On the road... hoe doe jij het?

Origineel geplaatst door The Q
Heb jij nooit problemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt? Het is gewoon niet leuk meer wat men aan extra charges vraagt... :r

Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen. Voor korte reisjes is m'n koffer precies de toegestane 20 kilo (zonder mixer, die laat ik voor buitenlandse optredens altijd eentje in de club regelen), voor intercontinentale reizen iets meer omdat ik ook meer kleren mee moet nemen. Maar dan mag je ook 30 kilo meenemen in plaats van 20, dus dan is er nog niks aan de hand.
De schoudertas van de rs7000 is wel een stuk zwaarder dan toegestaan. Ik geloof dat je 5 kilo handbagage mag meenemen, m'n tas weegt het dubbele. Ik probeer daar altijd een beetje de aandacht van af te leiden, ik draag 'm altijd wat nonchalant op m'n rug als ik bij de check-in kom, alsof 't ding niks weegt... Geen idee of dat echt werkt, het is verder ook geen opvallend grote tas. Maar hoe dan ook, die heb ik dus nog nooit moeten wegen.
Vroeger nam ik een S2000 in een flightcase mee, en dat was altijd gegarandeerd een hoop gezeur... wegen, controleren, fragile behandeling en al dat soort dingen... Dus flightcases gebruik ik niet meer.

Trouwens, bij Easy Jet mag je tegenwoordig zoveel handbagage meenemen als je redelijker wijs kunt dragen, zolang het maar aan de afmeting voorschriften voldoet. Dat is wel handig :)

Als ik met de band op stap ga neem ik mee:
- 2 klavieren in door m'n ma gemaakte "soft-bags"
- 2HE case met daarin een DI en een multi-fx
- 3 (praxis) gereedschap-koffertjes met kabels, mics en gereedschap
- 1 gereedschap-koffertje met pedaaltjes en voedingen
- 24-ch mengdoos in speciaal ervoor gemaakte flightcase

statief voor de klavieren en de floormonitor gaan los mee. mic-stands gaan in een speciale zak.

Met de klavieren op de achterbank past het allemaal netjes in een klein autootje.
Voor de wat grotere afstanden buiten het autootje heb ik altijd een meubelhondje bij me.

macbook pro + motu 828mkII (mixen in ableton live)
monomachine
machinedrum
BCR2000

machinedrum & monomachine passen mooi in een grote laptoptas. macbook pro past in m'n rugzak maar zit te denken aan een extra motu ultralite voor live ipv de 828mkII. durf t bijna niet te zeggen maar die gaat nu in een handdoek gewikkeld samen met de BCR in een grote AH tas... :bekdicht:

maar ik wil ook een hardware-only setup bij elkaar sprokkelen. ben op zoek naar n compacte live mixer. zo ff een thread starten daarover...

jamsessie:
Nord Electro in Nord Gigbag, AER ampje in hoes

singersongwriter:
dat + Fender Rhodes 'in zichzelf' :D, kabels, mic en mengpaneel in gereedschapskoffertje

band:
dat maar dan Electro in Flightcase
soms + Fatar SL880 in Flightkees
soms + Fender Bassman en Box (zonder hoes en case ARGH!!)

ben je met een band en vooral bandbusje dan -moet- je flightcases habben want het gaat -altijd- ergens een keer fout! ook als je je zooi bovenop legt, er valt iets om of op of een of andere trottel laat je zooi vallen...

Back