Een DAW of een MV-8800

Mozt-Hard

Stamgast
Geachte medeforummers,

Zoals waarschijnlijk velen hier hebben......er komt weer eens wat vakantie geld aan en ik heb weer het 1 en ander bij elkander kunnen sparen dus ik mag zeer spoedig weer eens richting de internet shop rennen(klikken:D)

Maar voor ik weer een impulsieve aankoop doe waar in ik me onvoldoende heb verdiept tja dat zou ik dus weer zonde vinden.
Dus daarom toch maar eventjes een topic waarin hopelijk veel menigen komen te staan die mij een beetje kunnen helpen met het nemen van een goed besluit.

Wat ik wil is eigenlijk een mv-8800 om daarin al mijn werk te maken ipv in een software-sequencer(is dit uberhaubt wel mogelijk en wat dan vooral een belanrijke factor voor mij is behoud ik dan wel alles funties die ik een daw kan vinden :confused: )

Ik gebruik nu nog software voor live optredens wat opzich wel leuk werkt tja wie is er niet met software begonnen
Maar anny wayzzzz live werken wij dus met ze 2en.....2 pc's een berg controllers en een mixertje en gaan met die blaapcore:)

Alleen blijft dat toch voor problemen zorgen......het is telkens wel weer wat met die rottige pc's...

Slecht opstartende projecten,slechte midi-sync,intensief cpu gebruik en krakende synths tijdens de live show;{
wat ik daar overigens vreemd aan vind is dat wanneer beide problemen los van elkaar draaien we hier geen gezeur mee hebben(het lijkt wel als de pc van mijn maatje het niet kan bij benen en we hebben echt van alles geprobeerd om dit beter te krijgen zelfs via mijn emu1212m naar zijn emu 0404usb krijgen we het geheel niet strak voor mijn gevoel.......

Maar voordat ik al mijn probleempjes met jullie deel en het te veel op goede tijde slechte tijden gaat lijken.....

Wat kan ik nou concreet verwachten van mv als ik mijn pc ga gebruiken voor de snths en is het wat ik zoek en kan het een daw vervangen voor sequencing en nog belangrijker ga ik mijn vst fx niet missen?????Wat ik nou eigenlijk graag zou willen weten is dus dit.... zou ik met een mv-8800 kwalitatief het zelfde nievau kunnen berijken als met een daw als cubase of fl????Ga ik functies kwijt raken dje je bij software wel hebt???

Of kies je persoonlijk voor iets heel anders om zowel live als in de studio mee te kunnen werken...ben benieuwd wat de meningen zijn en hoop dat jullie me enigzins op weg kunnen helpen.......BVD and please help me out want de filmlpies van mike acosta en veelal ook op google ofzo helpen me niet echt op weg....ze maken me hooguit enthousiat over de mooie functies....

Greetz Simon

Je gaat je vsti's wel missen denkik
heb je gekeken naar de Neko?
dat is pc met keys in 1
werkt ook wel dik
en je hebt meteen je vsti's bij de hand
ikzelf zit te kijken naar de muse receptor (pc in een rackje)
hele dikke bak.
MV is zeer vet ook, maar je mist wel bepaalde sound dingen van je vsti's
vooral als je veel verschillende gebruikt

Origineel geplaatst door Grouphome
Je gaat je vsti's wel missen denkik
heb je gekeken naar de Neko?
dat is pc met keys in 1
werkt ook wel dik
en je hebt meteen je vsti's bij de hand
ikzelf zit te kijken naar de muse receptor (pc in een rackje)
hele dikke bak.
MV is zeer vet ook, maar je mist wel bepaalde sound dingen van je vsti's
vooral als je veel verschillende gebruikt

Zoals ik het op 1 van de vele video's zag kan ik wel mijn vsti's via midi er op aan sluiten en dan gewoon sequencen in de mv maar nu vraag ik me af hoe ik dan de parameters van de vst kan automaten of editten volgens mij is dit dan niet meer mogelijk of zie ik dat vekeerd????

Ik heb de neko idd gezien ja en hij is zeker dik alleen het prijsje vind ik ook erg dik....de miko komt al iets meer inde richting maar ik weet hier in nl geen dealers waar ik het 1 en zou kunnen checken....

pfffff echt moeilijk om tot een goed besluit te kunnen komen over een goede leuke setup zonder die gewoon werkt zonder al teveel problemen echt niemand anders een idee??????

