kosten kopen in Engeland...

SCD

Gearlust [on]
Oh boy, ik heb iets aan de haak maar heb dringend antwoord nodig op de volgende vraag:

Als ik iets koop in Engeland via eBay, moet je dan ook invoerrechten betalen? En zo ja, hoeveel is dat dan?

Ik heb de vraag al eens gesteld over kopen in the USA, maar Engeland is toch ook EU dus ik vermoed dat het dan anders ligt???

Een snelle reactie wordt ZEER op prijs gesteld!!

Boele

Dus ik betaal ALLEEN verzendkosten? Verder niks?

Je betaalt alleen verzendkosten, let op indien je geld overmaakt per bank duurt dat langer (credit card niet)....
:)

Ik ga hier s even open kaart spelen, en het forum ECHT gebruiken!

Ik heb geboden op een Matrix 12 in Engeland.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290116958050

Ik had niet het hoogste bod, maar ontving nu een email dat ik een herkansingsaanbod krijg omdat (knip en plak)
----------------------------------------------
De verkoper, brian1p1, heeft dit herkansingsaanbod gedaan omdat de winnende bieder de transactie niet heeft afgehandeld of omdat de verkoper identieke objecten te koop aanbiedt.

De verkoop van dit object als herkansingsaanbod voldoet aan het beleid van eBay. Je kunt feedback uitwisselen met de verkoper en je hebt recht op alle eBay-services die betrekking hebben op transacties, zoals fraudebescherming.
----------------------------------------------

De verkoper heeft echter 0 feedback en de prijs waarvoor ik hem nu aangeboden krijg is, hou u vast, ± 1600 euro.

Wie van jullie heeft/hebben tips om risico's tot een minimum te beperken? Aan de ene kant is de beschrijving van de Oberheim degelijk en suggereert dat een kenner dat geschreven heeft (ik bedoel het eerste stukje over manual, LCDs etc. ) hoewel dat ook van een andere advertentie afkomstig kan zijn natuurlijk. Verder lijken de foto's me ook authentiek. Maar ook die kunnen ergens anders vandaan komen.

De lage prijs en 0 feedback spreken natuurlijk weer niet in het voordeel van deze verkoper.

Ik heb hem (om hem aan de lijn te houden en om te proberen te achterhalen wat voor vlees ie in de kuip heeft) alvast een kort mailtje gestuurd:
-----------------------------------
Hi there,

Thank you for giving me the chance to buy the Matrix 12 as second high bidder! Regarding this, could you tell me what it appr. will cost to ship this to the Netherlands? Will it be shipped in a case? If so, I am not that much interested in expensive insurances, but of course there needs to be a possibility to track the package :)

Maybe you could email me? bgerkes@synthmusic.info

Hope to have contact soon!

Friendly regards, Boele
-----------------------------------

Wijze woorden van mede forumleden worden *bijzonder* gewaardeerd. Ik wil GRAAG een Matrix-12, maar ik wil ook graag niet bedonderd worden...

Bij voorbaat dank voor alle suggesties!

Boele

Het hoogste bod was meen ik rond de 2200 euro trouwens. En de biedingen waren prive, je kon dus niet zien wie er bood.

Dit ter aanvulling

Hij staat nu op 'buy it now' voor krap 1600 euro.
Maar Boele, sorry, maar dit *kan* toch gewoon niet echt zijn?
Heeft alle klassieke kenmerken van een Ebay fake, zover ik kan zien... plaatjes en tekst worden dan gewoon geript van een andere veiling.

Origineel geplaatst door Hanz
Maar Boele, sorry, maar dit *kan* toch gewoon niet echt zijn?
Heeft alle klassieke kenmerken van een Ebay fake, zover ik kan zien... plaatjes en tekst worden dan gewoon geript van een andere veiling.

