Na 303 en 606 nu 202 gehypt?

Origineel geplaatst door vinnieq
Ik heb 'm twee keer gehad, een zwaar gemod, de ander helemaal als nieuw. Heeft bij allebei maanden gekost om te verkopen. Die zwaar gemodde ging daarna ook niet snel. 350-450 zullen handelsprijzen zijn. Voor de gewone tweedehands hobbyistenmarkt zal 300-350, afhankelijk van de staat en mods (en kwaliteit daarvan) realistischer zijn.
En kwa sound IS het gewoon een 101. Erg fijn voor basjes en boemgeluiden, in de hogere regionen moet je toch met effecten aan de slag om het leuk te houden. Maar wel karakter, da's niet te ontkennen.

101 bijft een te gek bakkie..my favourite top 10 bakkies

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Enjij dacht dat deze vraag nog nooit gesteld was :confused:
Het heeft met heel veel zaken te maken zoals nieuwe wetgeving die het niet meer toelaat de onderdelen die in bijv. een TR808 zitten om die alsnog te produceren en exporteren. Daarnaast zou het financieel zo duur gaan worden dat de 2e hands org. versies altijd goedkoper zullen blijven. Zo zijn er nog wel een paar redenen op te noemen waarom het niet meer gebeurt. Enigste wat je kan doen is bidden dat Roland ergens een ondergrondse loods heeft met opslag van TRx0x etc

Soms zie je een mint (geen krasje erop, staat er nu 1 op ebay bijv.) 303 voor veel geld 1300 of zo. Zou dat geen nieuwe zijn, stiekum door Roland gemaakt? Of uit de keldervoorraad van Roland?

:D

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
101 bijft een te gek bakkie..my favourite top 10 bakkies

Hier zit er nog één.
Ding is niet uniek ofzo, maar wel een duidelijk eigen geluid.
Door zijn eenvoud en goede sound heel favoriet.
Fijne snelle attack, mega goed voor bassen en acid achtige "tjilp" geluiden.

Origineel geplaatst door klausito
Soms zie je een mint (geen krasje erop, staat er nu 1 op ebay bijv.) 303 voor veel geld 1300 of zo. Zou dat geen nieuwe zijn, stiekum door Roland gemaakt? Of uit de keldervoorraad van Roland?

:D

Ex-Roland medewerker die de zak kreeg door het floppen van de 303 en als ontslagvergoeding 10.000 onverkochte 303's mee naar huis kreeg :D

Origineel geplaatst door bikkel
Ex-Roland medewerker die de zak kreeg door het floppen van de 303 en als ontslagvergoeding 10.000 onverkochte 303's mee naar huis kreeg :D

Dat zou wat zijn, dan wordt 2007 de nieuwe summer of love :kimono: :halleluja

10.000 lijkt mij wat overdreven maar ik denk wel dat ze ergens 20stuks van de 909,808,303 etc nieuw in box hebben liggen. Zou mij iig niks verbazen.
Ook zou het mij niks verbazen als het ergens rondzwerft in een hoekje in het Roland magazijn zonder dat iemand er nog weet van heeft.

Op marktplaats staat een 101 voor 550. Advertentienr: 9135825413
Die prijs is toch ook te gek, was een paar maanden geleden nog max. 400 toch?

10.000 lijkt mij wat overdreven maar ik denk wel dat ze ergens 20stuks van de 909,808,303 etc nieuw in box hebben liggen. Zou mij iig niks verbazen.
Ook zou het mij niks verbazen als het ergens rondzwerft in een hoekje in het Roland magazijn zonder dat iemand er nog weet van heeft.

Ik geloof er geen reet van.
Ook niet van een re-productie.

Ford gaat toch ook geen T-Fordjes meer maken?
Het feit dat mensen nog steeds lopen te zoeken/praten/geilen op producten
van meer dan 20 jaar oud is alleen maar ego strelend voor een fabrikant?
Die zitten met een grote grijns onze topic alhier te volgen, prachtig toch?

Welnee, daar geloof ik nix van. Denk je niet dat die magazijnen in die 25 jaar niet een keer volledig zijn gerenoveerd, opgeknapt, vervangen zijn? En opslagruimte is duur dus ik geloof niet dat er van alles rondslingert..