De MV-8800 is superding maar om nou zo'n duur apparaat te kopen om VSTi's te sequencen is echt zonde van het geld denk ik. Je kunt veel makkelijker VSTi in software sequencen zonder verdere extra benodigdheden. Waarom wil je per se een MV-8800 eigenlijk?
De FX zijn in ieder geval wel heel goed in dit ding en kilt alle efffecten in FL Studio dat ik hiervoor gebruikte.
Je hebt ook al 400 MB aan Patches erin zitten. Dus je kunt een midi-keyboard aansluiten en meteen spelen. De Bass Synth (VA) is het mooiste wat betreft synths die je helemaal kunt tweaken.
Die 400 MB waar ik het over had zijn gewoon samples in de vorm van een Patch. Eigenlijk hetzelfde idee als een ROMpler maar je kunt ze hier natuurlijk zelf op maken.

Ik raad je toch aan om deze niet te kopen om als sequencer te gebruiken voor je VSTi's want dit kan met software veel makkelijker en goedkoper. Als je serieus wilt gaan samplen dan moet je eigenlijk pas naar de MV gaan kijken. Het is meer voor producers weggelegd die van oud vinyl iets willen maken in hun muziek lijkt me.

Je kunt eventueel een Akai MPD 24 kopen om je drums mee te controllen in je software. Dan krijg je toch die feel van een drummachine.

Zo'n Neko is lijkt me ook zonde van het geld eerlijk gezegd want je hebt gewoon een Midi-Controller met PC in één op dat ding en kost klauwen vol geld. Waarom niet een gewone PC met een uitgebreid midi-keyboard en een MPD 24 denk ik dan...
Die Neko's zien er wel leuk uit maar daar laat het het dan ook bij. Ik heb dan liever een Fantom of M3.

Ik zou liever een 88 hammeraction midi-keyboard hebben met een MPD 24 voor minder dan de helft van het geld van een Neko.

Ikzelf ben aan het sparen om in de toekomst een CME VX 8 midi-keyboard te kopen deze gaan denk ik nog een eind in prijs zakken want dat gebeurde ook met de UF serie twee jaar geleden.
Hier komt ook een ASX kaart voor waar de Creamware Minimax in zit gebouwd en ik wilde altijd al een Minimoog hebben en dit is een hele goede clone heb ik gelezen.

Die neko is juist wel vet
die is helemaal geinstalleert om audio dingen te doen (net als die muse receptor)
werkt gewoon perfect als vsti instrument of totale sequencerp package

Die Neko is zeker wel vet maar hij is alleen belachelijk duur vandaar dat ik het nogal zonde vind omdat je ze ook gewoon met je computer kunt sequencen. Die Neko 64 kost in de 6000 dollar en voor audio zijn er ook veel goedkoper oplossingen. Je hebt ook twee audio inputs op die CME VX 8 + motorized faders.
Als je al je muziek met VSTi's maakt en je vind VSTi's echt beter dan een Fantom, M3 of Motif dan zou ik zeker voor de Neko gaan want dan is dat alles wat je nodig hebt.

Kijk ook is naar die nieuwe Arturia Origin. Die lijkt mij ook wel heel vet maar is ook eigenlijk belachelijk duur voor VSTi's in een box.
Zijn die Neko's niet gevoelig voor virussen zoals een PC?

Laatst gewijzigd:
Die neko gebruik hele goeie converters en die controllers zijn echt goed geintegreert.
Kwa virussen valt het wel mee, omdat je niet zo snel op het internet gaat met die bak.(tenzij je echt niet goed wijs bent)
Tuurlijk zijn sommige VSTi's harstikke duur, maar dr zit natuurlijk veel werk in.
Ik ben zelf geen fan van VSTi's dus mijn eigen keuze zou uitgaan naar een motif oid., de enige VSTi die ik heb is de synthogy Ivory.
Die vond ik echt geweldig klinken, voor de rest boeit het me nog niet echt, enige wat ik nu nog erbij zou willen is The Cube (VSL)

Origineel geplaatst door Grouphome
Die neko gebruik hele goeie converters en die controllers zijn echt goed geintegreert.
Kwa virussen valt het wel mee, omdat je niet zo snel op het internet gaat met die bak.(tenzij je echt niet goed wijs bent)
Tuurlijk zijn sommige VSTi's harstikke duur, maar dr zit natuurlijk veel werk in.
Ik ben zelf geen fan van VSTi's dus mijn eigen keuze zou uitgaan naar een motif oid., de enige VSTi die ik heb is de synthogy Ivory.
Die vond ik echt geweldig klinken, voor de rest boeit het me nog niet echt, enige wat ik nu nog erbij zou willen is The Cube (VSL)

Kontakt 2 is toch echt wel een rete vette plugin 8~

Origineel geplaatst door MB Beatz
De MV-8800 is superding maar om nou zo'n duur apparaat te kopen om VSTi's te sequencen is echt zonde van het geld denk ik. Je kunt veel makkelijker VSTi in software sequencen zonder verdere extra benodigdheden. Waarom wil je per se een MV-8800 eigenlijk?
De FX zijn in ieder geval wel heel goed in dit ding en kilt alle efffecten in FL Studio dat ik hiervoor gebruikte.
Je hebt ook al 400 MB aan Patches erin zitten. Dus je kunt een midi-keyboard aansluiten en meteen spelen. De Bass Synth (VA) is het mooiste wat betreft synths die je helemaal kunt tweaken.
Die 400 MB waar ik het over had zijn gewoon samples in de vorm van een Patch. Eigenlijk hetzelfde idee als een ROMpler maar je kunt ze hier natuurlijk zelf op maken.

