On the road... hoe doe jij het?

C738

Meubilair
Oké ik vraag me af hoe jullie je gear meenemen als je veel on-the-road bent?

Ik zelf heb een 8 HE SKB kunststof case waarin ik 2 effectprocessors geschroefd heb. De rest van de lege ruimte stop ik mijn MPC2500, monomachine en KP3 in met schuimrubber matten zodat ze veilig overkomen. De kabels en mixer zitten in mijn stagg mixercase. Omdat ik echt een hele simpele setup heb voor live heb ik alles dus netjes in twee kisten zitten.

Hoe doen jullie het?

-C-

Eerst nam ik alles in z'n originele verpakking mee. (electribes,microkorg,etc)
Maar sinds ik naar Ireland ben verhuist ligt het live gebeuren ff plat.
Maar zoals het er nu uitziet ga ik waarschijnelijk één grote flightcase kopen waarin de TB,909en808 in 1x inpast.
Monomachine ook in een eigen flightcase en dan een 4 unit flightcase met FX en de mixer daar bovenop. Maar mixer gaat mee in zijn originele verpakking.

Wat voor mixer heb je dan?
Ik heb een mackie 1604 VLZ met 19"rackmount kit.
Die woont heerlijk in de mixercase.. ruimte zat voor kabels onder en bovenop.

-C-

chronologisch:
-pedalen/contactmicro/casio sk-5 in een rugzak
-poly61 in een slaapzak
-casio ct410v in een heel handige stagg synth-tas uit de uitverkoop
-transcendent 2000 zonder toetsen terug in rugzak

dit steeds met de trein
die stagg tas (15 euro!!!) is erg handig en veilig, komt wel tot aan mijn kuiten,dus lastiger als je er lang mee moet stappen.

mijn formant pak ik voorlopig niet mee, geen behoefte om live te patchen en te verhuizen.

Origineel geplaatst door C738
Wat voor mixer heb je dan?
Ik heb een mackie 1604 VLZ met 19"rackmount kit.
Die woont heerlijk in de mixercase.. ruimte zat voor kabels onder en bovenop.

-C-

Yamaha MW12

Sequencing + Samples : MacBook
Mixer : Motu Ultralite (i.c.m. powered firewire scheelt weer een adapter) :D
Synth: Clavia G2

2 powerkabels
2 jacksnoeren.
2 midikabels

G2 in softcase en rest in schoudertas.

Deze setup is zo gekozen om met minimale middelen zo veel mogelijk te bereiken en draagbaar door een persoon. Setup tijd + line check = 7 minuten = scheelt een hoop gedoe met kabels in het donker en verkeerd aansluiten(been there, done that). beetje volgens het nijntje princiepe dus...

Ik ben toetsenist in een 70's georienteerde rockband. Dat wil zeggen dat ik VEEL te sjouwen heb.
Mijn setup is:
Een Kurzweil PC2X
Hammond XK-3
Motion Sound KBR3D keyboard amp
Rhodes MKII

Als we echt groot spelen neem ik mijn Leslie 760 ook nog mee, met combo preamp.
Verder heb ik in-ear-monitor, maar daar heb ik nog een klein podiummixertje voor nodig. Iemand die wat heeft liggen?

Check onze muziek: Swamp Chicken

Thanks Sander.
De CD is te bestellen.......

Ik denk dat ik binnenkort een draadje ga openen om de aandacht er nog wat op te vestigen.

Gr.

OJ

Voor mij is de RS7000 is het belangrijkste, als daar iets mee mis gaat dan heb ik een probleem. Dus die gaat met wat back-up kaartjes, kabels en tijdschriftjes als handbagage in een Yamaha schouder tas.
Verder verpak ik alles (spirit F1 mixer, nord rack, casio cz101, 707, 727, effecten, stekkerdozen, adapters) in een middelgrote hardshell trolly koffer, gewikkeld in m'n kleren en wat handdoeken. Het is zo aardig te doen voor één persoon. Die koffer is wel loodzwaar, maar 't voordeel is dan weer wel dat men er ook niet makkelijk mee kan gooien :D Okay, de meeste apparatuur ziet er niet echt goed meer uit na al die jaren, maar een tijd terug hadden we voor het eerst spullen met UPS verstuurd en toen had ik ook schade, dus ach... Dan toch liever alles gewoon in m'n bagage.

Ik heb mijn eigen onstage mixer, alle power zaken, mijn in-ear zender en triton rack geintegreerd in 1 houten kist (zelfbouw) met enkel een 220V in en power out/midi naar mijn FP5 stage piano en korg z1. Ontwerp filosofie was zo min mogelijk externe kabels en snelle opbouw. Zonder mijn 'box' was het altijd een puinhoop onstage.

