Kinderliedje - Ik ben een muis...

theGmus

Stamgast
kwam een voice fx tegen genaamd 'mouse', en in het kader van 'maak eens iets leuks voor mijn nichtje' heb ik er even een vrolijk liedje omheen gemaakt.

De mix is even snel in elkaar geflanst, maar ik post het maar even. anders weet ik wel weer hoe het gaat, dan ben ik volgende week weer heel ergens anders mee bezig... ;)

Ik ben een muis

Cheers,

E.

Laatst gewijzigd:
Zo... }:|

Die tamboerijn past er niet bij , de lyrics zijn niet toppie... de gitaar melodie is wel cool gedaan. Ook de rest van de beats etc. is niet slecht :mega:

Origineel geplaatst door Hilltree
OMG.... het "snappie" gehalte is weer erg hoog.
En wat vond je nichtje ervan ?

:okdan:

Me nichtje zwaaide een beetje ongecontroleerd met haar armpjes (ze kan ook nog niet veel meer dan dat), maar aan haar big :) te zien viel het liedje erg in de smaak.

Origineel geplaatst door trancentral
Die tamboerijn past er niet bij , de lyrics zijn niet toppie... de gitaar melodie is wel cool gedaan. Ook de rest van de beats etc. is niet slecht :mega:

Zeg, aan die lyrics heb ik dagen lang gewerkt! Je wilt een kind toch wat meegeven hè.:frons:

Thanks 4 listening :)

Hihihi............. leuk liedje hoor. Ik kan hem eigenlijk best waarderen.

Alleen zou ik de 'muis' stem iets meer naar voren halen. Vooral als je de tekst nog niet kent dan is het wat moeilijk te verstaan.

De tamboerijn klinkt idd wat ongelukkig als hij in de mix komt. Echter, als je hem op een gegeven moment gaat versnellen dan geeft de tamboerijn wel wat vaart aan het nummer, wat in het voordeel werkt. Misschien iets minder hoog voor de tamboerijn en dan zit hij er goed in.

Die gitaar zit er trouwens heel erg lekker in.

De gitaar is heel vet, de lyrics zijn wel grappig vind ik. :)
Het enige wat inderdaad jammer is, is die tamboerijn die er zo ineens inknalt
(staat ook een beetje te hard naar mijn mening)

Verder erg leuk gedaan!:biertje:

Ik heb de fader van de beatring (een tamboerijn is zo'n hare krischna ding met een vel erover ;) ) inmiddels een stukje naar beneden geschoven. :W

ghihihihi, cool, vooral dat #yoooohooo# halverwege. vind de stem een beetje midlastig, misschien een beetje helderder maken. :D

Origineel geplaatst door Stage73
ghihihihi, cool, vooral dat #yoooohooo# halverwege. vind de stem een beetje midlastig, misschien een beetje helderder maken. :D

Thanks! Ik had die nacht ervoor het raam open gehad, en mijn neus zat flink dicht toen ik het inzong =( (ja, ik heb het zelf gezongen) Misschien waag ik nog een keer een nieuwe poging....

Origineel geplaatst door Stage73
ik vind 'm VET! stem is idd een beetje slecht te verstaan, ik heb in een grijs verleden ooit een album (mee-) geproduceerd voor een theaterproduktie (http://www.hetsprookjestheater.nl/Kwiebus en Snoezepoes.htm) en heb toen geleerd dat de muziek echt ondergeschikt is aan de zang. die zang moet je een paar keer inzingen. balans; midden, links en rechts.
nog meer van dit soort liedjes, album maken, verhaal eromheen, verkopen als concept en zakken vullen...:verkoght:

Wat zing je nou ?
Ik ben een muis en zie er niet uit ?

Vette gitaar wel.
Zang is niet goed verstaanbaar.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ik vind 'm VET! stem is idd een beetje slecht te verstaan, ik heb in een grijs verleden ooit een album (mee-) geproduceerd voor een theaterproduktie (http://www.hetsprookjestheater.nl/Kwiebus en Snoezepoes.htm) en heb toen geleerd dat de muziek echt ondergeschikt is aan de zang. die zang moet je een paar keer inzingen. balans; midden, links en rechts.

Ik denk dat ik daar ook langzaam achter kom. Ik vind het soms zelfs jammer om er zang bij te doen, als je net een goed klinkende uitgebalanceerde track hebt. En ik heb dan er de neiging om de zang maar een beetje zacht te zetten zodat de rest van mijn mooie track nog te horen is. :stupid

Origineel geplaatst door cirkelzaag
nog meer van dit soort liedjes, album maken, verhaal eromheen, verkopen als concept en zakken vullen...:verkoght:
You have read my mind... }:|

Origineel geplaatst door Negative Plus
Wat zing je nou ?
Ik ben een muis en zie er niet uit ?
Koop dan ook eens fatsoenlijke monitors ;)

Ik ben een muis en ik zie er niet uit man!

Laatst gewijzigd:
:dubbel: :okdan: :dubbel:

5 sterren! Dit nummer is perfect zoals het bedoeld is. Met die typische té cleane "rockgitaar", die typische electroblazers en gewoon heel dat nummer dat echt zo'n suikerzoete kinderrock is, fantastisch. Eigenlijk past die tekst er perfect bij, want net als mierzoete kinderrock is die ook een combi van "rauw" en happy 8) :D. Die tekst snijdt trouwens meer hout dan wat je in het gemiddelde nummer hoort ;). Fantastisch, zo'n amsterdams foeilelijk muisje dat er nog trots op is ook!

Nu nog een dansje en clipje erbij verzinnen, nog 11 liedjes erbij persen en je bent "binnen" :D.

Een erg gelijkaardig stemeffect is trouwens gebruikt voor de muizen in de Babe films, die onder andere Blue Moon zingen in de aftiteling van Babe 1 als ik het me goed herinner.

Back