Ik raad je toch aan om deze niet te kopen om als sequencer te gebruiken voor je VSTi's want dit kan met software veel makkelijker en goedkoper. Als je serieus wilt gaan samplen dan moet je eigenlijk pas naar de MV gaan kijken. Het is meer voor producers weggelegd die van oud vinyl iets willen maken in hun muziek lijkt me.

Je kunt eventueel een Akai MPD 24 kopen om je drums mee te controllen in je software. Dan krijg je toch die feel van een drummachine.

Waarom ik een apparaat wil.......Omdat ik met een maatje van mij ook wel eens optreed op de kleinere feesten en ik wou eigenlijk sowieso al een sampler kopen waarmee ik dus ook live er profijt van zou kunnen hebben en de drums en dergelijke dan sowieso sequencen inside een mv_8800.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een goede samplebased drumachine voor live en voor studio gebruik en dit lijkt de beste optie voor mij.......maar goed wat ik eerder al zei...wil achteraf niet iets hebben van ik had het beter zo of zo kunnen doen dus vandaar eigenlijk de vraag...

En vst sequencen is opzich niet echt nodig ik kan het natuurlijk ook gewoon recorden in de mv maar goed dat was ook niet echt mijn opzet maar voor de drums-kicks en snares en vooral voor live gebruik zeg jij dan van ja dan is dit je ding of denk je dat het beter anders kan???

Groeten Simon

Voor drums is de MV of MPC de ideale oplossing dat sowiezo. Ik merk dat drums harder klappen uit de MV dan uit mn Laptop. En je kunt er ook VSTi's mee sequencen als je je computer erop aansluit. Doe ik zelf niet maar iemand uit Groningen op het MV-Forum zegt dat hij nogal problemen heeft hiermee.
Live is een MV-8800 veel indrukwekkender dan een simpele computer en ik weet zeker dat je er beter mee kan optreden. Er zit ook een leuke foto optie in waar je mee foto's kunt triggeren op de pads dus dat is zeker een pluspunt om op te treden.
Ik kijk wel eens van die beatbattle videos maar ik vind dan degene die een Laptop gebruiken toch veel saaiere shows geven en eigenlijk helemaal niet boeiend om te zien. Maar ik vind de MV wel te duur om alleen VSTi's en drums te sequencen maar als je live wilt gaan drummen dan heb je denk ik wel een MV of MPC nodig om de het publiek te rocken want niemand vind een Laptop boeiend.
Je hebt ook vette Synth Patches erin zitten + een Bass-Synth. En je kunt natuurlijk zelf Patches maken en er een Midi-Keyboard op aansluiten.
Ik zou dan ook een goedkope draaitafel erbij kopen om te samplen maar iedereen heeft zn eigen smaak. Ikzelf gebruikte eerst alleen de Vestax Handytrax en die heeft mooi geluid voor zo'n goedkoop portable ding en je kunt hem overal mee naar toe nemen.

Misschien moet ik mijn vraag anders stellen.

Wat is nu concreet het verschil tussen een hardware sequencer en een software pakket???

Ga ik functies verliezen die ik in een daw wel heb??

Je zult functies verliezen als je een hardware sequencer koopt.
Welke weet ik ook niet maar software sequencers krijgen telkens updates en hebben tegenwoordig hartstikke strakke timing. Daarom vind ik het zonde van het geld om een MV te kopen voor alleen VSTi's die je sneller met software kunt sequencen lijkt me.
Ik zou dan liever een hardware synth kopen en zonder VSTi's werken.
Als je DAW-achtig wilt werken is de MV ook prima met beeldscherm en samplen kun je veel sneller op de MV. Je kunt ze laten choppen en meteen over je pads laten verspreiden dit kan geen één software volgens mij.

Heeey mensen,

Thnx voor de info!!! tot zover.....maar ik ben een hooop internetsites,video en documentatie door gaan spitten en er word veel duidelijk maar kan

Alleen ben er echter nog toaal niet uit.....

Dus even wat dingetjes opsommen dus wat ik er met een mv(of een mpc)wil doen of beter gezegd wat ik er van kan verwachten....

