Cubase Kraakt

soniqbeats

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb zojuist cubase opnieuw geinstalleerd (de originele versie SL 3), en alles werkt goed, alleen als ik ga afspelen kraakt het geluid, ik weet zeker dat dit aan de instellingen ligt,
ik werk met een digi 002 rack,
weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt

GeKRAAKte versie?? ;)

Klinkt als een asio instelling die niet goed staat. Denk dat je je buffersize / latency wat moet verhogen.

Misschien werk je op 96 khz en kan je systeem dat niet aan, of anders iets met de buffersize idd.

Kraak VS Latency

Kraak VS Latency

Bij mij loopt Cubase ook steeds vaker te kraken , zelfs de latency staat op max en het wil niet helpen.

Ik gebruik cubase al sinds Atari maar nu loopt ie met 2 audio sporen al moeilijk te doen.
bij wat synth plugjes gaat t nog redelijk.

Reason heb ik 99,999999% crashvrij gebruikt zolang het al bestaat en heb ik eigenlijk nergens last van

Iemand raad?

inderdaad project setup op 44.1 Khz / 16bit zetten
buffers zo hoog mogelijk
pagefile goed instellen
harde schijf defraggen

als het dan nog steeds kraakt ist nie goed

Origineel geplaatst door Mhika Ra
inderdaad project setup op 44.1 Khz / 16bit zetten
buffers zo hoog mogelijk
pagefile goed instellen
harde schijf defraggen

als het dan nog steeds kraakt ist nie goed

Ik werk altijd 16 bit 44.1
latency op zijn hoogst
wisselbestand enorm vergroot
totale defrag met O&O , spyware cleaners , alles geprobeerd .

En in een freeware als Kristal draai ik dezelfde audio sporen probleemloos.

Iets met Cubase dus, had er nooit zo'n last van maar lijkt wel alsof het toe neemt.

iemand?

:stupid

Laatst gewijzigd:
Ik heb het ook gehad, het bleek toen te liggen aan de stroom. Ik had de computer niet op een geaard stopcontact en een stekkerdoos zat helemaal vol met stekkers. Ik heb toen 1 voor 1 alle stekkers eruit getrokken en het probleem zat bij mij bij mijn externe harde schijf. Toen ik deze stekker eruit had getrokken waren de kraakjes weg.:okdan:

ik zit met net hetzelfde probleem, maar dan bij ableton live.

het ligt NIET aan latency settings en NIET aan de kracht van mijn systeem...

ik heb het enkel boven de 44.1kHz... en enkel in ableton...naar ik vermoed op het D/A gedeelte en niet de A/D...

heel erg vervelend...

dat van die stroom vind ik interessant!! lag het aan 1 bepaald toestel, of was het gewoon door overvolle stekkerdozen?

ik erger me te pletter aan die kraakjes en word geforceerd om in 44.1kHz te werken voorlopig...

moet iets zijn met buffers en synchronisatie ofzo...

Origineel geplaatst door RedHat
lag het aan 1 bepaald toestel, of was het gewoon door overvolle stekkerdozen?

Mijn externe harde schijf was het probleem, hij sloeg steeds aan. (Windows kijkt af en toe waar de schijven zijn)
Mijn vader heeft ook een studio en die had kraakjes met het aan en uitdoen van het licht.

hmmm, ok.

maar bij mij zijn het continue kraakjes... bv van externe synth naar ableton en ableton terug naar monitorsysteem... of van vst naar outs...

ik moet eens een 96kHz wav file zien te vinden en kijken of die ook kraakjes geeft... dat weet ik niet.

ik heb een m-audio delta1010 breakout box...

Heb je al geprobeerd om er even andere monitoren aan te hangen?
Het lijkt erop dat de monitoren storing geven, omdat je het altijd hebt?
Zoniet, dan kan het zijn dat je inderdaad de 96 kHz niet aan kan. (Of je geluidskaart of je harde schijf)
Het blijft natuurlijk gissen. Bij mij werkt altijd elk probleem die zich aandoet hetzelfde. Net zolang dingen weghalen of toevoegen totdat de oorzaak is gevonden. Dus eerst aleen de software laten draaien, dan de synth toevoegen enz.
Het kan ook een simpel stekkertje zijn, die gaan ook altijd om onverkaarbare redenen kapot.

wel, ik heb de monitors getest, omdat ik ook eerst dacht dathet storing was in het analoge gedeelte van het signaal, maar dat is hetdus niet...

het is enkel in ableton...

als ik een inkomend signaal monitor op 96kHz buiten ableton om, heb ik het niet en is het geluid dus helder.

als ik een externe synth door ableton haal, is er dus gekraak, idem met vst...

ik ga toch eerst es even experimenteren met de tips die jij gegeven hebt...

maar ik denk dat het idd aan mijn systeem moet liggen. maar dat verwondert mij enorm aangezien ik een top of the line nieuwe comp inelkaar heb gestoken :confused: ik draai intel dual core E6600... dat was paar maand geleden de 3de krachtichste cpu op de markt :erm:

het zou mij ook verwonderen dat het iets te maken heeft met mijn harde schijven aangezien ik hier enkel DSP gebruik en geen samples lees van harde schijf... ook heb ik 300gig ruimte op die schijf 7200rpm en sata2

en natuurlijk zit mij cpu ver in het groen... dus :stupid

mss es drivers herinstallen...

bedankt voor de tips alleszins

Origineel geplaatst door RedHat

mss es drivers herinstallen...

bedankt voor de tips alleszins

HEb ik ook al geprobeerd en me kaart er zelfs opnieuw in en uit.Ik draai asio en dx en mme en de mme kon ik nog weleens in het heetst van de strijd op terug vallen , maar nu komt het , de mme driver is gecrashed en die krijg ik helemaal niet meer an de praat :S

ik had dit probleem ook

ik had dit probleem ook

als je een uitgebreide computer hebt is meestal de voeding het probleem
je moet dan een zwaardere voeding halen (500 watt of meer)
dan zijn de meeste problemen opgelost.
Ik had ook een probleem met kraken enzo.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Heb je in Cubase dan wel de ASIO driver gekozen die bij je kaart hoort? Die driver is meestal wel aan de naam te herkennen.

uiteraard , maar ik heb meerdere drivers en alle lopen ze nie goed meer , voorheen wel :S

Re: ik had dit probleem ook

Re: ik had dit probleem ook

Origineel geplaatst door peek10
als je een uitgebreide computer hebt is meestal de voeding het probleem
je moet dan een zwaardere voeding halen (500 watt of meer)
dan zijn de meeste problemen opgelost.
Ik had ook een probleem met kraken enzo.

deze is 17 ampere , maar het gekke van alles is dat ik het systeem al een jaar draai en nu pas opeens problemen heb , heb zelfs het aantal plugs geduceerd , tis zelfs zo erg dat als ik wat van de ene naar de andere map kopieer dat me geluid al word onderbroken ! ::S

probleem zou heel best aan IRQ kunnen liggen!

ik ga dit morgen testen.

hier een linkje om te weten waarover ik het heb ;)

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=80d7b56e35ea51e73104295aec1f755b

waar het praktisch op neer zal komen, is van pci slot veranderen zodat resources niet meer gedeeld wordt met grafische kaart.

ik heb een zware GTS 8800 nVidea... dus men delta 1010 zou wel eens in conflict kunnen liggen met de grafische...

Back