Waldorf Blofeld

Nog een laatste vraag vooraleer ik de Blofeld koop. Hoe zijn de drum en percussie geluiden die je kan maken? Indien ze niet zo goed zijn, kan ik de sample optie gebruiken op de module versie voor drum sounds?

De sample play optie is nu nog relatief simpel:
- maximaal 2 oscillators kunnen een factory (multi)sample gebruiken als golfvorm
- Je kunt de samples FM-en
- (Sommige) samples bevatten vooralsnog alleen sustain-loops

Het klinkt simpel en dat is het ook, maar ik heb toch echt al een paar waanzinnige geluiden gemaakt met de samples, die anders absoluut onmogelijk waren.

Maar geloof me, dit is pas het begin: het gaat allemaal nog véél leuker worden! 8)

Is dit voldoende antwoord Stabby? (pagina 34 van deze draad...)

Nog een laatste vraag vooraleer ik de Blofeld koop. Hoe zijn de drum en percussie geluiden die je kan maken? Indien ze niet zo goed zijn, kan ik de sample optie gebruiken op de module versie voor drum sounds?

dude, waar heb je het over, de blofeld is geen drumsynth. Uiteraard kun je er wel wat percussie-achitge dingen mee maken, maar dat zul je dan zelf moeten doen. En er is hier al besproken dat de sample optie vooralsnog voor 'factory' waves is, niet voor eigen samples.

Ik heb hem al een hele tijd en ik ben echt verliefd op de sounds die je ermee kan maken, al ben ik wel van mening dat hij meer geschikt is voor ambient etc dan echt harde D&B oid.

dude, waar heb je het over, de blofeld is geen drumsynth. Uiteraard kun je er wel wat percussie-achitge dingen mee maken, maar dat zul je dan zelf moeten doen. En er is hier al besproken dat de sample optie vooralsnog voor 'factory' waves is, niet voor eigen samples.

Ik weet ook wel dat het geen drumsynth is. Hoe goed zijn die percussie-achtige geluiden die je kan maken?

Ik weet ook wel dat het geen drumsynth is. Hoe goed zijn die percussie-achtige geluiden die je kan maken?

wat is jouw definitie van goede percussie-achtige geluiden?
en om drum geluiden te maken heb je dus idd geen drum synth nodig.

Voor synth drums, prima !

Ik heb sinds zondag namiddag de Blofeld Keys in huis en mijn eerste indruk is echt fantastisch!
Chapeau ook voor SCD. Sommige van zijn sounds zijn echt vakmanschap!

Kun je (als je als zo diep bent gegaan met je nieuwe aanwinst) een stukje van de sluier oplichten qua sample-opties (loop opties, modulatie van de adressen, etc.)?

Dames en Heren,

Ik had gisteren even een iets minder prettige ervaring met mijn Blofeld. Ik stond met mijn band in de oefenruimte en kwam tot de conclusie dat patches A0 t/m A9 tot een init instelling waren teruggezet, en als zodanig in het geheugen stonden opgeslagen.

Het is niet de normale Init, want dat is 1 Saw Osc (8').

In dit geval had ik 3 pulse oscs actief, (8', 8', 16') en de patchname was "Init !" ipv "Init" wat ik gewend ben.

Helaas ben ik zo'n eigenwijze rukker die geen backups draait, dus mijn sounds zijn pleite. De schade is beperkt, ik weet wat er zat, dus ik maak er wel weer wat van. Maar echt blij ben ik er natuurlijk niet mee, en het eerste wat ik doe als ik vanavond thuis kom is mijn patches backuppen.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen? Ik heb wel meer bugjes meegemaakt in Blofeld, maar dit is de eerste die permanent effect heeft :(

Kun je (als je als zo diep bent gegaan met je nieuwe aanwinst) een stukje van de sluier oplichten qua sample-opties (loop opties, modulatie van de adressen, etc.)?

Ik ben bang dat R.5 opgezogen is door de geweldige Blofeld :D

Dames en Heren,

Ik had gisteren even een iets minder prettige ervaring met mijn Blofeld. Ik stond met mijn band in de oefenruimte en kwam tot de conclusie dat patches A0 t/m A9 tot een init instelling waren teruggezet, en als zodanig in het geheugen stonden opgeslagen.