Origineel geplaatst door mikemix
IkFord gaat toch ook geen T-Fordjes meer maken?
Dat vind ik geen vergelijking. Bovendien is de vraag naar T-fordjes laag. Ook is de techniek van de T-Ford achterhaald terwijl men wel nog analoge synths maakt (en zelfs 303 clones... ik zie geen T-ford clones...).

Is nogal onwaarschijnlijk dat er nog ergens in een hoekje van het magazijn van roland nog wat dozen 303's, 909's, 808's, zouden zijn, dan zou er ook nog ergens in het hoekje nog wat onverkochte juno 6's, juno 60's, juno 106's, juno 1's, juno 2's, jupiter reeksen, modular reeksen, preset synth's, orgels, sound modules,... Wat misschien wel kan is dat er een soort museum met al hun producten ooit gemaakt zou bestaan. Maar ergens in een hoekje nog wat onverkochte producten van meer dan 20 jaar geleden is ondenkbaar voor een multi-national bedrijf. Als er al destijds grote overschotten waren, zullen die naar alle waarschijnlijkheid vernietigd zijn.

Origineel geplaatst door klausito
Dat vind ik geen vergelijking. Bovendien is de vraag naar T-fordjes laag. Ook is de techniek van de T-Ford achterhaald terwijl men wel nog analoge synths maakt (en zelfs 303 clones... ik zie geen T-ford clones...).

Lulkoek,

Nee, 303 techniek is high tech:confused:
T Fordjes hebben ook nog altijd een verzamelaars waarde (hoe gaver hoe beter)
produceren is weer een heel ander verhaal.
Geldt ook voor die ouwe Roland zooi.

Lulkoek,

Nee, 303 techniek is high tech:confused:
T Fordjes hebben ook nog altijd een verzamelaars waarde (hoe gaver hoe beter)
produceren is weer een heel ander verhaal.
Geldt ook voor die ouwe Roland zooi.

Ik zeg niet dat 303 high end is, wel dat dezelfde analoge techniek nog steeds gebruikt wordt in bijv xoxbox of andere clonen.
Eigenlijk gaat die vergelijking wel een beetje op: de brandstofmotor wordt nog steeds geproduceerd, is nog steeds onefficient met energie. Dus Roland: neem daar een voorbeeld aan ;)

202 bkijft overigens een memoryloze analoge pruttelbak.
Sound is wel ok, maar die syquencer, die is alleen geschikt
voor iemand die nog precies weet wat die elke dag de afgelopen 80
jaar heeft uitgespookt.
Dus dat maakt hem niet legendarisch, poor man's 303, poor is ie zeker,
wat de syquecer betreft, daardoor al helemaal geen 303 want die
heeft zich legendarisch gemaakt juist vanuit die interne syquencer.

Hoeveel 303's zijn er eigenlijk geproduceerd.
Of misschien weet iemand een lijstje met alle cijfers van de vintage roland-reeks :eureka:

Ben wel benieuwd. Ik ga nog ff verder zoeken met google. :peukie:

normaal zou ik de zoekfunctie gebruiken maar die is nu zo gaar :( ik denk dat het namelijk al een een keer gepost is hier op SF.

... daardoor al helemaal geen 303 want die
heeft zich legendarisch gemaakt juist vanuit die interne syquencer.

Spijker op z'n kop. Voor de rest is zo'n 303 gewoon een heel beperkt doosje en daarom alleen al zou ik er nooit die bedragen voor neertellen die sommige wel doen.

But hey... it's a free world :peukie:

Hoeveel 303's zijn er eigenlijk geproduceerd.
Of misschien weet iemand een lijstje met alle cijfers van de vintage roland-reeks :eureka:

Ben wel benieuwd. Ik ga nog ff verder zoeken met google. :peukie:

normaal zou ik de zoekfunctie gebruiken maar die is nu zo gaar :( ik denk dat het namelijk al een een keer gepost is hier op SF.

20.000 Stuks, 10x zoveel dan een Jupiter 8 of CS-80

Back