beestachtig
ja ja ja ja
Origineel geplaatst door Marvin
En dan de bass neem ik de melodie lijn over en filter het zodat alleen de bass uit de melodie te horen is.
hoe doe je dat als je een fluit als sample hebt?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En dan de bass neem ik de melodie lijn over en filter het zodat alleen de bass uit de melodie te horen is.

overspelen kan natuurlijk ook maar werkt niet als je geen keyboard hebt ofzo.
Origineel geplaatst door machine
ik heb ook vaak de behoefte om hegeen ik met externe sampler/sequencer gemaakt heb af te maken op de mac/pc...
wat ik doe... gewoon loops en passages met de externe sampler/sequencer afspelen en via audio-in opnemen op de mac/pc
die loops weer editen in de soft-sequencer op audiosporen
zo hou je de groove- en swing van de externe sequencer en kan je de details aanbrengen
werkt perfect!!
![]()
Origineel geplaatst door rasz
En in audio knippen en plakken is ook dope audio is zoizo dope
Iedereen Audio
yeah

of je sampled gewoon basslines of zelfs 1 toon en je gooit auto chromatic tuning erin(of 16 level) .. lijkt me wat fijner dan alleen ''volle samples'' te zoeken
of je sampled gewoon basslijn geluiden uit weetikveel reason of een vsti ofzo en je gooit ze in de mpc..
nuff ways to rome
Origineel geplaatst door rasz
zoizo als je 1 toon sampled en je gaat die met 16 levels bespelen hoor je krijg je verschrikkelijke gedetunede geluiden ...
soms is het wel vet juist maar met veel geluiden gaat het toch als bagger klinken
hoe wel een 808 cowbel met 16 levels bespelen weer heel vette fm achtige sounds maakt (niet door vertellen )
motto is : whatever works!Origineel geplaatst door Marvin
Als je meer tracks op moet nemen, moet je een geluid bijvoorbeeld een tik of een piep 1 bar voor dat je sequence begint erin zetten (dus gewoon als sample in je mpc). Als je deze ook op alle outputs zet, dan kan je in je record programma meerdere tracks heel makkelijk syncen door de piepjes onder elkaar uit te lijnen, dan piep eruit knippen natuurlijk en je kan rustig gaan afmixen. Je tracks beluisteren en achteraf meer onnauwkeurigheden eruit halen.

Origineel geplaatst door beestachtig
trouwens, zou dit ook niet moeten kunnen als je je mpc synced aan je geluidskaart met midi? dat je ze gewoon laat syncen.. ik geloof dat ik daar iets over heb gelezen .. MMTC ofzo?
/edit
ja heb het gevonden.. check lhttp://web6.vz7164.evanzo-server.de/klasuslex/JJOS4.xxMANUAL_rev2.0.pdf en dan pagina 10..
toch nog maar een extra midi kabel kopen dan![]()
@rasz: volle samples speel je meestal niet op 16 tune, maar die chop je op zoals bv. dj premier, alchemist etc. Ze pakken een volle soul sample en hakken die in stukjes en maken eigen melodiƫn, een goed voorbeeld is Gang Starr - Playtawin.
@rasz: volle samples speel je meestal niet op 16 tune, maar die chop je op zoals bv. dj premier, alchemist etc. Ze pakken een volle soul sample en hakken die in stukjes en maken eigen melodiƫn, een goed voorbeeld is Gang Starr - Playtawin.

@beestachtig: bass aan en uit zetten is geen probleem met een gefilterde bassline hoor, dan zet je gewoon die track aan en uit, het is namelijk een kopie van de melodie met alle hogere tonen weggefilterd. En dat niet in de meeste hiphop volle samples worden gebruikt, dan luister je denk ik alleen downsouth, voor bijna alle ny rap (en ook heel veel westcoast, dre etc samplen ook gewoon volle samples) alleen sommige filteren (bv. Jay z - Dead Presidents) omdat ze geen keyboard hebben en andere bijvoorbeeld ook premo speelt de bassline over, maar volle samples gebruiken ze bijna allemaal, die 20 lagen spelen ze echt niet allemaal uit losse samples. Geloof het of niet er zijn ook veel meer volle samples, losse samples zijn veel moeilijker in toon te krijgen vanwege verschillende tempo's en synthbeat noem ik ook niet samplen he.

hij is wel ok met sample keuze maar niet bijzonder goede sampler.Origineel geplaatst door Lotuz
Daarop hoor ik Bennie Maupin

Origineel geplaatst door Lotuz
Herstel: dit kan ook 9th Creation zijn. Lastig als je deze platen niet zelf hebt.![]()
.