Na 303 en 606 nu 202 gehypt?

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind (als muzikant achtig) een ouwe synth juist wel aantrekkelijk. Het ademt dan als het ware al sfeer voor je track. En dat gepiel aan die knopjes, dat leeft! Een softpakket is andere koek: klinish, kil, star. :D

Wie heeft het hier over software......?

Me ASBs hebben meer knopjes dan menigeen echte analoog....

Ik denk...

Ik denk...

dat met 5 jaar de volgende prijzen gelden

SH101 1100euro
MC202 900euro
TB303 2100euro
TR505 200euro
TR606 550euro
TR626 175euro
TR707 375euro
TR727 350euro
TR808 1750euro
TR909 2000euro

't zou mij iig niks verbazen.

:bekdicht:

Origineel geplaatst door 6 trak
als je pcies weet waar je mee bezig bent, hoe en wat, dan werkt soft net zo snel...

Zoals Spectic al zei: wie heeft het hier over software? Dit is geen soft- vs hardware discussie...

Re: Ik denk...

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

SH101 1100euro
MC202 900euro
TB303 2100euro
TR505 200euro
TR606 550euro
TR626 175euro
TR707 375euro
TR727 350euro
TR808 1750euro
TR909 2000euro

Ik geloof er niks van.

Ik denk dat dat met alle oude apparatuur gebeuren gaat

Over 100 jaar staat de 303 naast de nachtwacht in het museum met een waarde van 1,5 miljoen euro

Origineel geplaatst door Septic
Wie heeft het hier over software......?

Omdat jij begon over dat vintage niet interessant is voor muzikanten.. Klopt, ik scheerde wel alle overige over 1 kam.. :)

Omdat jij begon over dat vintage niet interessant is voor muzikanten.. Klopt, ik scheerde wel alle overige over 1 kam.. :)

Daarmee bedoelde ik te zeggen dat er zat alternatieven zijn...Bijv een Nord Electro ipv een Rhodes etc..
Zekers als je live gaat is vintage niet echt meer aan te raden denk ik. Of je moet bereid zijn veel onderhoudskosten te betalen.
Het is een zware aanslag op gear, touren...
Als het netjes in een studio staat en goed ondehouden en behandeld wordt dat weer wat anders.

Daar heb je wel gelijk in Septic, maar toch zijn er zat bands met ouwe zooi op het podium. Okay dan geen dikke Moog Modulars ofzo maar juno's, memmoogs enzo.. Lijkt toch allemaal goed te gaan. Het mooie van oude apparatuur is dat het vaak goed te repareren is (behalve als er obscure stemmenchips in zitten oid.)

Daar heb je wel gelijk in Septic, maar toch zijn er zat bands met ouwe zooi op het podium. Okay dan geen dikke Moog Modulars ofzo maar juno's, memmoogs enzo.. Lijkt toch allemaal goed te gaan. Het mooie van oude apparatuur is dat het vaak goed te repareren is (behalve als er obscure stemmenchips in zitten oid.)

Heb je zeker gelijk in, maar dat gaat maar op voor een heel klein segment van de musicbusiness imo.
Het is omdat we zelf in dat segment zitten dat ons beeld wel eens vertroebeld wordt...hehe

De meeste bands gaan gewoon met een PSR of een TRiton oid de stage op en spelen daaruit hun Hammonds, Rhodes en co..

Mensen die giggen met een MemoryMoog.....ik zou met niet minder dan twee stuks er uberhaupt aan beginnen, liefst drie.....jammer dat ze dat soort bakken niet meer nieuw maken.

Tja wat zou een PolyVoyager moeten kosten als hij heden ten dage in productie genomen zou moeten worden? Een Voyager heeft al een groot deel van de (erg luxe!) stuursoft- en hardware in zich, dus het zou een kwestie zijn van een octaaf extra en vijf voice boards er bij, niet zo'n hele grote operatie lijkt me.

