat al te scherp en misschien was dát wel precies die ene uitzondering, maar ik kan me nog goed herinneren dat2, 3 jaat terug er regelmatig (zo'n 4 of 5 keer per jaar) een synthi aks te koop te vinden was voor een bedrag tussen 2250 en 3000 (ook al een aardige bandbreedte).

sorry, maar 5000 voor een synthi gaat wat mij betreft helemaal nergens meer over. ik beweer niet dat ze er niet voor verkocht worden, er gaan ook tr808's voor 1100 of ms20's voor 900, maar ik beweer wel dat het ook goedkoper, of nou ja, voor minder geld kan.

Ik heb het idee dat die dingen het laatste jaar nog verder gestegen zijn, 2500 is
een mooie en heel redelijke prijs, het dubbele zou ik ook niet makkelijk betalen, ik heb
mijn beide AKSen hier op het forum verkocht en heb er nadien niet een meer
terug kunnen kopen voor een niet belachelijke prijs maar ik heb gelukkig nog
een A, kan ook mooi bliepen.
Als je prijzen van vintage nu gaat vergelijken met van een paar jaar terug dan
gaat het nergens meer over, toch blijven er maar kopers die het blijkbaar graag betalen,
ik vraag me af wanneer en of het nog ooit de andere kant weer opgaat.

dat duurt voor mij niet zo lang meer hè, tot mijn 65ste.

vorig jaar werd er nog 1 verkocht door een duitser die ik ken, voor 2450 euro. ik was toen te laat omdat ik niet meteen zin had in de rit. misschien is 2500 wel wat al te scherp en misschien was dát wel precies die ene uitzondering, maar ik kan me nog goed herinneren dat2, 3 jaat terug er regelmatig (zo'n 4 of 5 keer per jaar) een synthi aks te koop te vinden was voor een bedrag tussen 2250 en 3000 (ook al een aardige bandbreedte).

sorry, maar 5000 voor een synthi gaat wat mij betreft helemaal nergens meer over. ik beweer niet dat ze er niet voor verkocht worden, er gaan ook tr808's voor 1100 of ms20's voor 900, maar ik beweer wel dat het ook goedkoper, of nou ja, voor minder geld kan.

ik vraag me af wanneer en of het nog ooit de andere kant weer opgaat.

Ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren eigenlijk.....het wordt alleen nog maar zeldzamer.

Ik hou van oude synths en zou graag nog een EMS bak willen maar dit soort prijzen gaat ook voor mij nergens meer over. Persoonlijk zou ik dan liever nieuw analoog kopen zoals Cwejman, Modcan of andere (semi) modulaire spullen. Voor 5.000 euro heb je toch zeker een erg leuk basissysteem dacht ik zo (om over Doepfer nog maar niet te beginnen :duivels: ).

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren eigenlijk.....het wordt alleen nog maar zeldzamer.

(om over Doepfer nog maar niet te beginnen :duivels: ).

tja, als het nou echt alleen dat nog was, maar ee tr808 of een ms20 is gewoon niet zeldzaam, je ziet ze echt wekelijks voorbijkomen, maar de prijzen blijven stijgen. althans, da's weer het gekke: niet over de hele breedte. het lukt vaak nog goed om een goed apparaat voor een redelijke prijs te kopen. maar desondanks zijn er inderdaad voldoende kopers die vrolijk meegaan in de stijgende prijzen. maf.

. maar desondanks zijn er inderdaad voldoende kopers die vrolijk meegaan in de stijgende prijzen. maf.
mensen willen snel bevrediging bij behoefte.

