Updating system version XV5080

kabelaar

Stamgast
Ik heb een xv5080 gekocht waarbij de system version onvoldoende is om de srx-boards adequat te gebruiken. Nu heb ik ooit met midifiles een xv88 geprobeerd te updaten. Dit ging dus goed fout. :( Halverwege stopte die ermee en deed daarna niets meer. Wat ze standaard adviseren is om nooit het apparaat uit te zetten tijdens het updaten maar ja wat doe je als hij na uren niets meer doet? :Z Heb toen het apparaat moeten wegbrengen.
Bovenstaand verhaal geeft aan dat ik nogal huiverig ben om zomaar effe weer een update te doen. :confused: Bij de Virus had ik bijvoorbeeld hiermee nooit problemen.
Als ik de textbestanden van de updates lees denk ik dat updaten via smartcard makkelijker gaat dan via de midifiles. Heeft iemand ervaring met updaten... en eventueel ook via smart cards?
Groet
Kabelaar.

Een goede midi kaart is belangrijk,
wegens grote data die erdoor gaat bij updaten van XV5080.
Gebruik gewoon die updater software van Roland zelf
en als je een beter midi interface hebt,zou dit allemaal geen probleem moeten zijn
een standaard midi interface op een goedkope geluidskaart zou eventueel problemen kunnen geven.

Je kan ook het OS op een SD kaartje (of scsi medium) zetten en daarmee wat veiliger je ding doen. Als je in de buurt van Eindhoven woont wil ik daarmee wel helpen hoor.

Bedankt voor jullie reaktie. Ik heb inmiddels de update uitgevoerd. Is goed gegaan. Ik heb gebruik gemaakt van een smart media card. Was gepiept in nog geen minuut. Dus vele vele malen sneller dan met midifiles en een sequencer.
Nu kan ik mijn srxboard goed gebruiken.

Ow ja het heet smart media. Maar dat werkt het beste he.
Heb het ook een keer gedaan via een hardware sequencer (van m'n EX5) die ook smf files aan kan. Dat werkt ook retegoed.

Heb net ook nog de xv88 geupdated. Die lag toch nog een versie achter. Ook goed gegaan 8o)
Voor iedereen die zo'n smart card niet heeft maar er wel een toepassing voor heeft geef ik het volgende advies: probeer er nog een te kopen want de productie van die dingen is, naar horen zeggen, gestopt en in de winkel krijg je ze nagenoeg niet meer.

Back