Maar is er een eenvoudige manier om daar ACHTER te komen (zonder te kopen natuurlijk... haha)

Origineel geplaatst door SCD
Maar is er een eenvoudige manier om daar ACHTER te komen (zonder te kopen natuurlijk... haha)

Tja, je kan theoretisch contact opnemen en dan vragen of je 'm persoonlijk op kan komen halen.
Maar tegenwoordig matchen ze die bluff gewoon hoor, zeggen ze gewoon dat dat prima is.
En als je dan hapt volgt er vanzelf wel een rare smoes.
Kortom, het simpele antwoord is NEEN. Evt. kan je contact opnemen met Ebay, maar die houden zich volgens mij ver van dit soort zaakjes...

Ga toch lekker op je Memorymoog spelen joh! :D

Ja, de ogen gaan weer open hiero. Wat ben ik toch een rund, dat ik hier nou weer intrap he? :stupid

Liefde (voor synths) maakt blind. Ben blij dat ik even ruggespraak heb gehouden hier... Dank u!

Ben wel benieuwd wat ie gaat antwoorden, ha! Zal hem eens goed lekker gaan maken dan!

tip: kopieer 1 niet al te alledaagse zin uit de advertentie in google, dan vind je vanzelf wel dezelfde advertentie nog een keer. In dit geval:

You are bidding on an Oberheim Matrix-12 analog synthesizer in prime condition. This incredibly versatile analog synth

Met die "prime" en "incredibly versatile" in de zin heb je copycats zo gevonden.

Dat is een bijzonder goede hint voor toekomstige snoepjes die voorbij komen. :halleluja

Hoewel: als ik dat stuk tekst in google plak en zoek, kom ik niet bij de door jouw aangegeven advertentie uit...

Oh sorry, ik zie al wat je gedaan hebt. alleen de keywords

wat ik in google had gezet:

Oberheim Matrix-12 analog synthesizer in prime condition.

Derde hit was bingo. Zet er nog ebay bij, en het gaat nog sneller :). Wel even kijken, soms is de advertentie wel serieus en is het dezelfde bieder die in meerdere landen aanbiedt. Heb je vaker bij bedrijven. Maar dat lijkt me hier niet het geval, bieder heet anders, foto is anders, en verdacht lage prijs...

Bij de openingspost dacht ik nog "twijfelgevalletje"

Maar na alle huiswerk van de geachte forumleden gelezen te hebben, geloof ik nu ook dat dit een scam is.

Wat voor soort Engels schrijft deze verkoper in mails; veel spel & stijlfouten ?
Ben wel benieuwd hoe de verkoper zich in tweede instantie presenteert.

Vraag anders nog 's om een pic van het serienummer of de onderkant oid

BTW; mocht je een eerlijke verkoper in de UK vinden (zijn er ook best wel);
verzenden vanuit daar is zeer prijzig !

Als ie reageert zal ik het hier posten :)

Nogmaals dank allemaal!

Dit is een emailreactie van de verkoper. Tevens ontving ik een aw-confirmation van eBay, inclusief een 7 dagen return policy en een all included price. (verkoper betaald verzendkosten ook nog!)...
----------------------------
Hi Boele,
No problem i will include shipping with insurance and a 7 days return policy in the price. Also it will be packed in a box in order to eliminate all the risks.
The reason that i'm doing this is because i've reached my selling price and asking for more money will be a bad thing from my part. Also i really need the money fast so i can't wait for you to accept this offer.
We have a deal for GBP 1,090 including everything and i'll go a step forward and contact eBay in order to send you an aw-confirmation invoice regarding how will be complete this transaction in a safe mode.
Kind regards Brian.
-----------------------------

Ga hem straks vragen waarom de beschrijvende tekst gekopieerd is van een andere Matrix 12...

Hier drie jpg's van de confirmation email...

http://www.synthmusic.info/mp3s/afb1.jpg
http://www.synthmusic.info/mp3s/afb2.jpg
http://www.synthmusic.info/mp3s/afb3.jpg

Back