DCB 14 pin connector for juno 60 of gewoon de kabel

Status
Please reply by conversation.

dennisb

Ouwe rot
het liefts zou ik van iemand zon kabel overnemen maar het lijkt me sterk dat die los verkocht wordt, ik heb wel een kabel maar daar zit maar aan 1 kant de juiste connector, weet iemand anders nog waar je zon connector kan kopen? het heet ook wel een d-sub connector maar alles wat ik kan vinden zijn met pinnetjes en ik moet zo een hebben

DSC01146.JPG

ik heb ooit in het verleden zo´n stekker besteld om een kabel te maken voor mijn juno naar kenton,
de stekker heb ik bij een lokale electro boer besteld, ga met de stekker ff langs en ik weet zeker dat ze je kunnen helpen.

Origineel geplaatst door matrixxx
ik heb ooit in het verleden zo´n stekker besteld om een kabel te maken voor mijn juno naar kenton,
de stekker heb ik bij een lokale electro boer besteld, ga met de stekker ff langs en ik weet zeker dat ze je kunnen helpen.

ok dank je , ik moet toch wat ander spul hebben , ik had het idee dat dit een heel exotische plug zou zijn maar dat lijkt dus wel mee te vallen

kep de laatste 2 gescoord bij de lokale boer maar het was zeker niet gangbaar ze hebben zich helemaal rot gezocht en ze dachten eerst dat ze ze niet hadden, kon wel besteld worden voor 25 euro PER STUK, zon kabel kost 40 dolla dus ik dacht laat maar, komt toch opeens weer iemand aanrennen dat in vak zus en zo nog iets moet liggen, en zowaar nog twee voor 4 pleiros per stuk , nog voor 6 een stukkie kabel erbij dus voor 14 klaar, maar nu nog zelf in elkaar gaan zetten, lijkt me op zich leuk om te doen en ook voldoening scheppend maar ik ben geen soldeer held

Origineel geplaatst door matrixxx
ik was toen ook iets van 15 euro kwijt voor de onderdelen,:D

weet je ergens een schema ofzo, ik dacht dat je niet alle pins hoefde aan te sluiten

In feite is DCB (1 kant op) zonder program changes (wat een juno60 uberhaubt niet kan handelen) maar 4 draden. Dus dat is eenvoudig te solderen.

Ik heb al meerdere malen zelf mijn dcb kabels gemaakt.
Ik heb ook nog zo'n plug liggen.
Mocht je nergens zo'n plug vinden dan kan je mijn plug wel overnemen.
Maar ik houd hem liever zelf dus als het ff kan hoop ik dat je er zelf eentje vind.
Want ik heb er maar 1 die ik liefst reserve houd voor mijn eigen synth.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
In feite is DCB (1 kant op) zonder program changes (wat een juno60 uberhaubt niet kan handelen) maar 4 draden. Dus dat is eenvoudig te solderen.

Ik heb al meerdere malen zelf mijn dcb kabels gemaakt.
Ik heb ook nog zo'n plug liggen.
Mocht je nergens zo'n plug vinden dan kan je mijn plug wel overnemen.
Maar ik houd hem liever zelf dus als het ff kan hoop ik dat je er zelf eentje vind.
Want ik heb er maar 1 die ik liefst reserve houd voor mijn eigen synth.

dank, maar ik heb er dus twee gescoord vanmiddag, die juno stuurt toch wel note on uit door zijn dcb dacht ik? Twee weg zou wel lekker zijn dan want dan kan ik gewoon opnemen wat ik speel. Maar welke 4 moet ik minimaal hebben dan, weet je mischien ergens een schema ofzo op het web?

op de kenton site kan je volgens mij een schema downloaden of kijk in de manual van de kenton DCB (juno60 jupiter) daar in staat ook een schema van de dcb connector

Ik zie dat je al voorzien bent maar toch nog een opmerking...
Het lijkt me geen d-sub connector, maar meer een 14 polige centronics,
zie ook op www.conrad.nl en dan als art.nr. 740250 - 89 invullen.

Dit is de pinout van een DCB kabel. Ik weet niet meer waar ik de infromatie vandaan heb helaas anders had ik uiteraard een bronvermelding gedaan want ik heb hert niet zelf uitgevogeld.

Here is what I have from the Jupiter-8 service manual:
DCB Pin Configurations | 7 6 5 4 3 2 1 | | 14 13 12 11 10 9 8 | (view from rear panel)

1 - Busy (receive)
2 - Data (receive)
3 - Clock (receive)
4 - Ground
5 - Busy (transmit)
6 - Data (transmit)
7 - Clock (transmit)
8 - unregistered
9 - VCA lower
10 - VCA upper
11 - VCF lower
12 - VCF upper
13 - VCO-2
14 - VCO-1

Origineel geplaatst door translucent
Ik zie dat je al voorzien bent maar toch nog een opmerking...
Het lijkt me geen d-sub connector, maar meer een 14 polige centronics,
zie ook op www.conrad.nl en dan als art.nr. 740250 - 89 invullen.

ja dat is m, die kutwinkeltjes ook, laatst ook een DI gehaald voor 55 euro, zie ik op het web voor 30, ik doe vanaf nu gewoon lekker alles via het web, ik wil best de lokale middenstand steunen door een klein beetje meer te betalen maar de verschillen zijn belachelijk groot, riekt naar oplichting onderhand, artikelen gaan blijkbaar een paar keer over de kop als je iets in de winkel koopt en dan nog loop janken dat ze het zo zwaar hebben :r :r :r

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dit is de pinout van een DCB kabel. Ik weet niet meer waar ik de infromatie vandaan heb helaas anders had ik uiteraard een bronvermelding gedaan want ik heb hert niet zelf uitgevogeld.

Here is what I have from the Jupiter-8 service manual:
DCB Pin Configurations | 7 6 5 4 3 2 1 | | 14 13 12 11 10 9 8 | (view from rear panel)

1 - Busy (receive)
2 - Data (receive)
3 - Clock (receive)
4 - Ground
5 - Busy (transmit)
6 - Data (transmit)
7 - Clock (transmit)
8 - unregistered
9 - VCA lower
10 - VCA upper
11 - VCF lower
12 - VCF upper