Waldorf Blofeld

V1.13 is net uit...

hebben er meer mensen last van de rare fout dat je bij de modulation sectie geen middelste schermen ziet?
dus je ziet geen weergave van de adsr, geen routing enz...
ook zie ik als ik hem opstart geen waldorf blofeld staan,
alleen 'from germany with love':P
of is dit gewoon een kwestie van firmware updaten???

het is al gelukt :eureka: firmware update was mislukt blijkbaar

bedankt voor alle hulp die misschien zou komen8o)

Met grote verbazing lees ik over al deze problemen. Ik heb mijn blofeld keys nu een paar weken in huis en dus echt geen 1 probleem. Bizar hoor.
Ben zelf dus enorm goed te spreken over deze synth. Zit oerdegelijk in elkaar en ik vind het geluid echt enorm fijn.

Met grote verbazing lees ik over al deze problemen. Ik heb mijn blofeld keys nu een paar weken in huis en dus echt geen 1 probleem. Bizar hoor.
Ben zelf dus enorm goed te spreken over deze synth. Zit oerdegelijk in elkaar en ik vind het geluid echt enorm fijn.

Nu ken ik de blofeld keys niet maar de meeste problemen bij de blofelds komen ook niet al na de eerste paar weken maar na een paar maanden.

Daarbij moet je voor software problemen er een tijdje redelijk diep ingedoken zijn om deze te ontdekken..

Dan denk ik dat je eventuele bugs toch echt het beste bij Waldorf kunt neerleggen. Dan kunnen ze er wat mee doen..
Overigens kan ik de hier gemelde bugs niet reproduceren. Wellicht toch een firmware upgrade die niet helemaal goed ik gegaan? Daarvan vind ik namelijk op buitenlandse websites wel wat meldingen.

ik kreeg de bugs al 'out of the box' daarna heb ik de firmware geupdate en kreeg ik nog meer bugs 8o) daarna heb ik de firmware nog een keer geupdate (zelfde firmware!) en daarna deed hij het goed, errug handig

Zou goed kunnen. Ik kom het meeste berichten tegen dat de upgrades niet goed verlopen en dat dan deels de functionaliteit niet werkt.
Misschien doet Waldorf er verstandig aan gewoon 1 werkende methode van upgraden te beschrijven op hun website.

Op de website van Waldorf staat dat je met Vista niet de mediaplayer moet gebruiken.

Overigens heb ik dat dus wel gewoon gedaan omdat ik met andere methodes er niet uitkwam en bij mij ging dat dus wel gewoon goed (Vista 64 met laatste mediaplayer).

ging dus aanvankelijk niet goed
veel beter is om een sequencer te pakken met lage BPM

veel "fouten" in de firmware komen de de mediaplayer methode

hmm ik heb het beide keren met de langzame geprobeerd en pas de tweede keer ging het goed.

Vraagje voor de Blofeld bezitters:

Ik speel nu live met een Korg MicroX als tweede keyboard, ik heb een lekker compacte setup zo. Nu vind ik het keyboard daarvan niet zo geweldig, en is twee octaven wat te weinig. De Blofeld Keyboard heeft 4 octaven, ziet er leuk uit boven mijn Nord Stage, en is goed betaalbaar. Maarreh:
- Hoe speelt het keyboard van de Blofeld?
- Kan je er nu al zelf samples inzetten? (bv een patch met op iedere toets een andere stemsample)?
- Voor strijkerslijntjes heb ik strings nodig die een beetje kunnen overtuigen live. Kan de Blofeld dat?
- Hoe is ie in bell-sounds?
- Hoe goed kunnen de Hammond sounds klinken? (voor als ik m'n stage gebruik voor een pianoklank en ik een B3 erbij wil)

Vraagje voor de Blofeld bezitters:

Ik speel nu live met een Korg MicroX als tweede keyboard, ik heb een lekker compacte setup zo. Nu vind ik het keyboard daarvan niet zo geweldig, en is twee octaven wat te weinig. De Blofeld Keyboard heeft 4 octaven, ziet er leuk uit boven mijn Nord Stage, en is goed betaalbaar. Maarreh:
- Hoe speelt het keyboard van de Blofeld?
- Kan je er nu al zelf samples inzetten? (bv een patch met op iedere toets een andere stemsample)?
- Voor strijkerslijntjes heb ik strings nodig die een beetje kunnen overtuigen live. Kan de Blofeld dat?
- Hoe is ie in bell-sounds?
- Hoe goed kunnen de Hammond sounds klinken? (voor als ik m'n stage gebruik voor een pianoklank en ik een B3 erbij wil)

Ik zou als ik jou was, wat ik overigens niet ben, even bij Feedback lang gaan en de Blofeld daar testen. Ik heb wel een Blofeld maar ik heb geen flauw idee of de strijkers overtuigen en hoe echt de Hammond klinkt. Ik gebruik de Blofeld juist voor andere geluiden, maar dat wil niet zeggen dat de Blofeld het niet kan, ik weet het gewoon niet.

Back