Het is niet de normale Init, want dat is 1 Saw Osc (8').

In dit geval had ik 3 pulse oscs actief, (8', 8', 16') en de patchname was "Init !" ipv "Init" wat ik gewend ben.

Helaas ben ik zo'n eigenwijze rukker die geen backups draait, dus mijn sounds zijn pleite. De schade is beperkt, ik weet wat er zat, dus ik maak er wel weer wat van. Maar echt blij ben ik er natuurlijk niet mee, en het eerste wat ik doe als ik vanavond thuis kom is mijn patches backuppen.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen? Ik heb wel meer bugjes meegemaakt in Blofeld, maar dit is de eerste die permanent effect heeft :(

Dat is inderdaad niet fijn. Deze bug is ook opgedoken op het Waldorf forum en staat inmiddels in de bugbase. Het is een terugkerende bug en blijkbaar erg moeilijk op te lossen. Maar goed, de heren in Waldorf werken eraan.

Het is overigens zo, dat een aantal mensen OOK meldt dat wanneer dit zich voordoet, je sounds opeens weer terugkeren na een paar keer uit en aanzetten van de Blofeld. Waard om even te proberen misschien.

Welk OS heb je geladen?

PS tot de oplossing er is raad ik iedereen aan backups te maken. Trouwens, dat raad ik sowieso iedereen aan, ook zonder deze bug...

Boele

Dat is inderdaad niet fijn. Deze bug is ook opgedoken op het Waldorf forum en staat inmiddels in de bugbase. Het is een terugkerende bug en blijkbaar erg moeilijk op te lossen. Maar goed, de heren in Waldorf werken eraan.

Blij om te horen dat het onder de aandacht is. Kudos voor Waldorf wat dit betreft, daar kunnen een hoop bedrijven wat van leren!

Het is overigens zo, dat een aantal mensen OOK meldt dat wanneer dit zich voordoet, je sounds opeens weer terugkeren na een paar keer uit en aanzetten van de Blofeld. Waard om even te proberen misschien.

Ik heb wel vaker meegemaakt dat /alle/ patches ge-init worden, maar dat is te verhelpen met een reboot. Ik heb gisteren een keer of 3, 4 gereboot, maar de sounds zijn opgeslagen. Dit zijn 2 verschillende bugs.

Welk OS heb je geladen?
1.12

PS tot de oplossing er is raad ik iedereen aan backups te maken. Trouwens, dat raad ik sowieso iedereen aan, ook zonder deze bug...

Boele
yes yes, ik heb mn lesje geleerd :(

Ik heb sinds zondag namiddag de Blofeld Keys in huis en mijn eerste indruk is echt fantastisch!
Chapeau ook voor SCD. Sommige van zijn sounds zijn echt vakmanschap!

pictures please

heeft iemand enig idee wat voor een pod/dial er worden gebruikt in de blofeld, een van de rechter 4 is gaar namelijk :frons:
en dus aan vervanging toe.

klopt dit wel

klopt dit wel

ik heb zinz vandaag me blofeld geupdate en dit was het resultaat(zie bijlagen)

hij werkt verder zo ver ik kan merken prima aleen de text klopt hier en daar niet.
ook heb ik nu de sample optie er in zonder daar samples in the hebben
eimand enig idee hoe ik dat kan verhelpen opnieuw update geeft het zelfde resulltaat, trouwens is het update naar versie 1.04 fout gegaan maar kon toch nog de firmware er op krijgen,

verder een geweldig apparaat:okdan:

Attachments

• isditnormaal.jpg
    isditnormaal.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 102
das snel........klinkt niet echt solide

idd, heb er al een maand last van, heb nog wel garantie maar zet er liever zelf een nieuwe in. zal anders wel weken duren via peter verspuy (dat gok ik en zeg ik niet uit ervaring met de desbetreffende zaak) gaan ze hem wellicht weer opsturen naar de importeur.. bla, bla, bla.

maar ja laat ik ze eerst eens mailen met mijn suggestieve geneuzel ;) :kimono:

maar ja wel balen want programmeren word er niet beter van... maar ja kan wel op de lijst van vele te repareren apparaten:frons: . . bah.

Back