midi transmit naar Nordlead 1

deef71

Nieuwkomer
Na lang zoeken heb ik een aantal midi program banken gevonden op de clavia site die ik nu via mijn pc (midi usbinterface) wil transmitten naar mijn Nordlead met pcmcia card. Welk programma heb ik daar voor nodig en hoe doe ik dat?
Thnkzz!

Met je sequencer. Patch bank(midi file) inladen op een midi spoor, sysex filter uitzetten en naar je Nord Lead sturen met een snelheid van 50 bpm. Staat in je handleiding bij bulk dump/recieve lijkt me.

De clavia handleiding is voor een leek erg summier. Ik heb Cubase SX3 en kan de midifile inladen op een miditrack maar hoe moet ik deze dan vervolgens naar mijn Nordlead sturen?

Gewoon door de midi file af te spelen op een spoor van de Nord Lead. Werkt dit niet, dan moet je bij preferences>Midi Filter kijken of sysex data misschien niet doorgelaten wordt(volgens mij is dat een standaard instelling). Je moet zorgen dat je in de Nord een patch geselecteerd hebt in de juiste bank, die bank zal dan worden overschreven.

hoeft niet dacht ik
let even op dat je de nfo stuurt op het global channel van de nord (shift + midi 2 x indrukken)

Back