mpc 1000

Bosje

Ingeburgerd
hi kan iemand mij zeggen als je met die mpc 1000 een song kan weg schrijven op cd ofzo en openen in cubase op
aparte sporen mijn dank is groot:doei:

Probeer eens te exporteren als MIDI file? (en die moet je dan weer importeren met Cubase). Samples zitten er dan niet bij, noten wel, en volgens mij is er niet iets wat de Project-files (.prj) van de MPC kan vertalen.

hallo bedankt voor je reactie maar ik bedoel audio dus de song die je gemaakt heb inporteren net als bij de roland vs 2480 geen midi

dit hangt er een beetje vanaf hoe je werkt met de mpc ik geloof dat veel mensen hun dingen live opnemen en hun tracks bespelen met track mutes

ik zelf maak mn nummers in de songmode
dan delete ik alle tracks die ik gemute heb per sequence
dan convert ik die weer naar 1 sequence en die resample ik dan weer resample in de mpc en dat kun je dan via usb naar je pc halen ....

ik doe dit op deze manier omdat ik nog geen goede geluids kaart heb en dus alles zo veel mogelijk binnen de mpc doe.

want natuurlijk ook kan is track voor track de outputs van je mpc opnemen in cubase hier geld hoe meer inputs je geluidskaart tegelijk kan opnemen hoe sneller het gaat.

hoi ik begrijp wat je bedoel maar beter is dan per spoor nu het niet anders gaat.
maar je begrijp toch wat ik bedoel via een medium opslaan en daarna in een keer inladen in cubase oke bedank ik heb mijn mpc 1000 pas een dag doei

Origineel geplaatst door Bosje
hoi ik begrijp wat je bedoel maar beter is dan per spoor nu het niet anders gaat.
maar je begrijp toch wat ik bedoel via een medium opslaan en daarna in een keer inladen in cubase oke bedank ik heb mijn mpc 1000 pas een dag doei
[/QUOTE

als je je mpc pas 1 dag hebt zou ik me nog niet zo druk maken om het afmix verhaal om dan als die tijd te steken in het per spoor bouncen maar meer tijd steken in het choppen en je mpc te leren kennen ...
heb je ook al de jjos ...? die maak echt dat je mpc een monster word
er zijn 2 versie's de gratis en voor een moet je iets van 30 euro betalen hoe dan ook het is het meer dan waard

hier kan je ze downloaden

http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

ja ik doe het rustig aan hoor maar heb wel ervaring met cubase en andere dingins maar wil overstappen van software naar b.v mpc 1000 ik heb hem gekocht met 3.06 software maar ga die andere zeker kopen.
ik verken hem momenteel:doei:
nog bedankt voor die download site:doei:
als ik iets van jou kan leren om het proces te versnellen zeg het maar ik woo ook in rotterdam

of de mpc in midi-thru mode gebruiken met je daw, dan je song wegschruiven als midi file type-1 en laden in je daw, editen en dan die midi score in de mpc recorden voor playback op de mpc engine en dan tracken die hap.

http://www.mpc2000xl.com/mpc_computer.htm
ik neem aan dat dit ook kan met de 1k

ja ik doe het rustig aan hoor maar heb wel ervaring met cubase en andere dingins maar wil overstappen van software naar b.v mpc 1000 ik heb hem gekocht met 3.06 software maar ga die andere zeker kopen.
ik verken hem momenteel:doei:
nog bedankt voor die download site:doei:
als ik iets van jou kan leren om het proces te versnellen zeg het maar ik woo ook in rotterdam

ja toch! ik ben zelf ook nog een koning of zo hoor check maar al mn vragen hier op synthforum
maar zoizo altijd leuk om eens wat met anderen te doen ...? wat maak je voor een muziek..?

@ formant...maar de mpc is niet multi timbraal dus kan kan je nog maar 1 track tegelijk opnemen ...

nou, niet als je een template maakt op de mpc waar je midi kanalen vastzet voor je setup. Ik heb dat ook voor het maken van live sets met 16 kanalen, kanaal 1 = kick uit drumstation en ga zo maar door. ik ken de 1k ook niet, dus ik weet niet of die per track in multi gezet kan worden want dan record die dus wel elk inkomend midikanaal en kan je die dus midi multitracken lol. Je kan dus gewoon de pc uitzetten en tracks maken met je mpc en dan je track uitwerken op de pc en dan die midi out weer recorden in de mpc om zijn timing te benutten voor tracken of livesessie

ik weet niet wat je bedoel met koning is dat je naam .
kijk ik moet van mijn werk leven en eten dus ik ben geen prof , maar op een laag niveau probeer ik iets leuks van te maken , zo wil ik de drums via samples in de mpc 1000 opnemen en wegschrijven in cubase en de rest via midi in cubase bij doen , ik geef een beeld weg dat je geen grote werwachting heb en naderhand teleurgested ben snap je,

