Bass
Gepokt en gemazeld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
..Muziek maken en mixen is idd het meest produktief in de ochtend als je goed uitgeslapen bent.
...
'k Weet niet.. Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wat me opviel aan heel het artikel is iets wat ik ook al een aantal keer heb aangehaald, nl :
'Luister eens naar het verschil tussen een mix die je hebt gemaakt in het midden van de nacht, doodmoe en na twintig uur geluid, geluid, geluid en een mix die je hebt gemaakt na een volle nacht slaap.
Muziek maken en mixen is idd het meest produktief in de ochtend als je goed uitgeslapen bent.
Overigens mooi artikel, maar geluidstechnisch toch nog vrij standaard, en niet te vergeten dat we spreken over toestanden van 25 jaar geleden.
Een U87 en C414 blijven standaard mics, ook vandaag nog.
En verderblijft het toch een gegeven dat niet alleen gebruikte techniek, maar ook het uiteindelijke talent om te mixen doorslaggevend is.
Wat ik bedoel is : Geef deze mijnheer Tretow een goed uitgeruste home-configuratie en hij zal nog mooie opnames en mixen weten te maken.
Bizar is dat hij de Yamaha CP80 niet vernoemt, want die klinkt in bijna elke Abba song.
De pest is, dat je gewoon de discipline moet hebben om te zeggen: "ik maak het morgen af". En dan is er bij mij nog niet eens sprake van een commerciele/financiele druk. 
Net als bij Madonna in haar begintijd zijn het bijna allemaal songs die je na 2 keer horen al meezingt en nooit meer vergeet....dan heb je dus gewoon talent.Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Idd benny had o.a. Gx1, cs80, div monosynths en niet vergeten prophet 5 vaak gebruikt
.Origineel geplaatst door Synclavier
Als je gaat zoeken op internet, komt inderdaad nergens de CS-80 voor in de abba songs (ze komen uit de GX-1).
Verder gebruikt:
a Yamaha CP70
Hohner D6
Prophet-5
ARP Odyssey
Yamaha GX-1 computerised organ
Minimoog
Verder veel genoemd de Poloymoog met een Dolby 361 unit.
.Origineel geplaatst door plieuw
en ik zat gisteren te kijken naar die docu, maar welke stem truuk haalde hij nu uit om het nog sprankelender te maken(de vocals)?......ja sorry was bier aan het drinken...
Origineel geplaatst door Bass
de stemmen nogmaals opnemen maar dan met de bandsnelheid iets lager
Origineel geplaatst door Bass
de stemmen nogmaals opnemen maar dan met de bandsnelheid iets lager
Origineel geplaatst door maxdox
Ik had toch bijna zeker gisteren begrepen dat ie de band juist hoger liet lopen en dat erdus subtiel bijmixen, niet hele tracks, maar op sommige momenten.. Dit naast de gebruikelijke dubbele dubs. Maar hoe precies? :confused:
Origineel geplaatst door bliepbliep
maarre, dan loopt het na een tijdje toch niet meer synchroom :confused: bedoel je niet de band een klein stukkie later starten voor een flange/chorus achtig effect?
bliepbliep
Origineel geplaatst door warner
Nee hoor. Dat is de 'Motown-sound'. Ook gebruikt door Brian Wilson:
Laat steeds twee verschillende instrumenten dezelfde partij spelen en het resultaat wordt een 'wall of sound'
Dit principe werd veelvuldig door ABBA toegepast op haar platen.
CP-80 heb ik gezien (bij Abba hielden ze wel van yamaha piano's, zie ook andere modellen...) . Prophet 5 ook niet.
Origineel geplaatst door JeffreyvR
Volgens mijn docent was de CS80 een soort van opvolger van de GX1, en daardoor het meest geschikt om het introgeluid van de GX1 na te bouwen. Thanks iig voor je lijstje, de software demo van de Arp krijg ik alleen niet aan de praat.
Ik zie net dat er op mijn S90ES ook gewoon een preset zit die GX1 heet. Alleen hij lijkt nog niet echt op het geluid uit het intro.