Na 303 en 606 nu 202 gehypt?

as idd bv een 808 en tb en 202 ensoo niet meer te betalen zijn straks ,.....dan wist ikt al en weet t nogsteeds
let 808 1000
tb 1250.-
606 300
202 500
maakt 3150.-\weetje wat een vette ander set uje kan kopen
linn drumm mk die oranje
en bv emu sp12 turbo 1000 samen
ipv 808
een moog / ander ssm / cem bakkie ipv 303

ipv 606en 202 zou ik even niet weten,...maar voor die 750.- kan ik bv best wat leuks bedenken vor een live setup ,...rs7000/ sherman met drumachine / rm1x eraan

zijn maar wilde ideen
wreld houdt niet op by roland
eiegn lijk hoop ik dat iedereen gaat roland fetishen ,..
blijven der meer EGTE app. redelijkgeprijst voor mij over
latst een siel dk 700 gekocht met dikke ssm structuur van binne
werdtik me toch blij van ...
en t bedrag kwam nogniet aan de drie cyfers ...zo !

Origineel geplaatst door 6 trak
als je pcies weet waar je mee bezig bent, hoe en wat, dan werkt soft net zo snel...

Niet als je RSI klachten hebt.

Waarom gaat roland dat spul niet weer produceren vraag ik me af?

Ja, dat vroeg ik me ook al af.

Lijkt me dat een 808/909 hybride in een kast met alle functies en geluiden van zowel 808 als 909 met extra's als MIDI, meer geheugen, uitgebreidere (externe) sequencermogelijkheden etc. voor €1700 prrrima zal verkopen.

Douw er desnoods een TB-303 bij en je zou voor €2500 de dikste Groovebox ter wereld hebben.

Origineel geplaatst door klausito
Niet als je RSI klachten hebt.

Waarom gaat roland dat spul niet weer produceren vraag ik me af?

Enjij dacht dat deze vraag nog nooit gesteld was :confused:
Het heeft met heel veel zaken te maken zoals nieuwe wetgeving die het niet meer toelaat de onderdelen die in bijv. een TR808 zitten om die alsnog te produceren en exporteren. Daarnaast zou het financieel zo duur gaan worden dat de 2e hands org. versies altijd goedkoper zullen blijven. Zo zijn er nog wel een paar redenen op te noemen waarom het niet meer gebeurt. Enigste wat je kan doen is bidden dat Roland ergens een ondergrondse loods heeft met opslag van TRx0x etc

Mja, voor een exacte kloon misschien wel.

Aan de andere kant zie je dat clubs als Jomox en Sherman nog steeds bezig zijn met analoge techniek en dit voor een redelijke prijs op de markt kunnen zetten. Van Roland zie ik eigenlijk al jaren niets meer dan felgekleurde stukjes Playmobil met samples erin.

Origineel geplaatst door Napole0n
Van Roland zie ik eigenlijk al jaren niets meer dan felgekleurde stukjes Playmobil met samples erin.
Die stukken plastic zijn voor Roland natuurlijk ook stukken goedkoper om te produceren dan het vervaardigen van degelijke metalen analoge apparatuur. Het zou mij niet verbazen als dat ook meespeelt.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Die stukken plastic zijn voor Roland natuurlijk ook stukken goedkoper om te produceren dan het vervaardigen van degelijke metalen analoge apparatuur. Het zou mij niet verbazen als dat ook meespeelt.

:confused: heeft een MC202 een metalen case? de 101 volgens mij ook niet.... net als de 303/707/727/626/505 ;)

Origineel geplaatst door R-ond
was jij niet de xox hardcore fetishist

Hij begon wel te huilen toen ik z'n 707 afhandig maakte :D

Origineel geplaatst door sms303
:confused: heeft een MC202 een metalen case? de 101 volgens mij ook niet.... net als de 303/707/727/626/505 ;)

sterker nog, de groovebox generatie was weer wèl van metaal.. :D

Origineel geplaatst door Absynthe
MC 202 demo

Niet slecht :)

Ik vind hem wel lekker punchy klinken. Filter klinkt ook tussen 303 en 101 in. Accent is leuk.

Origineel geplaatst door sms303
Nou...ehhhhhhh........dan maar een ander argument aanslepen...

Die nieuwe dingen werken allemaal met DSP's en die oude bakjes nog met 'ambachtelijke chips', zo! ;) :geslaagd:

Origineel geplaatst door elektrovolt
hmm... het filter is hetzelfde als dat van een 101, zowat de hele synth sectie is gelijk aan de 101.
Klopt. De MC-202 mist echter noise en heeft slechts één lfo-golfvorm.

Origineel geplaatst door elektrovolt
hmm... het filter is hetzelfde als dat van een 101, zowat de hele synth sectie is gelijk aan de 101.

Over 20 jaar hebben we plugins van 5000 euro die realtime real audio emuleren om die sound van de millenniumkanteling te emuleren.

Ik vind de MC202 maar tegenvallen.....(ik heb hem gehad, incl de cv gate speed mods, porta-cv, en filtermod-cv...)
Is wel leuk voor detroit (Blake Baxter) basjes enzo, maar wordt erg saai op een gegeven moment, dat heb je met een TB303 niet snel.

Ik heb liever een SH101 als ik mocht kiezen..

P.S. dat hele Poor mans TB303 wat je wel eens leest, klopt niet (imho), want een poor mans TB303 is een Audiorealism Bassline, dat komt er veel meer bij in de buurt..

Origineel geplaatst door Absynthe
MC 202 demo

Niet slecht :)

Niet slecht nee, klinkt toch behoorlijk aciiiid.

want een poor mans TB303 is een Audiorealism Bassline, dat komt er veel meer bij in de buurt..
Dat is toch een VST? Dan komt rebirth nog meer in de buurt. Maar we hadden het hier over hardware.

Mensen vragen vaak best voorl voor de 202 maar ik zie ook meestal niet veel kopers voor het ding...350/450 realistisch??

Ik heb 'm twee keer gehad, een zwaar gemod, de ander helemaal als nieuw. Heeft bij allebei maanden gekost om te verkopen. Die zwaar gemodde ging daarna ook niet snel. 350-450 zullen handelsprijzen zijn. Voor de gewone tweedehands hobbyistenmarkt zal 300-350, afhankelijk van de staat en mods (en kwaliteit daarvan) realistischer zijn.
En kwa sound IS het gewoon een 101. Erg fijn voor basjes en boemgeluiden, in de hogere regionen moet je toch met effecten aan de slag om het leuk te houden. Maar wel karakter, da's niet te ontkennen.

Ik zoek op dit moment een leuke gemodde SH101, liefst met midi syncable.. Iemand?

Back