Muziekwinkel in Enschede

travelan

Synth liefde
een grote paddestoel, rood met witte stippen.
Heey,

Aangezien ik (hoogstwaarschijnijk en hopelijk) binnenkort op de campus van de Universiteit Twente ga wonen was ik benieuwd of mensen goede synth-shops in de buurt kennen. Zijn er misschien ook winkels waar je moderne vinyl platen kan kopen? (dance)

Alvast bedankt,

Bas

Leuk man, heb er zelf met plezier mogen wonen tot 2003. Matenweg schopt kont grote tijd . :D

In Enschede zelf weet ik dat er bij Korte Haaksbergstraat een winkeltje zit dat vinyl verkoopt maar of 't wat is... geen idee, k DJ namelijk niet.

Qua synths is er geen reet in de direkte omgeving. Je zou bijvoorbeeld wel eens naar Musik Produktiv in Ibbenbüren kunnen gaan. Da's een heul grote toko in Duitsland op een half uur auto rijden die vaak wel het gangbare spul demo-klaar heeft.

Verder weet ik zo niet wat, iig welkom in Twente!:biertje:

Huigens muziek in Hengelo

www.huigens-music.nl/huigens.htm

Ze zijn met nieuwe apparatuur niet de goedkoopste en hebben ook 2e hands materiaal. Ik vindt het meer een zaak gericht op gitaristen en life bands/stage. De synths die ze hebben kun je uitgebreid testen.

Origineel geplaatst door travelan
Verder nog iemand die mij meer kan vertellen over de muzikale omgeving van Enschede?

Ik ben daar welleens bij een gigantische muziekzaak geweest, die hadden echt alles wat je maar kan bedenken, tegen belachelijk lage prijzen. Ben er al jaren niet meer geweest dus ik weet niet of ze er nog steeds zitten, maar het was vlak naast een vuurwerkfabriek.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik ben daar welleens bij een gigantische muziekzaak geweest, die hadden echt alles wat je maar kan bedenken, tegen belachelijk lage prijzen. Ben er al jaren niet meer geweest dus ik weet niet of ze er nog steeds zitten, maar het was vlak naast een vuurwerkfabriek.

Absoluut niet grappig, vuurpijl in het hoofd geschoten zeker, knap gemikt van die afstand.

zeker niet humoristisch idd... :erm:

Ibbenbüren is idd DE beste keus om te gaan snuffelen op dit gebied.

Attachments

• enschibben.gif
    enschibben.gif
    47,3 KB · Bekeken: 115
Ik sluit mij ook bij aan ;) vele keuzes daar zo (jammer dat een deel afgebrand is).

Origineel geplaatst door Miniman
Huigens muziek in Hengelo

www.huigens-music.nl/huigens.htm

Ze zijn met nieuwe apparatuur niet de goedkoopste en hebben ook 2e hands materiaal. Ik vindt het meer een zaak gericht op gitaristen en life bands/stage. De synths die ze hebben kun je uitgebreid testen.

Niet alleen zijn de nieuwprijzen hoog. Ook de aanbiedingen:

Aanbiedingen en opruiming van onze DEMO modellen, nu tegen meeneem prijzen.
MERK
MODEL
LIJSTPRIJS ONZE PRIJS

Akai S-01 sampler 905,=
450,=

Akai S-5000 sampler 64 voice stereo/8 Mb/SCSI/8output/HD/USB 2.730,= 1.895,=

Akai MPC-2000xl Drumcomputer/Sequenser/Stereo Sampler 1.538,= 1.299,=

Akai DSP-16/20GB Hard Disk Rec. incl. EB-4m FX processor 2.448,= 2.075,=

DBX DBX 266 XLcompressor/limiter 267,= 225,=

JBL TR125 passieve luidspreker box p/st. 537,= 362,=
JBL EON15P powerd luidspreker box p/st 950,= 799,=
Roland JV1010 64 voice synth.module 760,= 599,=
Roland XP-30 synthesizer 1.540,= 998,=
Roland JW-50 workstation 1.359,= 799,=
Roland M480 line/studio mixer (enkele nieuw in doos.) 3.530,= 895,=

Een S5000 voor 1895 euro??? Daar koop je op MP 4 of 5 s5000's voor!!!

Bestaat Huigens muziek nog? Ik ben daar ongeveer 20 jaar geleden eens geweest om een kennis te adviseren bij de aankoop van een synth. Hij had toen meer geld dan ik en kocht een ESQ-1, ook al had verkoper er een D-50 naast staan, die met zijn ingebouwde galm (een nieuw verschijnsel in die tijd) ook heel indrukwekkend klonk. Ik kon pas twee jaar later een SQ-80 kopen. Ik vond Huygens toen niet extreem duur en de service was in orde. Maar die muziekzaken in de provincie zijn in het algemeen toch wat prijziger dan die grote dozenschuivers. Mensen kopen er vanwege het vertrouwen of omdat ze geen grote afstanden willen afleggen of veel zaken vergelijken.

Huigens zou ik niet aanraden idd... daarom had ik 'm ook niet genoemd.

Welke opleiding ga je volgen aan de UT?

Popeye in Hengelo is een winkeltje dat volgens mij ook wel vinyl verkoopt. In ieder geval zijn ze daar wel bereid wat moeite voor je te doen als je iets specifieks zoekt, ook voor import enzo.

Huigens houdt z'n site volgens mij niet al te best bij ;) Niet alle verkopers daar zijn aardig, maar met de jongen die tegenwoordig de eigenaar is valt goed te onderhandelen over prijzen. Bovendien werd mijn yamaha mg16/4 mengtafel gratis door hem thuisbezorgd omdat ik toen nog geen beschikking over een auto had . :okdan:

Als je ook geïnteresseerd bent in (bas)gitaren moet je eens een kijkje nemen bij the american guitarstore in enschede. Zit aan de noorderhagen geloof ik (tegenover het conservatorium). Te gekke winkel die altijd wel wat zeldzame gitaren op voorraad heeft.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ach man....

Ik ken mensen die iemand hebben verloren, dan wordt het al gauw minder grappig.

Ik zou niet reageren op dat 010 stampertje Mikemix. Het forum heeft een mooie funktie voor dit soort figuren...

*ploink*

Ik was trouwens vandaag even in Ibbenbüren, er is een behoorlijke fik geweest iddd.
Hartstikke sneu van al die vintage spullen die in het museum stonden MS-50 VC-10 allemaal verdampt =(

De winkel wel gewoon open, de ingang zit nu meteen op de gitaarafdeling. De hele entree is weg samen met de bookstore en bistro. Voor de rest is alles nog zoals het was.

1162140367_musikprodgr.jpg

fik in Ibbenbüren

Back