Programchange..

RemcoG

PsychedeliciousArabicSurf
Heb dus al een tijdje een CME UF8 hier staan met wat VST's. En wil het toch on the road gaan gebruiken. Dus ik moet program changes kunnen doen. Ik heb een programma gevonden; Brainspawns Forte. Daarin kun je dat allemaal regelen.

Nja.. ik heb inelkgeval uitgezocht welke CC bij welke jack hoorde (sustain CC64 en controller CC11) Je kunt gewoon tegen het programma zeggen van; Je ontvangt signaal 11 dan ga je een programma omhoog. Ik heb dus gister (naar het advies van een winkelier) een simpele momentury pedaal gekocht (on/off). Ingeplugd op CC11 gezet. En er op gedrukt. En wat gebeurt er?
Het programma gaat razendsnel tussen alle programma's wisselen. Maar niet steeds eentje vooruit.

Heb ik de verkeerde pedaal? Of wat doe ik fout?

Alvast bedankt,
RemcoG

Re: Programchange..

Origineel geplaatst door RemcoG
Het programma gaat razendsnel tussen alle programma's wisselen......

klinkt wel experimenteel ;) sorry dat ik je niet echt van kan helpen voor de rest

Ik ben geen expert op dat gebied, maar is het niet zo dat als je het pedaal aanzet (on) dat ie het signaal blijft uitzenden en dus blijft switchen?

Volgens mij heb je een andere trigger nodig.

Dit las ik ergens:

En over midi switchers, nee ze zijn lang niet allemaal het zelfde. Je hebt nl momentary schakelingen (die enkele miliseconden contact maken) en latching schakelingen (aan of uit).

Misschien helpt het je iets op weg.

Origineel geplaatst door RemcoG
Ik heb dus gister (naar het advies van een winkelier) een simpele momentury pedaal gekocht (on/off). Ingeplugd op CC11 gezet. En er op gedrukt. En wat gebeurt er?
Het programma gaat razendsnel tussen alle programma's wisselen. Maar niet steeds eentje vooruit.
raar advies, volgens mij heb je toch echt de verkeerde. je moet geen pedaal hebben die bij 1x drukken ON gaat en bij nogmaals drukken OFF maar 1 die een kort signaal triggered, net genoeg om 1 prgchn up te gaan.

heb je het al met je sustainpedaal geprobeert? (die heb je vast wel). lijkt me dat je zo'n signaal nodig hebt. je kan ook zo iets doen. iets meer footswichlook, maar in principe gewoon een sustainpedaalfunctie. Zo iets echter is dan weer niet goed, aangezien deze een cintinu signaal af geeft.
Succes ermee:okdan:

Met de sustainpedaal werkt het, maar ALLEEN in de sustainpedal jack. Dus niet de controller jack. En ik heb de sustain-functie ook erg hard nodig. ;{

Die winkelier maar even 'bedanken' voor het 'goede' advies en een pedaal kopen die bedoeld is voor controller.

Okeej... k heb de pedaal terug gebracht.. En hij kon me niet adviseren.. De beunhazen.
Kent iemand hier een pedaal die aan de eisen voldoet (die dus een commando verzend)? Je kunt anders nog de posts hierboven lezen voor meer info.

Ja zoals ik al zei, een footswitch met sustainfunctie. een sustainpedaal zou dus ook moeten werken, mits het geen halfdemper pedaal is.

Maar je gebruikt een controller ingang? Deze ingang is bedoeld voor signalen die varieren tussen midiwaarde 0 en 127, zoals een footcontroller voor bijvoorbeeld volume.

Maar waarom niet op de gewone manier Program Changes verzenden?

citaat manual:

2.5 Select voice (PROGRAM)
This button is used to change the voice of current channel.
2.5.1 After you push this button, LCD will display current voice
number, then you can use Data dial or DEC/INC button to change the
voice number. The new voice number will be displayed on the LCD.

Dan kan ik niet controllen welke presets ik wil. Dan gaat hij gewoon de volgorde van m'n lijst met presets af.. En dan kan ik geen advanced programming toepassen met +24 semitones etc. Dusss... dan koop ik waarschijnlijk de Kurzweil K2500x als het niet zou lukken met de pedaal.

Dan doet hij het al helmaal niet meer;)

Maar ik wil even wat knopen door hakken. Is er dus echt geen mogelijkheid van werken.. Want dan verkoop ik hem zo snel mogelijk en dan koop ik mn K2500x

Ik begrijp denk ik wel wat je nodig hebt. Ik weet alleen niet hoe je dat kan realiseren.
Zelf gebruik ik eem Yamaha Motif "classic". Die heeft een zgn performance mode. Daarin kun je ongeveer hetzelfde als wat jij met je software doet. Ik heb een sustainpedaaltje in een controller ingang gedaan en kan nu met dat pedaal steeds een porgram omhoog tikken. Handig voor live optredens. Gewoon de setlijst even op volgorde programmeren en knallen maar. Hoe je dit kan doen moet je toch echt zelf even uitproberen, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet te doen is met je huidige setup. program changes zijn vrij basic en bijna alles kan ermee werken. Succes!

Back