Allereerst wil ik mijn pc vervangen op het podium!!!Dit is voor mij persoonlijk het belangrijkste want als ik zelf tussen het publiek sta op een feest dan vind ik een pc ook vaak maar niks!!!Maar is dit wel mogelijk...??

Ik bedoel hiermee dat als ik optreed dat het dan vaak om een show van een uur gaat....past dit wel op,in zo een mv of in een mpc???
Want ik snap niet echt hoe je dat geheugen nou werkt,hoeveel ruimte heb ik nou om loops in op te slaan???

Hoe werken die extra outs nou precies??

Ik wil er verde liver tracks/loops mee kunnen muten die ik zelf heb gemaakt op de pc of in de mpc....wat het beste uitkomt zegmaar.....en eventueel nog live wat drummen:)....dus eigenlijk een losse berg berg met loops met enkel claps,hihats,kick,vocals,synths,drumloops

IK wil lekker kunnen kl#ten met pads en mijn eigen drumloops instukken hakken en er weer totaal wat anders van maken naar mijn mening werkt een mv of een mpc dan nog altijd beter fijner dan software en ik word dan ook niet zo snel afgeleid door synthforum oid;)

Misschien kan ik dit al wel met een mpc2000xl en heb ik helemaal niet zo iets duurs als een mv8000 nodig en kan ik het beter 2dehands aanschaffen waardoor ik meer ruimte over hou voor ander leuk speelgoed???

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uigelegd maar dit is wat ik er mee wil doen....hopelijk hebben jullie nog leuke adviezen???

Greets Mozt,

als je je eigen drumloops in stukken wil hakken is de MV de beste keuste want deze heeft autochop die drumloops automatisch in stukken hakt en de stukken meteen over de pads verspreid zodat je meteen kan tikken op de pads.
Dit heeft geen een MPC. De MPC 2500 heeft wel een autochop maar deze chops moet je dan zelf nog onder de pads zetten. De MV werkt denk ik sneller voor jou maar als dat alles is wat je wilt doen is het wel een duur iets.
En ik denk dat je ook wel kan optreden met een laptop + MPD 24. Ziet er net zo indrukwekkend uit als ik al die videos op youtube zie.

Ikzelf zou liever FL Studio gebruiken voor drumloops choppen dan een MPC omdat FL Slicer veel sneller en makkelijker werkt door de autochop.
Ik weet niet of FL ook meteen de chops over je pads van zegmaar je MPD kan verspreiden zonder verder iets te hoeven doen.

hi..., ik heb de MV-8800 sinds begin mei. Ik kan je zeggen dat ik de DAW's als Reason 'N Cubase bijna niet meer gebruik.alleen voor de sounds. Ik wilde een sampler hebben met veel mogelijkheden. ik kraak niets af maar deze topper is eg gruwelijk vet en verslavend.vrij groot maar je krijgt er meer voor terug....zoals een zeer goede en retestrakke sequenzer veel geluiden en 40GB om je favoriete sounds/sample's overal te kunnen gebruiken. Hij kan in je bestaande setup als standalone gebruikt worden. Tip..www.mvnation.com daar vind je alle0bouw.

mpc 1000 heet auto chop en zet je sounds meteen onder je pads
alle mpc's zetten zoizo meteen je sounds onder de pads geloof ik zoizo vanaf de 2000xl die daar voor weet ik niet

maar wie gebruikt er nou auto chop je wilt toch gewoon zelf je kicks en snares knippen die auto chop functies zuigen allemaal ik ken er geen een die het psies doet zo als ik wil soft of hardware.

het enige wat er leuk aan is is dat je soms echt vreemde samen gevoegde geluiden krijgt die je zelf niet snel zou choppen maar goed :S

Origineel geplaatst door MB Beatz
als je je eigen drumloops in stukken wil hakken is de MV de beste keuste want deze heeft autochop die drumloops automatisch in stukken hakt en de stukken meteen over de pads verspreid zodat je meteen kan tikken op de pads.
Dit heeft geen een MPC. De MPC 2500 heeft wel een autochop maar deze chops moet je dan zelf nog onder de pads zetten. De MV werkt denk ik sneller voor jou maar als dat alles is wat je wilt doen is het wel een duur iets.
En ik denk dat je ook wel kan optreden met een laptop + MPD 24. Ziet er net zo indrukwekkend uit als ik al die videos op youtube zie.

Correctie....de MPC2500 zet de stukken ook netjes onder de pads ....
Gebruik deze functie zeer vaak....

de MV is helemaal zo strak niet. De interne tracks lopen niet gelijk als er te veel gaande is. Beetje zoals de Roland grooveboxen. Hiervoor hebbe ze me gewaarschuwd op MVnation.com. De MV kan ook belachelijk veel dus u zal veel door menuutjes moeten spitten.

Back