je kan wel meerdere programs de mpc uit sturen maar hij kan er maar 1 tegelijk ontvangen
dus je kan em niet gebruiken zoals je een s5000 of zo zou doen ( wat ik in het begin een verschrikkelijke domper vond) maar nu heb ik er mee leren leven... maar ik werk de laatste tijd zoizo veel minder met midi en gebruik de loops die in in mijn mpc maak als audio werk blokken in ableton live of in mn mpc zelf ( maar dat is meer een manier van werken) audio werkt gewoon fijn vind ik

ik weet niet wat je bedoel met koning is dat je naam .
kijk ik moet van mijn werk leven en eten dus ik ben geen prof , maar op een laag niveau probeer ik iets leuks van te maken , zo wil ik de drums via samples in de mpc 1000 opnemen en wegschrijven in cubase en de rest via midi in cubase bij doen , ik geef een beeld weg dat je geen grote werwachting heb en naderhand teleurgested ben snap je,

er moest dus staan Geen koning :P

nee hoor maar de meeste mensen kopen niet zonder enige voorkennis een mpc :P
en ik heb ook geen verwachting hoor voeg me anders ff op msn toe
kunnen we shit afspreken en zo

raszs@hotmail.com

Origineel geplaatst door Formant
nou, niet als je een template maakt op de mpc waar je midi kanalen vastzet voor je setup. Ik heb dat ook voor het maken van live sets met 16 kanalen, kanaal 1 = kick uit drumstation en ga zo maar door. ik ken de 1k ook niet, dus ik weet niet of die per track in multi gezet kan worden want dan record die dus wel elk inkomend midikanaal en kan je die dus midi multitracken lol. Je kan dus gewoon de pc uitzetten en tracks maken met je mpc en dan je track uitwerken op de pc en dan die midi out weer recorden in de mpc om zijn timing te benutten voor tracken of livesessie

hi nog bedankt voor je reactie maar wat ik wil is heel simpel ,
de songs qua drums die via samples in de mpc1000 worden gemaakt , wegschrijven op b.v. een cd en dan openen in cubase dat kan wel met de vs2480, maar zo te ziel kan het niet:okdan:

hi nog bedankt voor je reactie maar wat ik wil is heel simpel ,
de songs qua drums die via samples in de mpc1000 worden gemaakt , wegschrijven op b.v. een cd en dan openen in cubase dat kan wel met de vs2480, maar zo te ziel kan het niet:okdan:

helemaal vergeten er bij te melden
je moet je main output resamplen
dat doe je door "mode" > record> en dan linksboven in je scherm met de jog je main out te selecteren

Origineel geplaatst door rasz
helemaal vergeten er bij te melden
je moet je main output resamplen
dat doe je door "mode" > record> en dan linksboven in je scherm met de jog je main out te selecteren

Ja psies, je kan dus gewoon de mpc als opname apparaat gebruiken en die wav vervolgens via usb naar de pc waar je 'm op cd brand. Of je koopt een geluidskaar met meerdere ingangen en verbind die met de uitgangen van de mpc, dan neem je in 1 keer 6 sporen op!

Die JJ Os is zeker het geld waard. Werkt veel en veel sneller in het gebruik.
Ik maak me tracks ook in song mode, en dan 1 sequence ervan maken. Eerst nam ik alles intern op het nadeel is dan dat je later geen wijzigingen in de volumes kan maken of lagen aan of uit kan zetten.

Nu heb ik de 4 mono outputs aan mijn geluidskaart, ik ga nog een nieuwe kopen met 6 inganen. Dan heb je 4 asignable mono outputs + een master output (waar de rest die niet geassigned is door heen komt) in totaal dus 6 mono sporen.

Dan neem ik de melodie op 12, de kick op 3, snare op 4 en hihat (en soms crash en andere perc) op de master, volume knop maximaal open draaien dan is de output volume bij allen gelijk. En dan de bass neem ik de melodie lijn over en filter het zodat alleen de bass uit de melodie te horen is.
Als je meer tracks op moet nemen, moet je een geluid bijvoorbeeld een tik of een piep 1 bar voor dat je sequence begint erin zetten (dus gewoon als sample in je mpc). Als je deze ook op alle outputs zet, dan kan je in je record programma meerdere tracks heel makkelijk syncen door de piepjes onder elkaar uit te lijnen, dan piep eruit knippen natuurlijk en je kan rustig gaan afmixen. Je tracks beluisteren en achteraf meer onnauwkeurigheden eruit halen.

Maar is allemaal aan jezelf hoe je het wilt doen, interne mixer, externe mixer, multitrack wat voor ou het beste werkt.

Back