Midi->Din Sync, Speciale kabel ?

xpanded stereo

Ouwe rot
Heb ik een speciale 'midi to dinsync' kabel nodig om een tr606 aan mn Jomox xbase te syncen?
Of kan ik daar een normale midikabel voor gebruiken? Zo niet iemand tips waar ik zon speciale kabel kan checken?

Thx:okdan:

Thank you! DAt kan ik dus zelf wel even in elkaar flatsen. Hoop wel dat die kleuren dan standaard zijn.:D

Gewoon naar de Handyman o.i.d. en een DIN audio kabel kopen....
Doet het altijd.

Re: Midi->Din Sync, Speciale kabel ?

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Heb ik een speciale 'midi to dinsync' kabel nodig om een tr606 aan mn Jomox xbase te syncen?
Of kan ik daar een normale midikabel voor gebruiken? Zo niet iemand tips waar ik zon speciale kabel kan checken?

Thx:okdan:

check de kringloop , din sync kabels voor een kwartje

Origineel geplaatst door rvooh
eh..

zoek eens ff op dit forum ;)

thx voor de tips...weer wat kennis rijker..dat hele dinsync gedoe is een nieuw, erg tof avontuur voor me...vandaar..ja klopt ik had wel ff beter kunnen lassie'en ..:D

Eeh.. je zet er toch wel een midi-to-sync convertor tussen hoop ik?

jep idd, de jomox heeft ook dinsync-uit

wist ik even niet..

nuja, er bestaan hier al veel draadjes over..; maar nieks weerhoud je om gewoon met een midi kabel te proberen, werkt meestal wel.

Thank you! DAt kan ik dus zelf wel even in elkaar flatsen. Hoop wel dat die kleuren dan standaard zijn.

nuja, er bestaan hier al veel draadjes over..; maar nieks weerhoud je om gewoon met een midi kabel te proberen, werkt meestal wel.

syncable.gif

Je kan een standaard MIDI kabel niet zo maar omsolderen naar een MIDI->DIN Sync kabel. (hoop ook niet dat je dat bedoelde)

Natuurlijk kun je wel een DIN Sync -> DIN Sync kabel er van maken... mits er genoeg aders zijn in de MIDI kabel.

jep idd, de jomox heeft ook dinsync-uit

wist ik even niet..

Ow dat wist ik niet. Best handig :)

Origineel geplaatst door organix
syncable.gif

Je kan een standaard MIDI kabel niet zo maar omsolderen naar een MIDI->DIN Sync kabel. (hoop ook niet dat je dat bedoelde)

Natuurlijk kun je wel een DIN Sync -> DIN Sync kabel er van maken... mits er genoeg aders zijn in de MIDI kabel.

Yep ik snapum..thx voor het advies..ik ga er zelf eentje maken.

re

re

Ik zie nu pas dat je in France woont daar hebben ze geen kringloopwinkels alleen maar brocante toch?

De meeste muziek-winkels verkopen ook duurdere midi-kabels. Deze zijn wél 5 aderig aangesloten en kunnen dan dus ook als Din-sync kabel gebruikt worden.

stage? wat voor studie?

oja, oude 5pin din audio en computer kabels werken ook (en zijn cheap+passen bij oude gear ;) )

stage? wat voor studie?

oja, oude 5pin din audio en computer kabels werken ook (en zijn cheap+passen bij oude gear ;) )

Maar dan wel oppassen. Audio DIN kabels bestaan ook in een "tape-copy" uitvoering, en dan zijn de draden gekruist.

Back