HardCore 4 Life

spdk

ech wel
Gisteren ben ik sinds 4 jaar of zo, weer op een gabberfeest geweest. Ik verwachte eigenlijk alleen iets van Manu Le Malin, maar Hardcore is echt toffe muziek geworden, je zou het zo intelligente muziek gaan noemen, ze mogen van geluk spreken die lonsdale mannen, een paar jaar terug was 't alleen maar een blije brei. COMPLIMENTEN!!

Dit wou ik ff kwijt

hmmm....klinkt ok.
Ik was vanavond op een hardstyle feest, op zich wel aardig, goede sfeer, nee
geweldige sfeer...ook omdat het plaatselijk was, maar ik hoor toch nog teveel
die ene newwstyle sound zoals je in trance ook die typerende sounds blijft horen.
Dat terwijl er zoveel meer is.

Ik ben ex-gabberproducer en weet dat het begin negentig erg tof was.
Lekker divers allemaal,eigen sounds, goede sfeer.
Totdat via de comercie het verkeerde publiek kwam....de rest kennen we wel.

Wel een pluspunt, ik zie minder en minder de associatie 666,hell,devil en dat is ok
dat heeft het niet nodig.

Hoe dan ook....ik wacht rustig af tot Rave weer inkomt, oftewel gewoon house.
(feesten alla 'Utopia', 'Intoxication')

Op hardcore 4 life werd dus geen Hardstyle gedraaid, gelukkig niet. Het was echt hakken, vooral toen beneden alle speakers opgeblazen waren :) Ik heb Bikkel nog gesproken daar, het kan raar lopen! Of nie bikkel!

Ja jammer dat het geluid wat minder was, wel relaxed dat het beneden het minst warm was. Die piekie paunder ziet er meer uit als een of andere geflipte techno DJ dan als een Fin trouwens ;) En tja Manu had toch wel ff de laatste 4 plaatjes mogen accelleren van mij.

Ik heb nog spierpijn hahaha.

Oh ja en wat zie je d'r oud uit in het echt spdk :D

edit:

Wat de sfeer betreft er wordt stukken minder gebruikt, en de echte ratten voelen zich niet meer thuis op feesten omdat ze hun geliefde veters, rechterhandbewegingen en pogo dansje niet mee mogen nemen naar binnen.

De muziek is stukken beter en diverser geworden ook, zolang het maar hard, industrieel en / of duister is is het gewoon OK, zeker in zo'n Rude Awakenings area.

Beneden leek 't inderdaad een teknofeessie, maar goed, harder kan altijd, als Manu Le Malin, Delta Nine of Nordcore speed- of gangstercore van 4 jaar terug gaat draaien, dan kennen de krakers wel inpakken met hun tekno :)

Ze hoeven zelfs nog niet eens te beginnen met uitpakken denk ik ;)

Maar spdk jij hebt ervaring met Duitsers boeken ik verwacht eigenlijk wel volgend jaar Kotzaak Klan in het (hele) Hard(e) House Cafe.

tsja harder kan....sneller kan...en wat heeft dat de gabber opgeleverd uiteindelijk?

Doe mij maar richting park-style. Niet te snel en lekker knallen.

Park? Net of Parkzicht leuk was, een hele boel stoere verhalen, maar ze draaide er gewoon "club". (Maar goed, ik kwam pas aan het einde van de parkzicht tijd, dus misschien dat het daarvoor veel beter was.)

Ja kotzaak klan, of die andere van pcp, dus niet marc, (zonder mpc, maar met fakkels), of die mannen van fischkopf. (bestaat niet meer, maar goed), Ralphie Dee of Amiga Shock Force, das pas echt hard! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik ben al sinds ik muziek luister groot fan van Hardcore vooral met name Artcore maar tegenwoordig vindt ik de muziek toch minder hoor. Ik mis de complexe melodietjes en de energie.

En ik vindt dat er teveel aan regeltjes wordt gehouden met produceren.

Maar alleen Enzyme,bionic en FIX records vindt ik nog echt goeie Hardcore maken. (en dan natuurlijk nog wat losse labels)

Acid Tekno

Acid Tekno

Toch blijft ACID TEKNO voor mij de meest zwaar relaxde style
zolang er maar niet te veel speedcore en breakcore door heen gemixed wordt maar gewoon 12 uur non stop voor die box kan staan beuken op 221 BPM

FREE parties everywhere

om de dj te etteren

om de dj te etteren

gewoon om dat ik zo rebels ben en niet op een mooi rond getal wil draaien :duivels:

220 BPM is precies een lekker tempo.

*bikkel is al rebels genoeg zonder rare getallen ;)

Bij 220 bpm zit je gewoon al op terror snelheid. En dat 12 uur lang....???

Snelle hardcore was altijd ronde 182 bpm en de langzamere 153-164 bpm.
Vroeger waren het wel leukere melodieen, maar tegenwoordig worden er meer effecten, apartere drumroffels e.d. gebruikt.

Maar het mist toch gewoon de rebelse, opstandige, heftige sfeer van vroeger (dat is 7 jaar geleden).

Banana World houd ook niet van afgeronde getallen (LOL)

Snelle hardcore was altijd ronde 182 bpm en de langzamere 153-164 bpm.

Ach zelfs Charly Lownoise en Mental Theo waren vroeger nog sneller dan 182 BPM :D

Nee bij 220 BPM komen je benen precies in kadans. Is moeilijk uit te leggen maar de ene beweging vloeit dan precies over in de andere tussen de 185 en 225 BPM ongeveer.

Maar het mist toch gewoon de rebelse, opstandige, heftige sfeer van vroeger (dat is 7 jaar geleden).

LOL toen je neefje van 8 ook een Australian aan had bedoel je? Nu is het tenminste weer wat bijzonderder dan toen, je ziet nu amper meer gabbers op straat.

Wat 7 jaar geleden juist zo was dat ze iedere keer maar weer diezelfde artcore achtige melodietjes probeerden te maken, het was echt eenheidsworst toen, alleen wat je bijna nooit op feesten hoorde dat was toen de heftige muziek, IS en de Duitse labels.

Tegenwoordig hoor je de gekste dingen weer op feesten, echt beter.

Die blije (artcore) melodietjes vind ik dus het grootste minpunt aan gabbr (en die 78rpm heliumstemmetjes).

Back