Nou, ... daar zat ik dus zaterdagmorgen, bakkie koffie, lekker zappend TV kijkend. Toevallig bij MTV wat clip classics aan het kijken. En toen....... 19 van Paul Hardcastle. Terugdenkend aan die tijd dat deze plaat uitkwam was hij verdomd revolutionair. De vocals die met de sampler ´geknipt´ klonken zeg maar. En natuurlijk ook het onderwerp: de Vietnam oorlog en de gevolgen daarvan voor veel jonge soldaten bij terugkeer in de States. Een nummer dus dat op meerdere punten ´anders´ was de toen geldende muziek ´normen´. Ik bedoel dus dat deze plaat op meerdere terreinen voor mij de term legendarisch krijgt. Gebruik van samplers en het thema.
Zo vind ik Blue Monday ook een legendarische plaat. Een compleet electronisch nummer, dat totaal tegen de draad in op 12" werd uitgebracht (een lengte van 6,5 minuten geloof ik me te herinneren) en toch in een commerciële TOP40 (hoe korter de nummers hoe beter) op nummer terecht kwam.
Er zijn wel meer ´favorieten´ threads geweest maar ik vraag deze toch dus opnieuw. Wie van jullie kent nog meer van dit soort nummers, favorieten? Nummers die op meerdere punten anders, bijzonder, legendarisch waren voor jou dan? Oh, en lege ook even uit waarum, hehehe!
Ik ben benieuwd.
Eric
Zo vind ik Blue Monday ook een legendarische plaat. Een compleet electronisch nummer, dat totaal tegen de draad in op 12" werd uitgebracht (een lengte van 6,5 minuten geloof ik me te herinneren) en toch in een commerciële TOP40 (hoe korter de nummers hoe beter) op nummer terecht kwam.
Er zijn wel meer ´favorieten´ threads geweest maar ik vraag deze toch dus opnieuw. Wie van jullie kent nog meer van dit soort nummers, favorieten? Nummers die op meerdere punten anders, bijzonder, legendarisch waren voor jou dan? Oh, en lege ook even uit waarum, hehehe!
Ik ben benieuwd.
Eric