ABBA Synths

Origineel geplaatst door fuse
Anders bel je ff die nederlandse abba stalker op. Die moet vast wel meer weten. :W

Die Stalker is uiteindelijk wel met die ABBA chick getrouwd...for real

Ik ben vorig jaar naar de musical Mama Mia geweest en ben tijdens de pauze eens een kijkje gaan nemen in de orkestbak. Daar stonden 5 muzikanten allemaal achter een Yamaha S90 (met daarbij dan nog een basgitarist, slaggitarist en drummer). De synthklanken die ze gebruikten lagen erg dicht tegen de originele aan, vond ik.

Hopelijk dat je hier wat mee bent ... 't is in ieder geval wat realistischer dan een GX-1 of zo :) .

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik ben vorig jaar naar de musical Mama Mia geweest en ben tijdens de pauze eens een kijkje gaan nemen in de orkestbak. Daar stonden 5 muzikanten allemaal achter een Yamaha S90 (met daarbij dan nog een basgitarist, slaggitarist en drummer). De synthklanken die ze gebruikten lagen erg dicht tegen de originele aan, vond ik.

Hopelijk dat je hier wat mee bent ... 't is in ieder geval wat realistischer dan een GX-1 of zo :) .

foei.......jij was zeker het 2de kaartje gratis

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Die Stalker is uiteindelijk wel met die ABBA chick getrouwd...for real

voordat ie ging stalken ja

Re: ABBA Synths

Origineel geplaatst door JeffreyvR
...
2. is er een manier om aan deze synths te komen, of zijn er goeie softsynths die dicht in de buurt komen?

:D sampler?

Een Syclavier maakte ook deel uit van hun arsenaal.

Origineel geplaatst door Danny

dat is ook de essentie van je opdracht topic starter! je moet met de middelen die je hebt de geluiden nabouwen op het gehoor. dus goed luisteren, analyseren wat je hoord en dan zelf namaken. heb ik zelf ook jaren gedaan met mijn modular en daar kan ik binnen no time het gewenste geluid nabouwen (in synthbereik dan, want een mooie grand piano haal je er gewoon niet uit) een M1 piano kan wel overtuigend lukken trouwens....

zo zijn de S90´s ook geprogrammeerd.

zo hebben grote bands ook een sound designer in dienst.

en die hebben het ook allemaal zo geleerd. en dan leer je niet alleen je sounddesignen maar ook op je oren vertrouwen en niet op een internetforum ;)

succes en laat het eindresultaat maar horen...

Het grootste probleem lijkt mij vooral de zangstemmen... Die Abba synthgeluidjes klinken volgens mij wel 'standaard' genoeg om in een preset-rijke VST teruggevonden te worden...

Origineel geplaatst door travelan
Het grootste probleem lijkt mij vooral de zangstemmen... Die Abba synthgeluidjes klinken volgens mij wel 'standaard' genoeg om in een preset-rijke VST teruggevonden te worden...
ik hoop niet dat dit de hku-methode is:stupid Jammer dat er zo weinig interesse in diepgang is:Z

Origineel geplaatst door travelan
Die Abba synthgeluidjes klinken volgens mij wel 'standaard' genoeg om in een preset-rijke VST teruggevonden te worden...

:stupid 8o)

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik wel ooit op TV had gezien dat ze alles dubbel opnamen om zo een chorussing achtig effect te krijgen en alles dikker klonk. Da's wellicht een belangrijk deel van de sound.

Klopt heb dit toen ook gezien!! 1 van de geheimen van hun sound. Volgens mij namen ze het zelfde stuk wel vaker op dan 2 keer

Origineel geplaatst door Tom 32
Een Syclavier maakte ook deel uit van hun arsenaal.

Die was dan ook een aantal keer in beeld net, in het Uur van de Wolf :)

Origineel geplaatst door Catalunya
Klopt heb dit toen ook gezien!! 1 van de geheimen van hun sound. Volgens mij namen ze het zelfde stuk wel vaker op dan 2 keer

niet alleen dat, bij het opnemen van de 2e partijen zette Michael Tretow de bandsnelheid zelfs ietsje anders

Jip, ook gezien/gehoord. Hij deed er "alles" aan om 't geluid vol/dik te krijgen, en dat ging 'm nog aardig af ook!

Het irritante van alles is dat ABBA vaak gezien wordt als suf, burgelijk en gay-achtig,
terwijl het gewoon hoogstaande composities en producties zijn

:D Tsja, zeg nou zelf als je 't hoort..

Nee, maar even serieus: 't zijn gewoon aardige popliedjes, maar als je naar de produktie opzich kijkt is 't inderdaad hoogstaand!
De meeste melodietjes van ze blijven best in je kop zitten. Dat moet je ook maar kunnen?!

hadden hun ook niet [daar in sweden] een mega studi qa omgeving /uitsraling akoestiek,...die met al die hoeken van speciaal waaierbomen [nee speciaal houtiig]
eg zoon studio die meer kijkt op een saubna van binne ......maar zich kon meten met de grootset qa akoestiek

in ned stond eregsn eens replica,...oft was mede door nedelanders ontworpen ,....iemand ?

Back