geluidsbronnen?

DeLoN

*Geluidsjager*
nog steeds werkend aan op samplegebaseerde muziek, vroeg ik me af wat voor jullie het beste werkt....

hier zie ik veel hardware mensen maar dat is veels te duur ook al vindt ik dit een hele leuke hobby...

Zal ik gewoon met sample cd's werken of toch maar wat geluidsmodules kopen?

Enne, ik wil van niks afhankelijk wezen eeeuhm ik bedoel perse met qbase een andere sequencer werken of hele midilussen gaan bouwen of creeren

Je bent niet afhankelijk van Cubase als je met MIDI modules/synths/whatever gaat werken.

Ik maak altijd melodieeen en loops in Cubase, die ik dan weer als sample opneem (dat gaat goed, Cubase of Logic zijn daar gewoon goede tools voor) en in BuzzTracker gebruik.

Je maakt met een synth je eigen samples en melodieeen, wat je d'r verder mee doet is aan jou, al gebruik je het in Magix.

Ik maak het liefst mijn eigen geluiden, zeker wat synthgeluiden betreft.

Hoewel ik best wel een paar sample CD's zou willen hebben.

En als je met modules de Proteus en Orbit bedoelt enzo dan heb je het over een sample CD in een rack eigenlijk.

ik denk denk denk....

als je toch let op kosten, ruimte, kabels, knoppies mogelijkheden enz enz

werk ook graag met trackers...
maar ik hou t liefst van beatz en breakz, maar ik heb al lange tijd niks AF gemaakt...
Ik vindt t trouwens leuk om vanalles te proberen...
Lekker experimenteren om geen 4/4 muziek te maken

Een synth voor basslines is wel lekker, de rest zou ik gewoon lekker met sample CD's blijven doen als het om D&B achtige dingen gaat.

Een vette unieke zelfgemaakte bassline in je muziek is natuurlijk kicken! Maar dat kun je ook met je PC doen in principe, je hebt softsynths ZAT.

Het is altijd leuk en inspiratievol om je eigen sounds te creeeren met een synth. En is niet zo statisch als een sample. Hoeft niet zo duur te zijn. Een leuke A/K-Station of 2de handse bak (Juno106, An1x of JD800 ofzo). Veel knoppen is erg handig. En als je nog geen keys hebt, koop iets met toetsen. ;)

Gewoon samplen als je te weinig polyphony/multi-bla hebt. Ook handig; met een PC en 1 synthje hoef je ook (nog) geen geld uit te geven aan een mixer: gewoon synth out in de line in van je geluidskaart.

Breed = arme student, maar voor advies over nummers afmaken moet je *absoluut* niet bij mij zijn... :o

Hmmz, even een topic daarover openen!

voor advies over nummers afmaken moet je *absoluut* niet bij mij zijn... :o
Hmmz, even een topic daarover openen!

Nummers afmaken? Wat is dat? 8o)
Al een topic geopend?

Back