Roland s550

Hilltree

Listen here, you little shit.
roland s550 sampler op marktplaats
Advertentienr.:9385240513
75 euro

Niet veel geld, om dan lid te worden van de synthforum elite club s550 gebruikers.

Re: Roland s550

Origineel geplaatst door Hilltree
roland s550 sampler op marktplaats
Advertentienr.:9385240513
75 euro

Niet veel geld, om dan lid te worden van de synthforum elite club s550 gebruikers.

En dan te bedenken dat enkele weken geleden hier nog een ware zoekwaanzin woedde! Ik zal R-Ond ff op de hoogte stellen, die heeft mij zo'n beetje middels een derde wereldoorlog met de dood bedreigd dat ik er hem 1 voor zijn neus wegkaapte (onbewust uiteraard). ;)

noticed ok ee dan ...zal me zoeklicht s uit gooien [ was dat geen anker ?]

@ kraan was jij al helemaal ge-updated ,...met de s550 buissnis ,..patches muis enz ???
is een best lastig ding he ...en die monitor gelukt ?
kijk hier staat de w30 nog ...allen heb ik de laatse tyd te veel kapotte en nieuwe synth dingetjes om mn oren gekregen dat ik niet eens tyd heb om mn dpx/mirage setje ten volste te benutten
butt wel 75.- hmhmhmhm thnx
w30 moet gewoon weg ...is in absolute nieuwe staat ,...geen krasje kwam uit de norcoast studio ,...mocht iemand dit berichjt lezen ,..vast wel [ben poupu[ heyyyyyyyyy]
dan istie te kopp voor t schamele bedrag van 100.- ronde euroos
exact ...r-ond!
de s330 / 500 is t zelfde op wat specs na van de w30 ...mega library [lijkt me hoor ]
kheb eg nog geen moeite gedaan om patches binne te halen ,...
ze te in laden in de w30 ,.maar ask bv de paar disks mag geloven die bij de w30 zaten ,...
[die bassen [contra en 7 string bassen ,....]
geloof me,...mooi gesampled / mooi ge-outlyaed in de samplert en door velocity en meer parameters...goed expressief te bespelen ,...! dikk asje dit zelf alemaal moet instellen

dus as een library ok is ,...hebbie je zelf een hoop werk bespaardt ...das belangrijk
no dirty hands !!
thnx kraan ...je druppeld by the way :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door R-ond
noticed ok ee dan ...zal me zoeklicht s uit gooien [ was dat geen anker ?]

kran was jij al helemaal geupdated ,...met de s550 buisnis ,..patches / muis???
is een bets lastig ding he ...en die monitor
kijk hier staat de w30 nog ...allen heb ik de latse tyd te veel kapotte en nieuwe synth dingetjes om mn oren gekregen dat ik niet eens tyd heb om mn dpx/mirage setje ten volste te benutten ....
wel 75.- hmhmhmhm
w30 moet gewoon weg ...is in absolute nieuwe staat ,...geen krasje kwam uit de norcoast studio ,...mochtiemand dit berichjt lezen ,..vast wel [ben poup heyyyyyyyyy]
dan istie te kopp voor t schamele bedarg van 100
exact ...
de s330 / 500 is t zelfde op wat specs na van de w30 ...mega library [lijkt me hoor ]
kheb eg nog gen moeite gedaan om patches binne te halen ,..te te in laden in de w30 ,.maar ask bv de paar disks mag geloven die bij de w30 zaten ,..[dei bassen [contra en 57 string bassen ,..] geloof mooi gesampled / moi ge outlyaed in de samplert en door mv vel goed expressief te bespelen ,...
dus as een library ok is ,...hebbie je zelf een hoop wek bespaardt ...das belangrijk
no dirty hands!!
thnx kraan ...je druppeld by the way :D

Het lijkt erop alsof die Gorilla nog iets gezegd heeft, voordat het restaurant binnen liep...

Re: Re: Roland s550

Re: Re: Roland s550

Origineel geplaatst door Kraan
En dan te bedenken dat enkele weken geleden hier nog een ware zoekwaanzin woedde! Ik zal R-Ond ff op de hoogte stellen/B]

Met die gedachte, plaatste ik deze marktplaats link hier ook een beetje ;)

De s550 is namelijk een erg goed klinkende bak.
En je kunt voor die prijs een forumlid een groot plezier mee doen.
De accesoires zoals muis en monitor zwerven er genoeg rond voor weinig geld.

