Vraagje over Cubase/M-audio Fast track pro

Nadeem87

Ingeburgerd
Ik heb een vraagje over cubase...

Ik heb een M-audio Fast Track Pro.. waar ik in LINE 1 mijn microfoon op heb aangesloten.
Wanneer ik opnames maak via Cubase, komt het alleen in 1 kanaal binnen. Wanneer ik het dus afluister
hoor ik het alleen aan mijn linkerkant.

Nu hebben ze mij verteld dat je het op MONO kan inschakelen, maar toch zou ik het graag via Stereo willen opnemen. En kunnen beluisteren via Links EN rechts.. :)

M-audio

Ik heb ook een paar probleempjes met mijn soundcard van fast track pro. Wanneer ik dus mijn muziek door de
koptelefoon wil horen doe ik natuurlijk gewoon de level omhoog. Maar ik heb ook een draaiknopje genaamd ''MIX'' met IN en PB ( weet nie wat het betekend) als ik dus mijn STEM wil horen door de koptelefoon moet ik het richting IN draaien. Maar wanneer ik dat doe, neemt mijn muziek ook af.. en hoor ik mijn stem alleen. Hoe kan ik de muziek en mijn stem toch normaal hard door mijn koptelefoon beluisteren??

Attachments

• if_fasttrackpro_xl.jpg
    if_fasttrackpro_xl.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 206
Die "pb" betekent playback (lijkt mij), en die mix regelt dus de verhouding tussen de mic (in) en cubase (pb). Als ie inn het midden staat zou je beiden moeten horen, en dan kan je met volume regelen hoe hard het zootje staat.

Wat betreft dat stereo: Wat jij nu doet is de mic opnemen op 1 kant van een stereo spoor. dan hoor je dus 1 kant terug, dus maar 1 box. Als je mono opneemt, zul je dit op beide sporen terughoren. Sowieso is je stem mono, dus die hoef je niet in stereo op te nemen.

succes

Back