Yamaha VL-1 op MP

Ik snap alleen zo'n domme foto niet.
Hij had net zo goed één witte toets kunnen fotograferen, zie je ook niets
van het mooie aan deze synth.
Of schop ik nu tegen iemands zere been? :o:

Waarom zijn die krengen zo duur? :confused:
Wat kan die meer dan een ex-5? (die zomaar een paar honderd €uro minder kost)

Origineel geplaatst door EVO
Waarom zijn die krengen zo duur? :confused:
Wat kan die meer dan een ex-5? (die zomaar een paar honderd €uro minder kost)

Omdat die VL-1 ongelooflijk goed klinkt voor een digitale synth (door de r&d die hopen geld heeft gekost,spijtig dat het stopgezet is geweest)

die ex-5 kan op de vuilbak vergeleken.8o)

VL-7

VL-7

Nu ook nog een VL-7 op MP...

maar de EX-5 gebruikt toch dezelfde technologie? Of is dat op kleinere schaal?
(nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo'n VL bak gehoord heb)

Origineel geplaatst door EVO
maar de EX-5 gebruikt toch dezelfde technologie? Of is dat op kleinere schaal?
(nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo'n VL bak gehoord heb)

technologie weet ik niet hoor man,maar de algorithmes daar zit het em in...

eerlijk gezegt heb ik nog geen VL-1 getest Wel uitgebreidt de VL-1M.

je hebt weinig parameters om te tweaken maar wat een sound! en enkel maar duofoon!

men maat gebruikte die met zo een akai clarinet controller of hoe heet dat ding weer,en daarmee komt die VL-1 tot zen recht,echt indrukwekkend.

Ik had destijds vaag gehoort van een insider dat ze verdere ontwikkelingen zouden maken,en werken aan een super VL synth met meer voices en mogelijkheden,maar het project is gewoon stopgezet.
waarschijnlijk omdat het te duur zou worden,in r&d en achteraf in de productie vooral gepaart met een hoge aankoop prijs van zon toestel,met als gevolg een laag verkoopcijfer.

Re: VL-7

Re: VL-7

Origineel geplaatst door pt.
Nu ook nog een VL-7 op MP...

de VL-7 is heel iets anders hoor...

monofoon

monofoon

VL-7 is een monofone VL-1, techniek is het zelfde alleen de VL-1 is duofoon...

Origineel geplaatst door HEXAGON
men maat gebruikte die met zo een akai clarinet controller of hoe heet dat ding weer,en daarmee komt die VL-1 tot zen recht,echt indrukwekkend.

... of gewoon met een Breath Controller en een goeie masterkeys.
Het voordeel van de VL-1 is dan meteen dat het behalve erg fijne toetsen ook meteen 2 modwheels biedt. Wat veel mogelijkheden tot expressie biedt, àls je een beetje kan spelen (moet je gewoon opnieuw leren op zo'n VL, zeker met de BC).
En realistische bespeling is het halve effect.

Ik had destijds vaag gehoort van een insider dat ze verdere ontwikkelingen zouden maken,en werken aan een super VL synth met meer voices en mogelijkheden,maar het project is gewoon stopgezet.
waarschijnlijk omdat het te duur zou worden,in r&d en achteraf in de productie vooral gepaart met een hoge aankoop prijs van zon toestel,met als gevolg een laag verkoopcijfer.

De Yamaha VP-1 (info: http://dvdborn.blogspot.com/2006/06/yamaha-vp-1-this-is-interesting-one.html)

Volgens mij heeft de VL-1 ook een andere effects processor dan de VL-7, maar 100% zeker weten doe ik dat niet. In de VL-1 zit in ieder geval een afgeleide van de SPX-1000, stevig geintegreerd in het synthese model, die trouwens bijzonder fijn klinkt.

Het hele Vl1 concept is nu geintegreerd in de Korg Oasys, zelfs sommige presets klinken als een Vl1, alleen kan je die nog meer ballen geven plus dat ie nu polyfoon is:)

Back