Ben trouwens ook sinds 6 maanden zittend gaan spelen. 'T Ziet er totaal niet uit en was even wennen maar spelen gaat veel beter. Dit op advies van iemand die in een top pinkfloyd cover band speelt.

Ik zoek nu nog naar een oplossing om de patches van alle drie instrumenten centraal vanuit 1 punt te wisselen. Dit doe ik nu nog met de hand. Ik weet dat de kurzweil's daar features voor hebben en de nord stage heeft ook zoiets. Maar 't moet wel echt goed werken.

voorheen sleepte ik heel meel spul mee, maar tegenwoordig is het een stuk minder.

bij mij gaat er tegenwoordig mee:

midi sequencer : akai mpc2000xl
drumcomputers : roland tr-808 + sync converter, korg ESX
synthesizer : alesis ion (4 parts in gebruik) soms ook de korg ms10 + converter
effect : alesis smashup compressor, line 6 echo park (delay) en soms de behringer v-verb
mixer : spirit E8

de tr-808 heeft een eigen koffer, is zwaar en groot
korg ESX kan makkelijk in een laptop tas
alesis ion en mixer in hun eigen doos
de rest samen met de kabels in 1 of 2 koffers

ik zit te denken om zo'n speciale rack case te kopen, waarbij de mixer bovenop kan. de mpc kan je er dan uitschuiven, en eventueel rack spul mooi monteren. de ion is vrij groot, misschien dat hier ooit een micron voor in de plaats komt (in de studio blijft de ion dan gewoon staan) en ik wil de TR-808 live weg gaan laten aangezien het toch een groot ding is...

Origineel geplaatst door cooper

Ben trouwens ook sinds 6 maanden zittend gaan spelen. 'T Ziet er totaal niet uit en was even wennen maar spelen gaat veel beter. Dit op advies van iemand die in een top pinkfloyd cover band speelt.

[/B]

Ik speel altijd zittend. Ik begeef me misschien op glad ijs maar ik vind de meeste staande toetsenisten er een beetje suf uitzien. Op één of andere manier leent het instrument zich er niet voor. Op een accordeon na dan.......

Maar dit is persoonlijk natuurlijk......

Origineel geplaatst door Chinetti
Verder verpak ik alles (spirit F1 mixer, nord rack, casio cz101, 707, 727, effecten, stekkerdozen, adapters) in een middelgrote hardshell trolly koffer, gewikkeld in m'n kleren en wat handdoeken. Het is zo aardig te doen voor één persoon. Die koffer is wel loodzwaar, maar 't voordeel is dan weer wel dat men er ook niet makkelijk mee kan gooien

Heb jij nooit problemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt? Het is gewoon niet leuk meer wat men aan extra charges vraagt... :r

jezus, wat nemen jullie weinig mee

ik ga op reis en neem mee:

roland jx 1 in tas, korg x5dr in koffertje met 30 kg aan kabels, adapters en di's, korg karma in case, korg k61 (moet nog een case maken), pc + monitor + digi. dit is het zo ongeveer

greetz

rack

rack

ik zit te denken om zo'n speciale rack case te kopen, waarbij de mixer bovenop kan. de mpc kan je er dan uitschuiven, en eventueel rack spul mooi monteren....

hoe ziet zo'n rack er uit elektro, heb je een link of foto oid?

Groet,
ens

jezus, wat nemen jullie weinig mee

ik heb er vandaag nog aan zitten denken dat ik wellicht nooit mijn formant ga uitbreken en meepakken.
enerzijds leuker om thuis mee te spelen en dan blijft het overzichtelijk ook.

set up voor maandag past mooi in mijn rugzak: transcendent (zonder toetsen), boss dm2 delay pedaal, boss fuzz pedaal, gitaarpickup (zonder gitaar), cassetterecorder. (daar komt nog een tapedelay bij binnenkort)

Ik sleep een 6HE case mee met daarin een motif ES, Fantom XR, Edirol 880, Rane submixer (tijdelijk) en een 1HE DI-box..

Mijn Roland A90, CME UF7 en Roland AX zitten in de toetsencontainer, die staat in de vrachtwagen. Verder heb ik nog een Weltmeister accordeonnetje..

Thuis staat nog een Triton, en ik zou nog een Triton Rack erbij willen hebben...

Mzzl TC

Oh jah.. ik heb ook nog zo'n draadloos midi gebeuren voor de AX hahaha...

skb19p12.jpg

'k heb mijn mixer in zo'n koffer zitten. echt ideaal, neerzetten, kap dr af en de kabels inpluggen. De meeste kabels zitten aan de mixerkant gewoon nog ingeplugd zodat ik alleen de MPC en monomachine hoef aan te sluiten en de multikabel van de 19" rack case in de effect send / return hoef te prikken.

Ideaal zo'n mixerkoffer :)

-C-

Back