Chinetti
Fortune favors the bold
Origineel geplaatst door The Q
Heb jij nooit problemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt? Het is gewoon niet leuk meer wat men aan extra charges vraagt...![]()
Ik heb nog nooit hoeven bijbetalen. Voor korte reisjes is m'n koffer precies de toegestane 20 kilo (zonder mixer, die laat ik voor buitenlandse optredens altijd eentje in de club regelen), voor intercontinentale reizen iets meer omdat ik ook meer kleren mee moet nemen. Maar dan mag je ook 30 kilo meenemen in plaats van 20, dus dan is er nog niks aan de hand.
De schoudertas van de rs7000 is wel een stuk zwaarder dan toegestaan. Ik geloof dat je 5 kilo handbagage mag meenemen, m'n tas weegt het dubbele. Ik probeer daar altijd een beetje de aandacht van af te leiden, ik draag 'm altijd wat nonchalant op m'n rug als ik bij de check-in kom, alsof 't ding niks weegt... Geen idee of dat echt werkt, het is verder ook geen opvallend grote tas. Maar hoe dan ook, die heb ik dus nog nooit moeten wegen.
Vroeger nam ik een S2000 in een flightcase mee, en dat was altijd gegarandeerd een hoop gezeur... wegen, controleren, fragile behandeling en al dat soort dingen... Dus flightcases gebruik ik niet meer.
Trouwens, bij Easy Jet mag je tegenwoordig zoveel handbagage meenemen als je redelijker wijs kunt dragen, zolang het maar aan de afmeting voorschriften voldoet. Dat is wel handig

, kabels, mic en mengpaneel in gereedschapskoffertje