Origineel geplaatst door justd

da's waar, ik heb daar zlef af en toe ook last van. als het zoeken te lang duurt, dan toch maar 50 of 100 meer betalen.
tja...

ik vind geduld meestal wel een goed filter..
;)

Origineel geplaatst door justd

idd veel voor weing ister niet mer by ...tegenwoordig
ze betalen meteen veel en zien later wel wat t is ,..lijkt t soms?

heb ik iets gemist of zijn landelijk de lonen met 12 % omhoog gegaan

@ arv volgens mij wat een FOKKO ...geen echte dus en istie nu weg

Haha! Mee eens 2500 euri gaat je echt niet lukken voor 1 in goeie staat. ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Haha! Mee eens 2500 euri gaat je echt niet lukken voor 1 in goeie staat. ;)

kan der iemand ff zeggen tegen die knakker datje ze tegen een aan betaling en lange wachtlijst nog steeds kan bestellen ,...nieuw dus,...de houten versie niet de koffer synth by reh berg
in duitsland

maar eiegnlijk zou er een fabrikant van case moeten opstaan en weer zoiets leveren ,..
de case dus ,..want daar gaat iedereen voor de putney [mp heeftereentje [nieuw?]
die is t zelfde asde koffersynth ,..maar alleen alt idee dicht klappen [zachtjes] en dan in de buus naarje werk ofso netjes op je buro neer leggen niet open makene ...geheimzinnige in/outputs uitje "voorje werk collegas " nieuwe attache koffer voor naje werk en ,..in de pauze even snel / stiekum stekker erin ,...koptelefoon op ....[moetje eigenlijk zoon rete modern oor dopje hebben [van de telecomindusrie ....op bleutooth [kan zeker niet wordt gevoed door de telefoon qa spanning
na dan iig een modern koptrelefoontje op zetten ,..en een beetje zee...slagje spelen ,..inje eentje ...in de hoek vande kantine .....

weet zeker dat iedereen zoon ding op zn werk wil jahoor waar koopje dat ....[niet!!!]

bullskijt...iig rehberg ...reviseerde/ geloof ook nieuwe ...int gulden tydperk waren ze toen ...6500 gld ,..nu geen idee
3500 a 5000 eu
mennnnn daar koop ik me toch alles voor wat ik nu nog wil
ik kan niet een potje zeeslag spelen op mn werk dan / 808 op een batterijpack van laptop kandat ???
mmmm

Origineel geplaatst door R-ond
kan der iemand ff zeggen tegen die knakker datje ze tegen een aan betaling en lange wachtlijst nog steeds kan bestellen ,...nieuw dus,...de houten versie niet de koffer synth by reh berg
in duitsland

maar eiegnlijk zou er een fabrikant van case moeten opstaan en weer zoiets leveren ,..
de case dus ,..want daar gaat iedereen voor de putney [mp heeftereentje [nieuw?]
die is t zelfde asde koffersynth ,..maar alleen alt idee dicht klappen [zachtjes] en dan in de buus naarje werk ofso netjes op je buro neer leggen niet open makene ...geheimzinnige in/outputs uitje "voorje werk collegas " nieuwe attache koffer voor naje werk en ,..in de pauze even snel / stiekum stekker erin ,...koptelefoon op ....[moetje eigenlijk zoon rete modern oor dopje hebben [van de telecomindusrie ....op bleutooth [kan zeker niet wordt gevoed door de telefoon qa spanning
na dan iig een modern koptrelefoontje op zetten ,..en een beetje zee...slagje spelen ,..inje eentje ...in de hoek vande kantine .....

weet zeker dat iedereen zoon ding op zn werk wil jahoor waar koopje dat ....[niet!!!]

bullskijt...iig rehberg ...reviseerde/ geloof ook nieuwe ...int gulden tydperk waren ze toen ...6500 gld ,..nu geen idee
3500 a 5000 eu
mennnnn daar koop ik me toch alles voor wat ik nu nog wil
ik kan niet een potje zeeslag spelen op mn werk dan / 808 op een batterijpack van laptop kandat ???
mmmm

Geprobeerd er 1 nieuw te bestellen destijds, en een reply gekregen dat de produkte van synthi's voorlopig niet wordt voortgezet.. knakker. ;)

Heeft iemand hier niet zo'n bakkie?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat mp3's van zo'n afgrijselijke bak voor achterlijk veel €'s. Misschien veranderd m'n mening dan?

:confused:

Back