Voor de s550 club zoeken we nog een penningmeester die niet constant 24/7 dronken is. :mega:

Re: Re: Re: Roland s550

Re: Re: Re: Roland s550

Origineel geplaatst door Hilltree

Voor de s550 club zoeken we nog een penningmeester die niet constant 24/7 dronken is. :mega:

Ik denk dat een gearaddict geen penningsmeester moet worden, zelfs niet als hij geheelonthouder is. :engel:

Mischien moet het dan maar een buitenstaander zijn, een softwarenerd of zoiets... :W

heeft al iemand hier deze kast gekocht ?
Ik zie geen reacties/biedingen op marktplaats meer

Mrsolokeys zal wel iemand hier van het forum wezen ;)

Origineel geplaatst door Danny
Omdat de S550 het dubbel aan geheugen heeft van de W30 (dus ook het dubbel aan sampletijd) :geslaagd:

:doei:

o dat wist ik niet eens ...maar asje zoon 5 grote keys hebt staan is een w30 in rack formaat mooi megenomen,...is de s330 nou later uitgebracht dan de s550?
en de s550 en s330,.. wat zijn nou de xactly belangryke verschillen bendrnog niety helemaal uiit

:engel: :halleluja infooo

Origineel geplaatst door R-ond
o dat wist ik niet eens ...maar asje zoon 5 grote keys hebt staan is een w30 in rack formaat mooi megenomen,...is de s330 nou later uitgebracht dan de s550?
en de s550 en s330,.. wat zijn nou de xactly belangryke verschillen bendrnog niety helemaal uiit

:engel: :halleluja infooo

Het grootste verschil is gewoon dat geheugen. Vergelijk de soundengine van de W30 met de S550 en dan weet je de verschillen. De W30 is niets meer of minder dan een S330 met een klavier, groot display en een floppy. 'k Heb indertijd een S550 willen kopen, maar 't is uiteindelijk de W30 geworden omdat die juist binnen m'n budget viel terwijl de 550 toch aanzienlijk duurder was.

Als je de S-serie van klein naar groot wil rangschikken, dan heb je de volgende lijn:

S10 -> keyboard met quickdisks.
S50 -> keyboard met remote control en monitoraansluiting en ik dacht 750 kB geheugen
S330 -> module met remote control en monitoraansluiting en 750 kB geheugen
W30 -> keyboard met sequencer, FDD, 750 kB geheugen, 8 uitgangen
S550 -> module met remote control en monitoraansluiting en 1.5 Mb geheugen

Al deze toestellen zijn 16 stemmig polyfoon en 4 (tem S50) of 8 (vanaf S330) parts multitimbraal.

S750 en S770 -> supermodellen van de S-serie met 12 Mb of 18 Mb en 24 stemmig polyfoon. Er zijn nog tal van samplelibraries die op één van deze 2 bewerkt zijn geweest alvorens ze uitgebracht zijn (bv Symphony of Voices van Spectrasonics)

S760 gemoderniseerde versie van die 2 supermodellen (hier ken ik de specs niet zo dadelijk van).

Dit overzicht is misschien niet zo volledig, maar je 'get the picture' in ieder geval ;) .

:doei:

Roland S760Sampler
Het 'slanke' zusje (1 rack hoog)

Geheugen:
Standard : 2 mb
Maximum : 32 mb

Sampling Rates :
Minimum : 22.5kHz 16 bits
Maximum : 48kHz 16 bits

Features : Time stretch scsi interface
Upgrades:
Digital i/o extra outputs, expansion card (muis en monitor aansluiting mogelijk -->TV met s-video or RCA input....of een oude CGA monitor), expansion IO, 2 scsi harddisc aansluitingsmogelijkheden.

Super warme sounds! Ik vond en vind het nog altijd een Super sampler! :D

Zijn de S740/750/760 net zo 'warm' als de S330/550/W30? Zo ja, wat is dan klankmatig de meerwaarde van die oudere modellen?

bedankt dany...;ja om gelijk wer een 7 x serie sampler te kopen
de w30 was te grrot [verder erg easy goede machine
maar ikm denk met een goed setje library hoeft eg geen 200+ te zijn
ik neem aan dat de library bulk die ik zag van @juno /jp6/8 strings stabs en meer
voldoende si om eff lekker met zoon s550/330 te stoeien

de w30 vondt ik [de drie keer dat ie aanstond hier ] voor namelijk fetjes met de aanslaggevoeligheid en dat er expressie was gerogrameerd in t filgedeelte ,..en dat hoorde je

voor namelijkt filter dus
om vinnieq zn antwoordte geven
eg hoe de s7xx serie klinkt ? vast netter want dei hadden ...debeter converters ,..en 16 bitt moetk nie:D

eig van s550 reageerdt niet eg ....?
:stupid

Back