Wat denken jullie, twee keer de prijs van een Voyager? :)

Origineel geplaatst door kubrick
Alles zal wel ooit eens gehypt worden zeker? Binnen 10 jaar zal een suffe Roland D20 dan te verkrijgen zijn voor een belachelijke prijs van 2000 euro.:D

Ik heb er nog wel eentje staan voor een hoop minder! :D :D :D

Origineel geplaatst door Funky Dee
Ik denk dat dat met alle oude apparatuur gebeuren gaat

Over 100 jaar staat de 303 naast de nachtwacht in het museum met een waarde van 1,5 miljoen euro

Mijn vriendin nam mijn hobby ook niet serieus totdat ze in het Muziekinstrumentenmuseum in Brussel een Korg MS20 zag staan. In heel wat slechtere staat dan de mijne!

Naast de pro soloist is het de enige "normale" synth die daar staat. Nog wat modulair spul, een amiga ofzo, en dat was het dan. Had wel iets uitgebreider gemogen imo, net als de afdeling gitaren. Wat er stat is leuk, maar het is erg beperkt tov de rest van het museum.

En het mooie van nieuwe apparatuur is dat je het doorgaans niet hoeft te repareren en als het wel stuk gaat je vaak nog garantie hebt.
Natuurlijk zijn er tegenwoordig ook een hoop instrumenten die van goedkoop plastic zijn gemaakt en weinig kunnen doorstaan zonder flink te beschadigen, maar als je kijkt naar het ontzettend populaire triton/motif/fantom spul, dat kan gewoon echt veel hebben èn is makkelijk te vervoeren kwa gewicht.
Daarnaast ontstemt modern spul doorgaans niet (niet als het digitaal is in ieder geval) en is de gevoeligheid voor storingen is gewoon lager.

Dat een authentieke oude bak beter klinkt dan een nieuw apparaat dat een oude bak nadoet geloof ik meteen en kwa sound en uitstraling zal vintage het dan ook zeker winnen, maar de praktische voordelen van moderne spullen maken het voor heel veel mensen toch aantrekkelijker om geen vintage mee te nemen het podium op.

Origineel geplaatst door bikkel
Mensen die giggen met een MemoryMoog.....ik zou met niet minder dan twee stuks er uberhaupt aan beginnen, liefst drie.....jammer dat ze dat soort bakken niet meer nieuw maken.

Tja wat zou een PolyVoyager moeten kosten als hij heden ten dage in productie genomen zou moeten worden? Een Voyager heeft al een groot deel van de (erg luxe!) stuursoft- en hardware in zich, dus het zou een kwestie zijn van een octaaf extra en vijf voice boards er bij, niet zo'n hele grote operatie lijkt me.

Wat denken jullie, twee keer de prijs van een Voyager? :)

Dan ben ik geintreseerd..en velen met mij denk ik..Hoop dat we het doen. Zal toch wel.;) De prijs die je schat is wel reeel denk ik.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Dan ben ik geintreseerd..en velen met mij denk ik..Hoop dat we het doen. Zal toch wel.;) De prijs die je schat is wel reeel denk ik.

Je kan er toch 7 RME's aan hangen?

dan weet je ook de prijs gelijk hehe

Origineel geplaatst door dsil
Voor zover ik me kan herinneren heeft mike niet al te lang geleden nog een andere 606, die volgens mij ook compleet was en er erg mooi uitzag, verkocht voor 225.
Origineel geplaatst door mikemix
Das niet waar (kan je niet beweren als je het niet écht weet, of vraag het dan even ;) ) maargoed,
die heb ik geruild voor een TR-808, dus eigenlijk was die dus E800,- waard:duivels:

Vandaar ook dat ik mijn zin begon met "Voor zover ik me kan herinneren...."

Maar mijn welgemeende excuses als ik hier onzin heb lopen verkopen :duivels:

Origineel geplaatst door 6 trak
als je pcies weet waar je mee bezig bent, hoe en wat, dan werkt soft net zo snel...

was jij niet de xox hardcore fetishist

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

SH101 1100euro
MC202 900euro
TB303 2100euro
TR505 200euro
TR606 550euro
TR626 175euro
TR707 375euro
TR727 350euro
TR808 1750euro
TR909 2000euro

jij bent eg gek
of een verschrikkelijke ziener die ze moet opbinden aan zoon boom met mond doek net as achtriin by asterix ...
wantuhhh
roland zwoor ik vroeger al af ,..vanwege dat ik niet de zelfde setup wil asderest ,..maar uiteindelkijk wilk toch egt een 808...voor de feel
en 202 vindt ik een xtra fijne machine ...
dussssssssss
die prijsen ,..we duwen idd zelf de price

Back